شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
استاندار تهران با بيان اينکه تصرفات غيرقانوني شهرداري تهران در شهرستان ري را که همچنان ادامه دارد از طريق مجاري قانوني پيگيري مي‌کنيم، گفت:‌ منتظر دعوت ديوان عدالت اداري براي بررسي بيشتر هستيم.

به گارش شهر، مرتضي تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،درباره آخرين وضعيت جدايي ري از تهران که طرح دو فوريتي آن نيز به مجلس ارائه شد، افزود: عليرغم اينکه طرح دو فوريتي آن را به راي گذاشتند، اما در مجلس مصوب نشد، چرا که تصرفات شهرداري تهران در شهرستان ري غيرقانوني است و اين روند همچنان ادامه دارد.

وي افزود: استانداري بر اساس قانون اين موضوع را از مجاري قانوني پيگيري مي‌کند و ديوان عدالت اداري نيز که مقرر شده به اين موضوع رسيدگي کند، در حال بررسي است.

تمدن تصريح کرد: منتظر دعوت ديوان عدالت اداري هستيم تا نتايج نهايي جدايي شهرستان ري از تهران را دنبال کنيم.

استاندار تهران بار ديگر با تاکيد بر اينکه استقلال ري بر اساس قانون تقسيمات کشوري است، بر غيرقانوني بودن تصرفات شهرداري تهران در شهرستان ري تاکيد کرد و گفت: ري بايد مستقل شود و همچنان که داراي فرمانداري مستقلي است، بايد داراي شهرداري و شوراي شهر مستقلي نيز باشد تا بتواند به مردم اين شهر خدمات رساني مناسب و در شان ارائه دهد.


نظر شما