شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۹۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
با نصب هزار تابلو صورت گرفت/
معاون شهردار منطقه 3 گفت: به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت ، تعداد يکهزار و 75 تابلو از تصاوير شهدا بر ديوارهاي معابر منطقه 3 تهران نصب شد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومي شهرداري منطقه 3 ،مهدي پيرهادي گفت : در اين تابلوها از طرح هاي اصيل اسلامي و ايراني بهره گرفته شده و به گونه اي طراحي شده است که با ديوارها ي معابر همخواني داشته باشد و در آن از رنگ هاي آجري و فيروزه اي استفاده شده است .
 
پيرهادي در ادامه با اشاره به اينکه در اين تابلوها علاوه بر تصاوير شهدا ، نام و نام خانوادگي ، تاريخ تولد و شهادت، محل شهادت و خصوصيت بارز اخلاقي شهيد نگاشته شده است افزود: اين تابلوها برروي ورق فلزي چاپ شده است که سبک و در مقابل شکستگي تابش آفتاب و بارش باران هم مقاوم هستند.
 
وي در ادامه با اشاره به اتمام اين طرح و نصب تمامي تصاوير موجود از شهدا افزود : براي جانمايي اين تابلوها تلاش شده است تابلو در انتها و يا ابتداي معابر و در صورت طولاني بودن بيش از حد خيابان، در چند تقاطع نيز نصب شود ضمن اينکه اولويت نصب تابلوبر اساس نام معابري است که به نام خود شهيد نامگذاري شده است .   
معاون شهردار منطقه 3 در ادامه يادآور شد: اطلاعات و تصاوير شهدا از طريق مساجد ، پايگاه هاي بسيج ، بنياد شهيد ، شوراياران، مديران و معتمدين محلات و خانواده معظم شهداي منطقه جمع آوري شده است.

نظر شما