سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۹۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
حمايت عضو کميسيون صنايع مجلس از توسعه دوچرخه سواري/
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس قانون 5 ساله شدن مراجعه خودروها به مراکز معاينه فني را با هدف سالم سازي هواي تهران در تضاد دانست و گفت: دوره 5 ساله براي مراجعه به مراکز معاينه فني بسيار زياد است.


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، حجت الاسلام و المسلمين علي اکبر ناصري افزود: طي اين 5 سال ممکن است نواقص بسياري براي خودروها ايجاد شود که از لحاظ ايمني قطعاً خطر ساز خواهد بود.

 

وي با اشاره به اين که افزايش رمان مراجعه خودروها به مراکز معاينه فني سبب افزايش آلودگي هوا و ايجاد مشکلات زيست محيطي خواهد شد، اظهار کرد: لازم است معاينه فني خودروها در دوره يک ساله انجام پذيرد. حجت الاسلام ناصري در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: هم اکنون در اروپا دوچرخه يک رکن اساسي در حمل و نقل عمومي به شمار مي رود و شايسته است فرهنگ سازي در جهت استفاده از دوچرخه به عنوان يک وسيله نقليه پاک نهادينه شود.

 

وي با بيان اين که اقدامات قابل توجهي جهت فرهنگ سازي در جهت استفاده از دوچرخه در تهران صورت پذيرفته، افزود: اجراي مسيرهاي ويژه دوچرخه از سوي مديريت شهري با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه سواري در تهران بسيار قابل تحسين است. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در پايان خاطرنشان کرد: در جهت گسترش مترو و استفاده بيشتر از وسايل نقليه عمومي بايد حمايت بيشتري صورت گيرد و چرا که توسعه حمل و نقل عمومي در کاهش آلودگي هواي تهران به صورت مستقيم تاثير دارد.

نظر شما