شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۴۲۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
يک فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اين که از نگاه رئيس جمهور کشور مشکلي ندارد و همه چيز آرام است، درباره تلاش احمدي نژاد براي اجراي هدفمندي يارانه ها، گفت: او حتي اگر شده، کت تنش را بفروشد، هدفمندي را ادامه خواهد داد.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، صادق زيبا کلام در گفتگو باخبرنگارمهر در باره نشست روز چهارشنبه رئيس جمهور با مجلس اظهار کرد: اولين نکته اي که درخصوص اين نشست به نظر مي رسد اين است که نگاه احمدي نژاد نسبت به مجلس بسيار نگاه تحقير آميزي است. درحقيقت او به اين نشست آمد و يک سري صحبت‌هاي خود را که به هيچ عنوان جنبه دراز کردن دست همکاري و مساعدت نسبت به مجلس نداشت، بيان کرد و رفت.

 

احمدي نژاد مي خواست مجلس را از کج فهمي در بياورد

 

وي افزود: رئيس جمهور مي خواست يک سري توضيحات را به مجلس ارائه کند و از نظر خودش مجلس را از کج فهمي و گمراهي در بياورد. درحقيقت او مي خواست خطاب به نمايندگان بگويد چون شما متوجه نيستيد آمده ام تا درباره مسائل مورد نظرم به شما توضيح بدهم و پس از اينکه متوجه جريانات شديد بروم.

 

به گفته استاد علوم سياسي دانشگاه تهران احمدي نژاد در جلسه روز چهارشنبه بر خلاف ادعايش به هيچ عنوان به مجلس به عنوان برادر بزرگتر، همکار جدي و تشکيک مساعي کننده با دولت نگاه نکرد.

 

وي با بيان اينکه رئيس جمهور در جلسه روز چهارشنبه همان مطالب هميشگي که ايران کشور ثروتمندي است، خداوند به دليل علاقه به ايرانيان اين ثروت را به آنان داه و ما نتوانسته‌ايم از ان استفاده کنيم را بيان کرد، ادامه داد: البته بنا به اظهارات هميشگي احمدي نژاد اين دولت بزرگترين گام ها را برداشته و اگر مجلس و ديگران اجازه بدهند کارهاي بزرگتري را انجام خواهد داد.

 

مجلس و ديگران در راه اقدامات تاريخي دولت سنگ اندازي نکنند

 

زيبا کلام گفت: از نگاه اقاي احمدي نژاد دولت خبط و خطايي ندارد و اقداماتش در طول تاريخ چه قبل ازا انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه قبل از اسلام، چه بعد از اسلام، بي سابقه بوده است و بهتر است مجلس و ديگران سرگرم امورات خود باشند و در راه اقدامات تاريخي و تاريخ ساز دولت سنگ اندازي نکنند.

 

ماجراي کشف تاريخي دولت

 

وي با بيان اينکه بنا به اظهارات رئيس جمهور جنگلها مي توانند مورد استفاده دام قرار گيرند، يادآور شد: اين کشف تاريخي و بزرگ دولت است که بر اساس آن دام به هيچ وجه به جنگل اسيب نمي رساند و همه کارشناسان در طول تاريخ چند هزار ساله اخير اشتباه مي کردند که محل چراي دام مراتع است نه جنگل ها.

 

اين فعال سياسي اصلاح طلب با انتقاد از اينکه احمدي نژاد طبق معمول درباره مشکلات جدي کشور نظير بيکاري، فساد، تورم، افزايش فاصله اقشار ثروتمند و اقشار کم درآمد، تحريم ها ور شکستگي هاي عديده واحدهاي توليدي که به دليل سوء مديريت و نبود برنامه هاي درست اقتصادي صورت گرفته، سخني نگفت، عنوان کرد: رئيس جمهور در خصوص سقوط جايگاه ايران در نظام بين الملل حرفي نزد و نگفت که چرا دستگاه ديپلماسي وي موفق نشده تا حتي با کشورهايي که در آنها بيداري اسلامي وقوع پيدا کرده رابطه مناسبي برقرار کند و تنها کشورهاي نظير ونزوئلا و کوبابا ايران رابطه برقرار کرده اند.

 

احمدي نژاد کت تنش را بفروشد، هدفنمدي را اجرا مي کند

 

زيبا کلام با تاکيد بر اينکه احمدي نژاد اگر بتواند کت تنش را بفروشد، مي فروشد و تا آخرين روز رياست جمهوري اش يارانه ها را اضافه مي کند، خاطر نشان کرد: رئيس جمهور ديناميتي زير اقتصاد کشور کار گذاشت که هيچ دولتي قادر به خنثي کردن آن نيست.

 

وي افزود: نه تنها ايران بلکه ثروتمند ترين کشورهاي دنيا نظير ژاپن، سوئيس، سوئد، نروژ و امريکا قادر نيستند به 90 درصد مردم کشورشان ماهيانه و به صورت فله اي 45 هزار و 500 تومان و يا بيشتر بدهند. تمام تلاش آقاي احمدي نژاد هم اين است که اين شيوه را تا آخرين روز دولتش ادامه بدهد.

 

اولين بلا براي رئيس جمهور آينده

 

استاد علوم سياسي دانشگاه تهران تاکيد کرد: اولين بلا براي رئيس جمهور آينده اين شيوه اجراي هدفمندي و پول پاشي در جامعه است که اگر آنرا به همين شکل ادامه بدهد منجر به ويراني اقتصاد کشور خواهد شد و اگر آنرا متوقف کند دهک هاي پايين درآمدي دچار سوء برداشت خواهند شد که چرا احمدي نژاد مي توانست به مردم پول بدهد و رئيس جمهور جديد نمي خواهد اين کار را بکند غافل از اينکه آقاي احمدي نژاد به بهاي ويراني اقتصاد کشور اين کار را انجام مي داد.

نظر شما