دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۹۷۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۳
فيلم بهرام توکلي از جمله فيلم هاي روز دوم سي و يکمين دوره فيلم فجر است که به نمايش در مي آيد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، اولين روز سي و يکمين دوره فيلم فجر پشت سر گذاشته شد و دومين روز جشنواره سانس هايش را به دليل برگزاري نماز جمعه از سانس دوم شروع مي‌کند و اهالي رسانه و منتقدان از ساعت 13:30 مي‌توانند فيلم هايشان را رصد کنند.

   

بر اساس اين گزارش فيلم «آفتاب، مهتاب، زمين» به کارگرداني و تهيه‌کنندگي علي قوي‌تن ساخته شده است. اين فيلم يازدهمين کار سينمايي قوي‌تن است و فضايي مانند کارهاي قبلي وي دارد.

  

سال گذشته او با فيلم «پرواز بادبادک‌ها» در جشنواره فجر حضور داشت و در بخش بين‌الملل جوايزي را هم از آن خود کرد. آخرين فيلمي که از وي اکران شده است «نسکافه داغ داغ» است که ساخت آن به سال 85 برمي‌گردد و پس از آن سه فيلم ديگر وي هنوز امکان اکران عمومي پيدا نکرده‌اند.

  

فيلم امسال او يک ملودرام اجتماعي و درباره دختر دانشجويي است که بخشي از خاطرات کودکي خود را مرور مي‌کند. «آفتاب، مهتاب، زمين» درباره کودکان و نوجوانان ساخته شده و به روابط ساده و بدون پيچيدگي آدم‌ها مي‌پردازد. صدف بهشتي، مهسا معرفتي، حسين محمديان، شادي محمدپور، محمود مرتضائي، توحيد رستمي و دنيا نجفي در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

 

فيلمبرداري اين فيلم در تهران و روستاي کلات نادر خراسان انجام شده است و مدتي نيز به دلايل نامشخصي قبل از ادامه کار در تهران متوقف شد. اين فيلم در سانس اول در برج ميلاد اکران مي‌شود.

 

تابستان طولاني کاري از خراساني ها

  

به کارگرداني علي خزاعي‌فر و تهيه‌کنندگي سياوش حقيقي است و از توليدات ويژه صدا و سيماي مرکز خراسان رضوي به شمار مي رود. اين فيلم در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد.

 

داستان اين فيلم در مورد سال‌هاي اوليه جنگ تحميلي بر عليه مردم شريف ايران است. روستايي دورافتاده در جنوب خراسان که تمامي مردان آن براي حفظ کيان اين مرز و بوم به جبهه مي‌روند و تنها کودکان، زنان و پيرمردان در روستا باقي مي‌مانند. حسن پسر بازيگوش 10 ساله گمان ميکند آن تابستان بدون پدر بهترين تابستان عمرش خواهد بود.

  

اين فيلم در ژانر کودک و نوجوان و دست‌مايه قرار دادن روزهاي حماسه و دفاع مقدس و با گويش مشهدي توليد شده است. در اين فيلم حسين طاهري، کيوان صباغ، روشنک سه قلعه‌گي وبا هنرمندي امير حسين رفيعا در نقش حسن به ايفاي نقش مي‌پردازند.

 

اين فيلم ساعت 16:30 در برج ميلاد نمايش داده مي‌شود.

 

آسمان زرد کم عمق

 

جديدترين ساخته بهرام توکلي کارگردان فيلم‌هاي تحسين شده‌اي چون «اينجا بدون من»، «پرسه در مه» و... . اين فيلم در ابتدا در بازبيني هيات انتخاب نتوانست وارد بخش مسابقه شود که البته همين موضوع نيز با حاشيه‌هايي روبرو شد و عملا براي منتقدان و اهالي رسانه اين موضوع جاي سوال بود. اما پس از چند روز اين فيلم به همراه چند اثر ديگر وارد بخش مسابقه گشت.

 

ترانه عليدوستي، صابر ابر، سحر دولتشاهي، سعيد چنگيزيان و حميدرضا آذرنگ بازيگران «آسمان زرد کم عمق» هستند. در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: زوج جواني در مدتي کوتاه لحظات زندگي گذشته‌شان را مرور مي‌کنند و اين مرور خاطرات، زندگي حالشان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. همچنين حسين عليزاده نيز ساخت موسيقي اين فيلم را برعهده داشته است که اين موضوع نيز از نکات قابل توجه است.

 

اهالي رسانه و منتقدان مي‌توانند اين فيلم را ساعت 19:30به تماشا بنشينند.

   

دل بي قرار

 

ساخته قربان محمدپور است. اين فيلم در بخش خارج از مسابقه به نمايش درمي‌آيد. زماني که اسامي فيلم‌هاي بخش مسابقه اعلام شد، محمدپور مصاحبه تندي در اين ارتباط و نبود فيلم خود کرد. پس از مدتي عباسيان اعلام نمود که بر اساس آيين‌نامه جشنواره، فيلم‌هايي مي‌توانند در اين بخش بدون داوري حضور يابند و نام فيلم وي هم در اين فهرست گنجانده شد.

 

«دل بي قرار» داستان خواهر و برادري به نام معصومه و علي است که بر اثر وقوع زلزله رودبار يکديگر را گم مي‌کنند و دست تقدير براي آنها وقايع ناخواسته‌اي را رقم مي‌زند. بخش هايي از اين فيلم در شمال فيلمبرداري شده است.

  

در اين فيلم کوروش تهامي، شهره قمر و نازنين فراهاني نقش‌هاي اصلي کار را بر عهده دارند و علاوه بر آنها سارا خوئيني‌ها، فرهاد جم و جهانبخش سلطاني نقش‌هاي محوري «دل بي قرار» را ايفا مي‌کنند.

 

ساعت نمايش اين فيلم 22:30 جمعه 13 بهمن‌ماه است.


نظر شما