شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۵۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲
گزارش شهر از فعاليت‌هاي بازيگران تئاتر فجر/
اين روزها تئاتر صحنه‌اي جشنواره فجر روي صحنه رفته و در اين ميان بازيگراني جايشان خالي ‌ست و برخي بازيگران هم پركار شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، بعضي از تئاتري‌ها سال‌هاست كه در تئاتر حضور ندارند و برخي هنرمندان هم هستند كه  با جشنواره سي و يكم فجر به عرصه برگشته‌اند.

  

از بين هنرمنداني كه امسال در جشنواره فجر پر كار هستند، حميدرضا نعيمي است كه «درخشش در ساعت مقرر» را كارگرداني مي‌كند و در نمايش «مرکب‌خواني ارکستر مردگان» هم بازي مي‌‌كند. علاوه بر اين، نمايشنامه‌هاي «مرکب‌خواني ارکستر مردگان»، « رابينسون کروزوئه»،‌ «درخشش در ساعت مقرر» و «خط سرخ» از وي در اين جشنواره روي صحنه رفته است.

 

از بين فعالان تئاتر امسال مي‌توان به رويا افشار اشاره كرد كه علاوه بر نويسندگي و کارگرداني نمايش «هيچ کس»، در «پوتين‌هاي عموبابا» هم به ايفاي نقش مي‌پردازد. محمودرضا رحيمي نيز علاوه بر بازي در نمايش «مرد مقابل»، «مرکب خواني ارکستر مردگان» را کارگرداني مي‌كند.

 

سيامک احصايي از ديگر افراد پرکار جشنواره است. او «قرار» را کارگرداني مي‌کند و طراحي صحنه نمايش‌هاي «وقتي وودي آن مادام بوواري را ترجيح مي‌دهد»،‌ «سردار مهر و ماه»، «روز سياوش» و «قرار» را بر عهده دارد.

 

سيروس همتي در اين جشنواره به عنوان کارگردان حضور ندارد؛ اما جزو افراد پرکار به حساب مي‌آيد. «فولاد هرگز زنگ نمي‌زند» و «الهه» از او در اين جشنواره روي صحنه‌اند. علاوه بر اين در «ترن» و «پوتين‌هاي عمو بابا» به عنوان بازيگر حضور دارد.

 

سيدعلي موسويان نويسندگي و کارگرداني نمايش «من 15 سال گريه نکردم» را بر عهده دارد و در نمايش‌هاي «خون و ماتيک» و «33» به عنوان بازيگر حضور دارد.

 

فرهاد نقدعلي نيز نويسنده و کارگردان «سياحت‌نامه چاکرالدوله دوم» است، همچنين نمايشنامه «پينوکيو دروغ بگو» از او در جشنواره حضور دارد.

 

زري اماد هم ضمن کارگرداني «آن سم‌ها سرگذشتمان نبشت»، در «يادداشتي براي سهراب» بازي مي‌کند.

 

ميرکربلايي‌زاده نيز جزء بازيگران پرکار سي‌و‌يکمين جشنواره تئاتر فجر است. او در «من پانزده سال گريه نکردم»، «وقتي دنيا سبز بود»، «خشت‌ خام خانه» و «نقد و بررسي فحش و کتک....» بازي مي‌کند.

 

يعقوب صباحي نيز در سه نمايش «پوتين هاي عمو بابا»، «درخشش در ساعت مقرر» و «طوفان» به ايفاي نقش مي‌پردازد.

 

روح‌الله کماني نيز در نمايش‌هاي «پلکان»، «ترن» و «الهه» به عنوان بازيگر حضور دارد. گيتي قاسمي از جمله هنرمندان پرکار است، او در سه نمايش «طوفان»، «من پانزده سال گريه نکردم» و «پينوکيو دروغ بگو» بازي مي‌کند.

 

سين محب اهري، رويا نونهالي، سعيد داخ، رامين ناصرنصير، صابر ابر، عليرضا مهران،‌ فاطمه سرلک، علي برجي، وحيد نفر، محمدزوار بي‌‌ريا، مهدي صباغي،‌ مهدي کوشکي و عامر مسافرآستانه جزء هنرمندان فعال سي‌و‌يکمين جشنواره تئاتر فجر هستند.

 

در اين دوره سيما تيرانداز کارگرداني «مرد مقابل» و رويا افشار کارگرداني «هيچ کس» بعد از سال‌ها دوري از کارگرداني تئاتر، بار ديگر در جشنواره حضور دارند. ‌همچنين حبيب رضايي در «قرار»، دانيال حکيمي در «پلکان»، لعيا زنگنه در «شب بخير کوچولو» و فرزاد حسني در «يادداشتي براي سهراب» به عنوان بازيگر حضور دارند و به فاصله چند ساله خود از تئاتر خاتمه دادند.

 

بهرام شاه‌محمدلو، علي نصيريان، فرهاد آئيش، حسين محب اهري، گلاب آدينه جزء پيشکسوتاني هستند که در اين دوره حضور دارند.

 

در جشنواره سي‌ويکم تئاتر فجر بازيگراني همچون امير جعفري، فرزين صابوني، نسيم ادبي، ريما رامين‌فر، افسانه ماهيان و حبيب رضايي که همواره جزء بازيگران پرکار و فعال تئاتر فجر بودند، تنها به بازي در يک اثر در اين دوره اکتفا کردند.

 

حميدرضا آذرنگ در دوره سي‌ام جزء هنرمندان پرکار بود که در اين دوره تنها با عنوان نويسنده «ترن» حضور دارد.

نظر شما