شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۹۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
رضايي در پاسخ به سئوالي در مورد شرکت و يا عدم شرکت در انتخابات گفت: رايزني هاي من با نخبگان و خواص انجام شده است و در حال رايزني با توده مردم هستم؛ اگر مردم بخواهند مي آيم.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام که شامگاه پنج شنبه در جمع مردم ورامين در مسجد صاحب الزمان(عج) در همايشي با عنوان "گراميداشت روز غزه" سخنراني مي کرد، با بررسي مشکلات انقلاب اسلامي از بدو تشکيل تا به امروز اظهار داشت: سال هاي 59 و 60 سخت ترين هجمه ها به تاسيس جمهوري اسلامي شده است، در اوايل سال 58 دولت موقت نمي خواست بگذارد قانون اساسي تصويب شود اما امام(ره) ايستادگي کردند و اجازه ندادند تصويب قانون اساسي به تأخير بيفتد.


وي ادامه داد: اين کارها را خودي ها کردند،غير خودي ها که کودتا کردند، ترور کردند اما ملت ما اين ايستگاه اول که سياسي بود را طي کرد و به ايستگاه دوم رسيد.

  

امروز انقلاب اسلامي ايران به سواحل مديترانه صادر شده است


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امروز انقلاب اسلامي ايران به سواحل مديترانه صادر شده و رزمندگان و شهداي غزه به عنوان پرچمداران انقلاب اسلامي شعاع برد ايران را نشان دادند.


رضايي افزود: در عمليات غزه برادران فلسطيني با موشک فجر5 تل آويو را مورد حمله قرار دادند، ساختار جنگي مدرن و پيشرفته رژيم صهيونيستي را زمين گير کردند و دولت نتانياهو را با سقوط مواجه ساختند.


وي گفت: رزمندگان و شهداي غزه افتخارآميز هستند و مقاومت را در سرزمين هاي اسلامي حفظ کردند.


رضايي اظهارداشت: امروز حرف و انقلاب مردم ايران صادر و پيام ايران مبني بر اينکه عدالت در همه جا گسترده شود در دنيا طنين انداز شده است.

  

ايران بايد الگوهاي زندگي را به کشورهاي ديگر صادر کند


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: ايران بايد الگوهاي فرهنگي علمي، اقتصادي و الگوهاي زندگي را به کشورهاي ديگر صادر کند.


رضايي افزود: اصل "ما مي توانيم" بازتاب نداي حضرت امام(ره) از جماران تا خرمشهر بود زيرا با پيروزي خرمشهر بود که مردم متوجه شدند قادر به انجام هر کاري هستند و اين توانستن، در حول حبل الله ولايت فقيه به دست مي آيد.


وي گفت: آثار ايستگاه اول و دوم انقلاب اسلامي آثار بيروني خود را در لبنان، غزه و ميدان التحرير قاهره گذاشت و حادثه ليبي را شکل داد زيرا اگر مقاومت ملت فلسطين و غزه نبود اکنون مبارک و قذافي سرنگون نشده بودند؛ اين امر نشان مي دهد که ملت ايران مي تواند بر مشکلات اقتصادي نيز فائق آيد.


وي افزود: دشمن در جنگ با ايران جوانمردانه رفتار نمي کند زيرا اگر جوانمرد بود به فروش نفت، داروي مورد نياز کشور و اقتصاد ايران حمله نمي کرد.

  

امروز بايد از فرمول هاي دفاع مقدس براي مقابله با دشمنان بهره مند شويم


دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام تأکيد کرد: امروز بايد از فرمول هاي دفاع مقدس براي مقابله با دشمنان در ايستگاه سوم بهره مند شويم، فن جهادي مانند گلوله برفي است، يک تکه برف کوچک از بالا مي آيد تا به پايين برسد بزرگ و بزرگتر مي شود؛ آقا مهدي باکري، شهيد همت، حاج احمد متوسليان و ... تکه برف هاي ما هستند.


