يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۰
کد خبر: ۵۹۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
شهردار تهران گفت: تونل نيايش به صورت آزمايشي در 21 بهمن افتتاح مي شود و شهروندان مي توانند در روزهاي مياني اسفند در طول روز از نيمه جنوبي اين تونل عبور کنند.

به گزارش شهر، محمد باقر قاليباف در حاشيه مراسم قدرداني از دست اندرکاران احداث تونل نيايش در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که در اين ايام، مجموعه تونل نيايش بر اساس برنامه در مرحله آماده شدن است و براي بهره برداري آزمايشي مهيا مي شود.


شهردار تهران افزود: امروز تونل نيايش تحويل بخش کارفرمايي مي گردد. در اين مراسم از تمامي دست اندرکاران دخيل در اين پروژه قدرداني شد. اميدواريم 21 بهمن ماه تونل نيايش به صورت آزمايشي به بهره برداري برسد.


وي تصريح کرد: تونل نيايش و پل صدر از لحاظ ترافيکي به هم وابسته است. سعي داريم در صورت امکان بخش حرکتي شرق به غرب را 22 بهمن به بهره برداري برسانيم تا کساني که از اتوبان صدر حرکت مي کنند قبل از رسيدن به تقاطع اتوبان شهيد مدرس، امکان ورود به تونل را داشته باشند.


قاليباف خاطر نشان ساخت: تونل در انتها به 2 بخش بزرگراه کردستان و نيايش تقسيم مي شود. بنا داريم در صورتي که ترافيک اجازه دهد، تونل جنوبي را در طول روز در نيمه دوم اسفند از غرب به شرق مورد بهره برداري قرار دهيم زيرا با توجه به تاخير 120 روزه پل به بهره برداري نمي رسد.


شهردار تهران با اشاره تاثير نوسان ارز بر قيمت اين پروژه گفت: قطعا نوسان ارز بر قيمت پروژه تاثير دارد. اين تاثير روي مواد اوليه، به ويژه ميل گرد و آهن آلات که بخش عمده اين پروژه است، محسوس بود. تجهيزاتي که به صورت ارزي خريداري شد، موجب افزايش قيمت پروژه شد. اين افزايش از بعد ريالي است؛ اما در قيمت دلاري آن با توجه به برآورد اوليه قيمت ثابت است. از بعد تبديل ارز به ريال، در اين پروژه دچار نوسان بوديم.


وي گفت: اتمام پروژه هاي نيمه تمام از سياست هاي قطعي اين دوره بوده است. پروژه هاي پل صدر، بزرگراه امام علي (ع)، اتوبان آزادگان، تقاطع اتوبان شهيد باکري با اتوبان کرج، پل شيخ فضل ا..، اتوبان شهيد باقري، درياچه چيتگر و بسياري از پروژه ها در مناطق همچنين مرکز تياتر بزرگ شهر، سالن نمايش هاي آئيني و مجموعه پارک ها و پروژه هاي اراضي عباس آباد در اولويت اتمام پروژه ها در اين دوره است.


قاليباف افزود : سرعت احداث تونل هاي مترو بر اساس تعهد هر سال بين 15 تا 17 کيلومتر به قوت خود باقي است. تامين مالي اين موضوع نيز مشکل شهروندان نيست و مربوط به من مي شود.

نظر شما