شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۶۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: 17 ارديبهشت ماه 92 زمان آغاز ثبت‌نام از کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، حسنعلي نوري صبح امروز در نشستي خبري اظهار داشت: همچنين بيست و ششم فروردين ماه سال آينده نيز زمان آغاز ثبت‌نام از کانديداهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا خواهد بود.

 

وي در پاسخ به سوالي در ارتباط با قانون تبليغات انتخاباتي تصريح کرد: قانون تبليغات تغييري نکرده و از نظر زمان بندي کانديدها بعد از تائيد صلاحيت‌ها 15 تا 20 روز براي تبليغات فرصت دارند.

نوري بيان کرد: با اين وجود در انتظار آخرين مصوبه مجلس در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري هستيم تا قانون جديد انتخابات رياست جمهوري اجرايي شود.

 

انتخابات ميان دوره‌هاي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان در 4 حوزه

جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت کشور تصريح کرد: همزمان با انتخابات رياست جمهوري و شوراها، دو انتخابات ميان دوره‌اي در 4 حوزه انتخابيه دماوند، فيروزکوه، تويسرکان، رامسر تنکابن و ايلام و انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان نيز در استان‌هاي آذربايجان غربي و کهگيلويه و بوير احمد هم برگزار مي‌شود که 15 فروردين ماه زمان ثبت نام از کانديدهاي اين انتخابات است.

 

نوري اظهار داشت: تعداد و اعضاي شعب در انتخابات ثابت هستند و بعد از احراز هويت دو صندوق مجزا وجود دارد، در جريان فرايند ممکن است راي دهندگان تعرفه را اشتباهي در صندوق ديگري انداخته باشد به همين دليل قبل از شمارش تمام تعرفه‌ها از صندوق تفکيک خواهد شد و هر تعرفه در محل مورد نظر گذاشته مي‌شود و بعد از آن شمارش نهايي آغاز مي‌شود.

 

وي بيان کرد: اعضاي حقوقي هر انتخابات در هيئت اجرايي بايد جايگاه خود را در هيئت‌هاي انتخابات داشته باشند.

جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت کشور بيان داشت: براي برگزاري انتخابات رايانه‌اي و مکانيزه در انتخابات سال آينده پس از موافقت و نظر نهايي شوراي نهايي در اين مورد اقدام خواهد شد.

نوري گفت: تلاش ما برگزاري انتخاباتي سالم و با حضور و مشارکت حداکثري مردم است تا جواب دندان شکني به بدخواهان نظام داده باشيم.

نظر شما