سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۹۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره آغاز برگزاري آزمون کارشناسي ارشد سال 92 از چهارشنبه 18 بهمن، از آغاز توزيع کارت ورود به جلسه آزمون از روز يکشنبه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از ايسنا، حسين توکلي با اشاره به ثبت نام 896 هزار و 44 داوطلب در 133 کد رشته امتحاني متمرکز در شش گروه آموزشي آزمون کارشناسي ارشد، گفت: از اين تعداد 458 هزار و 731 داوطلب زن و مابقي را مردان تشکيل مي‌دهند.

 

وي با اشاره به تعداد داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد به تفکيک گروه‌هاي آموزشي، اظهارکرد: در گروه آموزشي علوم انساني 479 هزار و 736 داوطلب، گروه علوم پايه 66 هزار و 860 داوطلب، فني و مهندسي 236 هزار و 523 داوطلب، کشاورزي 49 هزار و 262 داوطلب، هنر 61 هزار و 982 داوطلب و دامپزشکي 1681 داوطلب شرکت کردند.

 

وي با بيان اينکه بيشترين تعداد داوطلبان متقاضي شرکت در گروه آموزشي علوم انساني و کمترين دامپزشکي است، تصريح کرد: همچنين 89 هزار و 933 داوطلب علاقمندي خود را براي شرکت در کد رشته امتحاني دوم اعلام کرده‌اند.

 

مشاور عالي سازمان سنجش افزود: با توجه به اينکه امتحان هر کد رشته امتحاني به صورت جداگانه برگزار مي‌شود، بنابراين داوطلبان بايد براي شرکت در آزمون هر کدرشته امتحاني، کارت ورود به جلسه جداگانه‌اي دريافت کنند.

 

توزيع کارت آزمون از يکشنبه

 

وي با اشاره به صدور کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسي ارشد براي 985 هزار و 977 داوطلب، گفت: از اين تعداد 499 هزار و 65 کارت براي خواهران و 486 هزار و 912 کارت براي برادران صادر شده است.

 

توکلي با اشاره به دريافت اينترنتي کارت ورود به جلسه از روز يکشنبه تا سه‌شنبه 17 بهمن ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، اظهار کرد: داوطلبان بايد براي دريافت کارت ورود به جلسه مشخصات شناسنامه‌اي، شماره پرونده، کد رهگيري وارد کنند.

 

امکان اعلام علاقه‌مندي گزينش در دانشگاه‌هاي پيام نور و غيرانتفاعي

 

وي افزود: همچنين داوطلباني که علاقمند به گزينش در دانشگاه‌هاي پيام نور و غيرانتفاعي هستند، مي‌توانند با توجه به دستور العمل در زمان توزيع کارت با پرداخت 58 هزار ريال نسبت به اعلام علاقمندي خود اقدام کنند.

 

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به برگزاري آزمون کارشناسي ارشد در طي روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در 44 شهرستان و 115 حوزه امتحاني گفت: از اين تعداد آزمون 188 هزار و 989 داوطلب در شهرستان تهران برگزار مي‌شود.

 

وي با بيان اينکه آزمون هفت کد رشته امتحاني در صبح و 12 کد رشته امتحاني در بعد از ظهر روز چهارشنبه 18 بهمن ماه برگزار مي‌شود، اظهار کرد: آزمون 66 کد رشته امتحاني در صبح و 5 کد رشته امتحاني در بعد از ظهر روز پنج شنبه 19 بهمن ماه برگزار مي‌شود.

 

توکلي، گفت: همچنين آزمون 12 کد رشته امتحاني در صبح و 31 کدر شته امتحاني در بعد از ظهر روز جمعه 20 بهمن ماه برگزار مي‌شود.

 

کنترل مندرجات کارت شرکت در آزمون و نحوه رفع نقص کارت

 

درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده شد لازم است به شرح زير اقدام شود:

 

چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1،2، 4 ، 5، 6، 11، 12، 13 ، 14 و 16 کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است جهت اصلاح مورد يا موارد مذکور از طريق لينک مربوط حداکثر تا 21 بهمن منحصراً به سايت اينترنتي سازمان مراجعه و از آن طريق اقدام شود.

 

درصورتي که داوطلبي نسبت به بندهاي 3 ، 7 و 10 ( جنس، معلوليت و زبان خارجي) معترض بود ضروري است از روز دوشنبه 16 بهمن به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائيد.

 

داوطلباني که قبلاً در هنگام ثبت نام نسبت به انتخاب بند((پيام نور)) و ((موسسات غير انتفاعي غير دولتي)) اقدام ننموده‌اند و هم اکنون خواستار اعمال بند پيام نور و موسسات غيرانتفاعي و غيردولتي باشند. لازم است پس از مطالعه شرايط و ضوابط نسبت به پرداخت هزينه به مبلغ 58 هزار ريال به صورت الکترونيکي اقدام و سپس بند مربوط را در قسمت ويرايش اعمال کنند.

 

باجه‌هاي رفع نقص کارت کنکور در تهران

 

حوزه خواهران : دانشگاه خوارزمي (تربيت معلم) تهران

 

نشاني:‌تهران- خيابان انقلاب- دروازه دولت – خيابان شهيد مفتح – شماره 43 – دانشگاه خوارزمي

 

حوزه برادران : دانشکده آمار و انفورماتيک سازمان سنجش

 

تهران- ضلع شمال غربي ميدان فردوسي- کوچه شاهرود- دانشکده آمار و انفورماتيک سازمان سنجش

نظر شما