يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
رييس کمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر گفت: ساماندهي ساختمان هاي متروکه و مخروبه اقدامي است که بايد توسط مديريت شهري با گذراندن فرآيند قانوني خود انجام شود.

مرتضي طلايي در گفت و گو با خبرنگار مديريت شهري شهر در مورد اقدامات شوراي شهر تهران به منظور هدايت مديريت شهري به ساماندهي ساختمان هاي مخروبه و متروکه در نقاط مختلف شهر تهران، گفت: براي ساماندهي اين ساختمان ها، از آنجا که کمسيون عمران و کمسيون فرهنگي در حوزه اجرا دخالت ندارند، خود شورا نمي تواند کاري انجام دهد. اين بر عهده مديريت شهري است که به اين بحث ورود کند و اين اماکن را يا تخريب کند يا شرايطشان را براي امور مطلوب بهينه کند.

   

رييس کمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر با تاکيد بر جرم خيز بودن اين اماکن و تاثيري منفي که بر چهره شهر مي گذارند، افزود: در اين مورد بايد مديريت شهري اقدام و بررسي کند که آيا اين ساختمان ها مالک دارند و يا ندارد و هر يک در چه شرايطي هستند.

 

طلايي عنوان کرد: برخي از ساختمان هاي مخروبه که اماکني براي رشد جرم است بايد فرآيند قانوني خود را مثل آگهي کردن در روزنامه، گزارش به پليس و دريافت دستور قضايي براي حصارکشي توسط شهرداري و ساير اقدامات لازم را طي کند.

 

وي با بيان اين که رسيدگي به اين مورد به همکاري بين بخشي بر مي گردد تصريح کرد: اگر نيازي به ورود شورا به اين بحث باشد در کمسيون هاي مربوطه مورد بررسي قرار مي گيرد.

 

طلايي در مورد منازل برخي از شخصيت هاي برجسته خاطرنشان کرد: براي جلوگيري از تخريب اين ساختمان ها، موارد را مشخص و به شهرداري انتقال داده ايم تا با هماهنگي مالکان تملک شود و به مراکز فرهنگي تبديل شود.

نظر شما