دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۵۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
انتقاد سخنگوي کميسيون عمران مجلس از رويکرد عجيب دولت/
سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در خصوص 5 ساله شدن زمان مراجعه خودروها به مراکز معاينه فني گفت: فاصله زماني 5 سال براي معاينه فني زياد است و بايد کوتاه تر شده و به دو سال کاهش پيدا کند.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، مهرداد بائوج لاهوتي افزود: طرح کاهش زمان معانيه فني از 5 سال به دو سال تا دو هفته آينده در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي در ارتباط با تشديد آلودگي هواي تهران اظهار کرد: حفظ سلامت يک انسان نيز به تنهايي از اهميت به سزايي برخوردار است و در برابر آن مسئوليم در حالي که بر اساس آمار رسمي ساليانه نزديک به 5 هزار نفر بر اثر آلودگي هوا در شهر تهران جان خود را از دست مي دهند.

لاهوتي با اشاره به اين که علاوه بر اين، امراض ناشي از آلاينده هاي هوا مشکل بزرگ ديگري است که آلودگي هوا به مردم تهران تحميل کرده، تصريح کرد: مسئولان با تعطيلي پايتخت و تحميل نزديک به هزار ميليارد تومان خسارت مالي ناشي از آن به اقتصاد کشور موافقت مي کنند در حالي که با پرداخت همين مبلغ در جهت گسترش حمل و نقل عمومي مخالفت مي نمايند.

وي با بيان اين که مجلس قبل از تشديد آلودگي هوا اين موضوع را پيش بيني کرده و نسبت به آن هشدار داده بود، اضافه کرد: متاسفانه نيازهاي جامعه با مسائل سياسي ادغام شده و اعتبارات موضوع براي گسنرش حمل و نقل عمومي و کاهش آلودگي هوا پرداخت نمي شود.

لاهوتي به عنوان نمونه به عدم پرداخت دو ميليارد دلار کمک به مترو با وجود تصويب مجلس، تاييد شوراي نگهبان و موافقت مجلس اشاره کرد و گفت: اين در حالي است که در صندوق ذخيره ارزي بودجه لازم موجود بود و هيچ گونه مشکلي براي پرداخت آن وجود نداشت.

اين عضو فراکسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي در پايان با تاکيد بر اين که آلودگي هوا به عنوان حادثه اي بسيار وحشتناک، واقعيت تلخي است که همه آن را مي دانند ولي نمي خواهند آن را منعکس کنند، خاطرنشان کرد: کاهش آلودگي هوا نيازمند عزم و اراده ملي است که متاسفانه در حال حاضر وجود ندارد.

نظر شما