يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۲
کد خبر: ۵۹۶۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
4 ماه مانده به برگزاري انتخابات رياست جمهوري يازدهم هنوز وضعيت نامزدهاي نهايي اصولگرايان مشخص نشده است.

به گزارش شهر و به نقل از خبرآنلاين، چند گانه اصولگرايان، حاميان رئيس جمهور، جبهه پايداري، جمعيت ايثارگران و رهپويان انقلاب اسلامي، ائتلاف 2+1 و نامزدهاي بدون حزب اصولگرايان رقباي آشکار انتخابات رياست جمهوري يازدهم هستند. چهره هايي که تا کنون به جدي و شوخي گفته اند که آمده اند تا بمانند. اما در عالم واقع مردم فقط يک رئيس جمهور انتخاب مي کنند و همه اين رقبا نمي توانند رئيس جمهور يازدهم شوند. اينگونه است که سفارش چند چهره قديمي اصولگرا به وحدت و همراهي مطرح شده است. امروز نيز گسترده شدن چتر ائتلاف2+1 با توصيه آيت الله يزدي جدي تر شد.

 

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه خوب است کساني که مي‌خواهند کانديدا شوند به ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان، اضافه شوند، گفت: بهتر است کساني که کنار مي‌روند همکار يا وزير شوند.

آيت‌الله محمد يزدي اين پيشنهاد را در گفت و گو با فارس مطرح کرد و در پاسخ به سؤالي درباره ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان، گفت: بايد ديد در آينده وضعيت چگونه خواهد بود اما اينکه کساني که در انتخابات موقعيت خوبي دارند با يکديگر ائتلاف کنند تا در آينده فردي که شرايط بهتري دارد نامزد شود و باقي به نفع او کنار بروند و با دولت آينده همکاري کنند، کار خوبي است.

 

جبهه پيروان خط امام و رهبري به عنوان سامانه احزاب اصولگرا در 15 سال اخير نامزدهاي اصولگرا را انتخاب مي کرده است.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: نکته اصلي اين است که در ائتلاف اصولگرايان، بايد محور اين باشد، يک نفر که نامزد نهايي مي‌شود، بقيه به عنوان وزير يا همکار در کنار دولت باشند.

 

آيت الله يزدي با اين سخنان تلويحا گفته است که تفرق اصولگرايان نتيجه اي براي آنها ندارد و بايد در جهت گفت و گو و بسط تعداد نامزدها زير يک چتر تا رسيدن به نامزدي واحد حرکت کنند. در صورت تحقق اين ايده اصولگرايان کابينه متشکل از چند چهره شناخته شده خواهند داشت.

 

وي با بيان اينکه اگر اين ائتلاف تا حدودي بيشتر شود، خوب است، تاکيد کرد: بنده با يکي، 2 عضو اين ائتلاف حضوري صحبت کردم؛ مبنا اين است که افرادي که به نفع نامزد نهايي کنار مي‌کشند در کابينه رئيس‌جمهور حضور داشته باشند و انشاالله همين کار هم اينطور خواهد شد. يزدي افزود: خيلي خوب است چند نفر ديگر که مي‌خواهند کانديدا شوند به اين ائتلاف اضافه شوند تا در نهايت به نفع نامزدي که شرايط بهتري دارد، کنار بکشند.

 

پيش از اين حبيب الله عسگراولادي دبيرکل جبهه پيوران خط امام و رهبري نفس ائتلاف نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري را مثبت ارزيابي کرده گفته بود: حداقل بايد 10 الي 12 نامزد در ائتلاف سه نفره گردهم آيند تا گفتمان انتخابات و برنامه هاي دولت يازدهم را طراحي کنند، البته همه نامزدهايي که به اين سازوکار اضافه مي شوند بايد به عهد خود پايند بوده و از مصداق، برنامه‌ها و نامزد نهايي حمايت کنند.

نظر شما