دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۹۶۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
اولين نشست خبري حسين مظفر رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان دقايقي پيش با حضور خبرنگاران رسانه هاي جمعي آغاز شد.

به گزارش شهر و به نقل از تسنيم، آنچه در ذيل مي آيد مهمترين محور سخنان حسين مظفر در اين نشست خبري است.

 

* انقلاب اسلامي ايران تاکنون گردنه هاي بسياري را با موفقيت پشت سر گذاشته است.

 

* فاصله انداختن بين ملت و حاکميت در راس برنامه هاي دشمنان انقلاب اسلامي قرار گرفته.

 

* توطئه هاي براندازي خاموش و همه توطئه هاي دشمن با هوشياري مردم ايران خنثي شده است.

 

* انتخابات پيش رو انتخابات حساسي است. ما در وضعيت تحريم و تهديد قرار داريم وانتخابات 92، اولين انتخابات رياست‌جمهوري بعد از فتنه 88 است و خيلي از چشم هاي بدخواهان به دنبال آن است که ببينند مردم چه حضوري در اين انتخابات خواهند داشت.

 

* ملت ايران بار ديگر در انتخابات 92 حماسه خواهند آفريد. نشست امروز ما هم در راستاي ترغيب مردم به حضور در انتخابات است.

 

* يکي از آسيب هايي که ممکن است در جامعه وجود داشته باشد، پراکندگي و تشتت بويژه در ميان نخبگان است/ رويکرد ائتلاف سه گانه، ايجاد انسجام و يکپارچگي در ميان اصولگرايان و ايجاد اميد و نشاط در بدنه اجتماعي مردم است.

 

گزيده اي از پاسخ هاي مظفر به پرسش هاي خبرنگاران نيز به اين شرح است:

 

خبرنگار فارس: نامزد نهايي در ائتلاف به چه صورت انتخاب خواهد شد؟ نظرسنجي نهايي را چه ارگاني انجام خواهد داد. سوال دوم: چه کساني قرار است به ائتلاف بپيوندند؟

در زمينه مکانيزم انتخاب نهايي، کميته نظرسنجي را خواهيم داشت و جلساتي هم برگزار کرده. مکانيزمي که براي انتخاب فردنهايي مطرح مي شود اين است که از کف بدنه اجتماعي اقبال عمومي را پيدا کنيم و مشخص کنيم نامزدي که شايستگي لازم را دارد، ميزان اقبال عمومي در چه حدي است و چگونه است؟ يکي از مهمترين فاکتورها نظرسنجي است اما نوع نظرسنجي چه از نظر زمان و چه از نظر محتوا و چه از نظر ارگان، در قالب يک شورايي به تصميمي مي رسد که انشاءالله اين تصميم مورد عنايت همه اعضاي ائتلاف خواهد بود.

 

از هر نامزدي که وارد عرصه انتخابات شود استقبال و زمينه را براي تفاهم با او آماده مي کنيم. مکانيزم نوع همکاري را بعدا اعلام ميکنيم. از مزاياي ائتلاف اين است که فقط از ميان خودش نامزد نهايي را انتخاب نمي‌کند، بلکه هم از ميان خود و هم از ميان ساير اصولگرايان مي تواند انتخاب کند.

 

باشگاه خبرنگاران: گزينه نهايي کي معرفي مي شود؟

گزينه هاي مختلفي وجود دارد براي زمان معرفي. يکي قبل از پايان سال. ديگري قبل از ثبت نام و زمان پيشنهادي ديگر، بعد از ثبت نام است. انتخاب زمان بستگي به شرايط سياسي اجتماعي کشور دارد. و نظرسنجي هايي که ما را به ثبات در تصميم گيري برساند.

 

خبرگزاري مهر: کميته اي که نظرسنجي را انجام مي‌دهد، ترکيب آن چه کساني هستند؟

کساني که نظرسنجي مي کنند نسبتي با کانديدا نخواهند داشت اما کميته اي که نظرسنجي را کنترل مي کند، در آن نمايندگان کانديداها حضور خواهند داشت.

 

مهر: اعضاي کميته را قصد نداريد معرفي کنيد؟

اولا شوراي هماهنگي ستاد بايد تشکيل شود که در حال تشکيل آن هستيم که در آن نمايندگاني از نامزدهاي مطرح حضور دارند. و کميته هاي نظرسنجي و رسانه و ... در ذيل اين ستادها بعد از تشکيل ستادهاي اصلي و شوراهاي هماهنگي تشکيل مي شود.

 

يکي از مشکلات اصلي مردم مشکلات معيشتي و اقتصادي است و يکي از برنامه هاي عمده و اصلي ائتلاف سه گانه اصولگرايان حل مشکلات معيشتي مردم خواهد بود.

 

خبرگزاري نسيم: آيا امکان افزوده شدن چهره هاي جديد به ائتلاف وجود دارد؟

ائتلاف آمادگي کامل براي همکاري و تفاهم دارد. اما مکانيزمي که اضافه بشود يا نشود مورد بررسي است ولي همچنان باب اين مسئله باز است.