1000 تومان سال گذشته خوشبينانه ترين حالت 500 تومان شده است

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس افزود: بايد اتحاد داشته باشيم، يکهزار تومان سال گذشته امروز در خوش بينانه ترين حالت 500 تومان ارزش دارد، البته برخي هم مي گويند 300 تومان اما همان 500 تومان هم افت کمي نيست؛ اگر نمي توانيد مشکل اقتصاد را مهار کنيد، بياييد صادقانه به مردم بگوييد نمي توانيم.


وي تصريح کرد: رهنمودهاي رهبري را اجرا کنيم، گردن اين و آن نيندازيد، خودزني نکنيد؛ چراکه اثر خود زني و خودتحريمي بيش از تحريم هاي غرب است.


مردم بخواهند مي آيم


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پرسش و پاسخي با مردم ضمن بيان اينکه اگر مردم بخواهند در انتخبات شرکت مي کند، گفت: 1+2 بر اساس منطق نيست.


رضايي در پاسخ به سئوالي در مورد شرکت و يا عدم شرکت در انتخابات گفت: رايزني هاي من با نخبگان و خواص انجام شده است و در حال رايزني با توده مردم هستم؛ اگر مردم بخواهند مي آيم.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس در پاسخ به اينکه "آيا به ائتلاف 1+2 مي پيوندد يا خير" گفت: با اين ساز و کار خير؛ ائتلاف بايد بر اساس يک منطق باشد، يک تعداد 300 يا 400 نفري از نخبگان بنشينند برنامه هاي افراد را ببينند و نمره دهند، اينکه 2 يا 3 نفر رأي دهند، منطقي نيست.


وي ادامه داد: اگر قبل از انتخابات، اين ائتلاف بر اساس منطق شکل بگيرد، مؤثر و کارآمد است.


نمره هاشمي رفسنجاني "از چند به پايين"!


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس در پاسخ به سئوال "به عملکرد آقاي هاشمي پس از انتخابات چه نمره اي مي دهيد" اظهار داشت: بارها به اين پرسش ها پاسخ داده ام.


رضايي در پاسخ به "از نمره چند به بالا مي دهيد"؟ گفت: بگوييد از چند به پايين مي دهم.


وي درمورد انتخابات سال ?? و مواضع هاشمي رفسنجاني افزود: همان طور که قبلاً هم در رسانه ها اعلام کرديم، مواضع آقاي رفسنجاني را در انتخابات سال ?? و بعد از آن قبول نکرده و به آن نمره منفي مي دهيم.


تمام انتخابات برگزار شده در کشور آزاد بوده است


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره طرح موضوع انتخابات آزاد نيز گفت: در سالهاي بعد از انقلاب اسلامي، تمام انتخابات برگزار شده در کشور به صورت آزاد بوده و همه کساني که درصدد القاي عدم آزاد بودن انتخابات هستند، مي خواهند انتخابات را به شورش کشيده و آن را باطل و ضعيف نشان دهند.


رضايي پيرامون احزاب شرکت کننده در انتخابات نيز تأکيد کرد: طبق پيش بيني هاي انجام شده، در انتخابات سال آينده عمدتاً اصولگراها ورود پيدا کرده و داراي اکثريت کانديداها هستند.


وي همچنين در مورد دسيسه هاي دشمنان خارجي و استکبار جهاني در جبهه تقابل با نظام جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: آنها خيال خام براندازي نظام سياسي الهي جمهوري اسلامي ايران را در سر مي پرورانند و همواره بر مباني تنش زا و بر پايه اصول امريکايي صهيونيستي گام هاي بي ثمري را در راه دشمني و خصومت خود با انقلاب جهاني کشورمان ادامه مي دهند.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: مردم غيور ايران با بصيرت و بينش سياسي و ديني بسيار بالاي خود، انشاءالله حضور بسيار گسترده اي در انتخابات سال ??خواهند داشت و به بهترين و اصلح ترين فرد رأي مي دهند.

نظر شما