شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۹۷۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين که مقابله با معضل آلودگي هوا بايد نسبت به سطح‌بندي و لايه‌بندي برنامه‌ها اقدام و آن‌ها‌ را در قالب برنامه‌هاي كوتاه ‌مدت، ميان‌ مدت و دراز مدت ارائه داد، گفت: در مجلس اين انتظار وجود دارد كه به شكل ساختاري و در بلند مدت به اين موضوع پرداخته شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، هادي شوشتري افزود: همه ارگان‌هايي كه در امر مبارزه با آلودگي هوا مسئولند بايد وظايف خود در قبال آلودگي هوا را در قالب برنامه دراز مدت و به طور اساسي و بنيادي انجام دهند.

  

وي با اشاره به اين كه محوريت برنامه‌هاي مقابله با آلودگي هواي تهران بايد به مديريت شهري سپرده شود، اظهار كرد: به اين منظور دولت بايد با مديريت شهري به عنوان محور اين برنامه‌ها هماهنگ شود تا مسئولان شهري بتوانند اين مساله را مديريت كرده و با اتخاذ و اجراي تدابير و تمهيداتي راهگشا، آلودگي هوا را كاهش داده يا مهار كنند.

  

شوشتري رسيدن به اين آرمان را نيازمند مجموعه اي از عوامل دانست و تصريح كرد: اين عوامل عمدتاً در مجموعه دولت متمركزند كه بايد در اختيار ستاد مركزي برنامه‌هاي كاهش آلودگي هوا يعني مديريت شهري قرار بگيرند تا مسئولان شهري بتواند با اين امر مقابله كنند.

 

وي با بيان اين كه بر اساس استانداردهاي مديريت شهري، حمل و نقل عمومي بايد به نحوي مهيا شود كه هر شهروند كه از منزل خود بيرون مي‌آيد با طي مسافتي به طول 350 متر بتواند خود را به يک ايستگاه حمل و نقل عمومي برساند، اضافه كرد: اگر اين امر محقق شود شهروندان ديگر انگيزه‌اي ندارند كه وسيله نقليه شخصي خود را بيرون بياورند.

 

شوشتري با اعلام اين كه وقتي وسيله حمل و نقل عمومي ارزان، نزديك به محل زندگي و در نهايت همراه با رفاه باشد، بخش قابل توجهي از معضلات موجود حل مي‌شود، گفت: البته اين مهم مقدور نيست، مگر اين كه دولت به تعهدات مالي‌اش در قبال حمل و نقل عمومي عمل كند. عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در پايان با تاکيد بر ممنوعيت تردد خودروهاي غير استاندارد، خاطرنشان کرد: در صورت استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومي به جاي خودروي شخصي تا حدود زيادي معضل ترافيک و آلودگي هوا از بين مي رود.

نظر شما