دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از توسعه حمل و نقل عمومي به عنوان راهكار رفع آلودگي هواي تهران نام برد و گفت: علاوه بر اين بايد در جهت كنترل جمعيت از طريق انتقال وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي از تهران و تفويض اختيار به استان‌هاي ديگر اقدام شود چرا كه حجم جمعيتي كه روزانه به تهران مراجعه مي‌كنند، بسيار وسيع است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، اميد كريميان افزود: عدم استفاده از سيستم سوخت‌رساني مناسب، وجود خودروهاي تك سرنشين و حجم زياد سرب و ساير آلاينده‌ها در بنزين مصرفي، از جمله عواملي‌اند كه در آلودگي هواي تهران تاثيرگذار هستند.

 

وي با ابراز رضايت از گسترش متروي تهران در سال‌هاي اخير و جابه‌جايي بخش قابل توجهي از جمعيت به وسيله مترو، اعلام كرد: حمايت‌هايي كه تا كنون از مديريت شهري تهران در حوزه حمل و نقل عمومي به ويژه مترو انجام شده، كافي نبوده است.

 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس در پايان با اظهار تاسف از عدم پرداخت اعتبارات مصوب هدفمندي يارانه‌ها در حوزه حمل و نقل شهري به شهرداري تهران، خاطرنشان كرد: تهران، پايتخت كشورمان است و چنان چه نسبت به مشكلات آن اقدام نشود به ساير شهرها انتقال مي‌يابد.

نظر شما