دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
يک کارگردان معتقد است يا بايد نمايش هاي خانگي جمع شود يا بازنگري اساسي نسبت به کيفيت اين آثار صورت بگيرد.

سعيد سهيلي در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي شهر، در رابطه با وضعيت نمايش‌هاي خانگي، اظهار داشت: در شبكه خانگي فيلم‌هايي وجود داشت كه مورد تاييد بود و تماشاچي هم از آنها استقبال مي‌كرد؛ ولي فيلم‌هايي كه تله فيلم هم نيستند و فقط براي نمايش خانگي توليد مي‌شوند، از كيفيت پاييني برخوردارند و مردم هم از آنها چندان راضي نيستند.

 

سهيلي با بيان اينکه به دليل وقفه افتادن در توليد سريال‌هاي خانگي و عدم پيگيري شماره هاي بعدي مجموعه توسط عوامل، اعتماد مردم هم نسبت به اين سريال‌ها از بين رفته، افزود: سريال‌هايي ساخته شدند كه پاسخگوي سليقه مردم نبود. در اين عرصه فيلم‌هاي زير استاندارد و ضعيف ارائه مي شود. در اين ميان تماشاچي را نسبت به فيلم‌هاي سينمايي هم بدبين مي‌كنند؛ اما فيلم‌هاي سينمايي كه روي پرده رفته و اكران شده اند و بعد در نمايش‌هاي خانگي عرضه شدند؛ مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند.

 

وي با اشاره به اينکه تا به امروز نديدم فيلم هاي و سريال هاي خانگي هم استاندارد داشته و هم تماشاچي استقبال كرده باشد، ادامه داد: به دليل اينکه همه سازندگان اين آثار بيشتر دنبال سودجويي و منفعت اقتصادي ند؛ در حقيقت دنبال ارتقاي كيفيت كار نيستند و به نوعي مي توان گت که پرونده ساخت اين آثار نمره خوبي نمي‌گيرد.

 

اين کارگردان و فيلمنامه نويس در رابطه با بهتر شدن اين وضعيت نمايش خانگي و حل شدن مسايل آن، اظهار داشت: به طور کلي يا بايد جلوي ساخت اين آثار گرفته شود يا اينکه يک بازنگري اساسي نسبت به اثار مورد نظر صورت بگيرد و به نوعي كيفيت واقعي بالا در اين آثار لحاظ شود.

 

وي ادامه داد: اما آن چيزي که در حال حاضر ديده مي شود؛ به هيچ وجه استاندارد در آثار نمايش هاي خانگي چه از لحاظ ساختار و چه از لحاظ مضمون رعايت نشده است بنابراين اين آثار قابل دفاع نيستند.

 

سهيلي در رابطه با سوژه‌ها و موضوعاتي که مي تواند در نمايش هاي خانگي مورد توجه قرار گيرد، گفت: سوژه هايي بايد کار شود كه درد و حرف مردم و مشكلات آنها در اين تصاوير بيان شود و همچنين بتواند مردم را سرگرم كند تا هم مردم را از برنامه‌هاي ضعيف تلويزيون نجات دهد و هم اينكه از برنامه‌هاي مبتذل و نامناسب ماهواره.

 

وي افزود: در واقع فيلم‌هايي بايد در اين عرصه توليد شود كه شاد باشند و خانواده را دور هم جمع كنند البته با حفظ استاندارد و كيفيت لازم.

  

اين کارگردان در رابطه با ساده‌سازي بيش از اندازه و سوق يافتن مجموعه ها و فيلم هاي خانگي به طرف سخيف‌سازي، اظهار داشت: به دليل اينكه نظارت درستي بر جريان اين آثار نيست، بنابراين كيفيت‌ انها پايين است و همچنين سازندگان اين آثار تا حدودي سابقه درخشاني ندارند و با هزينه‌هاي بسيار پاييني فيلم و سريال را به اصطلاح جمع مي‌كنند. در واقع مي‌خواهند به سود خوبي برسند اين درحالي ست که بايد از عوامل حرفه‌اي استفاده كنند و سرمايه‌گذاري مناسبي در اين عرصه صورت بگيرد در نهايت تا كيفيت نمايش هاي خانگي بالا برود.

نظر شما