 

روزنامه خراسان: با توجه به سابقه شکست برخي از اين ائتلاف ها مانند سال 84، چه ضمانتي براي دوام اين ائتلاف وجود دارد؟

ائتلاف بر مبناي سهم خواهي و باج دهي شکل نگرفته لذا آمادگي عبور از خود را اعضاي اين ائتلاف دارند لذا نميتوان در ضمانت اجرايي آن ترديد کرد. يک ميثاق جدي بين اعضا وجود دارد که اعضاي آن بدون سهم خواهي براي موفقيت فردي که امکان راي آوري دارد و شرايط و ويژگي هاي لازم را داشته باشد، تلاش کنند. اعضاي اين ائتلاف هم براي معرفي نامزد واحد با هم توافق کرده اند و هم براي تقويت آتي.

 

ايسنا: آقاي حداد عادل گفتند که اعضاي ائتلاف 60 درصد آرا را دارند، اين گفته بر اساس نظرسنجي بيان شده است؟ سوال دوم: اگر دولت کانديدايي را معرفي کند، آيا امکان دارد که با شما ائتلاف کند؟

ائتلاف آمادگي تفاهم و تعامل با همه کساني که جزو اصولگرايان محسوب مي شوند دارد ولي معيارهايي را براي تفاهم دارد که خارج از سهم خواهي و باج خواهي است. و مبناي پايداري آن هم همين است. لذا هر کس در معيارها بگنجد امکان همکاري و تفاهم با آنها وجود دارد. درباره سخن آقاي حداد بايد بگويم که اعضاي ائتلاف ظرفيت راي خوبي دارند البته منظور ايشان اين نبوده که فقط اين سه نفر مطرح هستند، بلکه افراد ديگري هم هستند. و اگر فرد ديگري خارج از مجموعه 3 نفره، مناسب تر بود، اين ائتلاف وي را معرفي خواهد کرد به عنوان نامزد نهايي خواهد بود.

 

خبرگزاري خليج فارس: در اين 2+1، 2 کدام ها هستند و 1 کدام است؟ و سوال دوم اينکه آيا آقاي قاليباف امکان دارد به نفع فرد ديگر کنار برود؟

برداشت هاي مختلفي از 2+1 شد که درست نبود، اما مسئله و نام اصلي ائتلاف گانه است. 2+1 موضوعيت ندارد. هم قاليباف و هم ديگران ظرفيت هايي دارند، در اين ائتلاف آنچه که پايه ائتلاف است اين است که ميثاقي وجود دارد که هريک با هر ظرفيتي که دارند، آمادگي همکاري و تعامل براي حمايت از يک نامزدي که ائتلاف به آن مي رسد دارند و تخلفي از آن نخواهند داشت

 

خبرگزاري آنا: مواضع ائتلاف درباره موضع گيري آقاي عسگراولادي چيست؟

ايشان از شخصيت هاي اصيل و ارزشمند انقلاب اسلامي است و سابقه بيش از 70 سال مبارزه دارند. اظهارنظر شخصي خود را مطرح کردند، به نظر مي رسد منصفان و وجدانهاي عمومي جامعه برداشت توطئه آميز و برداشت تطهير فتنه را از اين سخنان نميکنند. بلکه صحبت هاي ايشان نظرات شخصي بود.

 

در جلساتي که خدمت اعضاي ائتلاف بوديم، پايداري بر اين ميثاق وجود دارد که همگي نفع خود را کنار ميگذارند و به تصميم ائتلاف تن مي دهند که اين تصميم با بدنه اجتماعي انشاءالله همخواني خواهد داشت.

 

جوان: آيا ائتلاف وارد تعيين تيم انتخاباتي کانديداها خواهد شد؟

هر کدام از اعضاي ائتلاف براي خود تيم هاي انتخاباتي جدا خواهند داشت، و ائتلاف وارد تعيين اعضاي ستادها نخواهد شد. لذا وارد بحث تبليغاتي نخواهيم شد اما در نهايت که يک کانديدا انتخاب مي شود، تمام ظرفيت ها پشت سر او خواهند بود.

 

جوان: اگر کانديدايي هزينه تبليغاتي زيادي داشته باشد، نکته منفي تلقي خواهد شد؟

هزينه هاي تبليغاتي بايد بر مبناي قانون باشد. ائتلاف سه گانه، با نخبگان و گروه هاي مرجع، و بخصوص جامعه روحانيت و مدرسين مشورت خواهد داشت و از نظرات آنان بهره گيري خواهد کرد.

 

رسانه ها براي ايجاد اميد و نشاط انتخاباتي تلاش کنند. حضور بيشتر مردم اقتدار ملي ما را رقم خواهد زد. امروز که جامعه در وضعيت تهديد قرار دارد، حضور و مشارکت مردم بالاتر از همه تجهيزات نظامي، ميتواند اين تهديدات را خنثي کند. ضمنا رسانه ها اخلاق انتخاباتي را در جامعه گسترش دهند. رقيباني که زماني رفيق هم بودند نبايد به چهره هم چنگ بزنند. سياست ما عين ديانت و اخلاق ماست.

 

برنامه محوري يکي از مسائل مهم مربوط به ائتلاف است. گروه هاي کاري براي تدوين برنامه هاي اصولي و منسجم براي رفع مشکلات معيشتي و اقتصادي و ساير مشکلات مردم فعاليت خواهند کرد.

 

اينکه گفته ميشود يکي از اين 3 نامزد اصل است و ديگران در حاشيه هستند، جزو بداخلاقي هاي انتخاباتي است. فعلا هيچکدام به نفع ديگري کنار نرفته اند و هيچ يک قراردادي براي خدشه به ائتلاف با هم نگذاشته اند و بر پيمان وثيق خود باقي هستند و تا آخر خواهند بود.

نظر شما