پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
در روز پنجم نمايش فيلم‌هاي جشنواره فجر شايد فيلم «حوض نقاشي» مازيار ميري بتواند نظر اهالي هنر و رسانه را به خود جلب كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، در روز پنجم (16 بهمن) سي‌و‌يكمين جشنواره فيلم فجر پنج فيلم در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد، به روي پرده مي‌رود.

 

بر اساس اين گزارش، فردا ساعت 10 صبح فيلم «حوض نقاشي» ساخته مازيار ميري و به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي در برج ميلاد اكران مي‌شود.

 

در اين فيلم نگار جواهريان و شهاب حسيني به ايفاي نقش پرداخته‌اند که در واقع اين دو بازيگر براي اولين بار در مقابل هم قرار مي‌گيرند.

داستان اين فيلم درباره مريم و رضا است كه اين دو شخصيت با آدم‌هاي ديگر فرق دارند، آن هم نه يک فرق ساده بلکه بسيار بزرگ و آن‌ها بايد تلاش کنند تا به ديگران ثابت کنند که اين تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند.

 

اين اثر با حمايت سازمان حوزه هنري ساخته شده است. تهيه‌كننده اين اثر پيش از اين فيلم‌هاي تحسين شده‌اي از جمله «زير نور ماه»، «بوسيدن روي ماه» و «طلا و مس» را ساخته است.

 

با توجه به نمايش «حوض نقاشي» در سينماهاي ديگر در طي اين چند روز و استقبال بسيار زياد مردم از اين فيلم، به نظر مي‌رسد كه اين فيلم از اميدهاي اين جشنواره باشد. در واقع مي‌توان منتظر مخاطبان زياد و يك نشست پر ازدحام در برج ميلاد باشيم البته اگر اين نشست هم به سرنوشت نشست نقد فيلم بهرام توكلي منجر نشود. 

 

خاکستر و برف

 

فيلم «خاکستر و برف» به کارگرداني روح الله سهرابي 13:30 نمايش داده مي‌شود.

 

اين فيلم درباره داستان احسان است که پس از 25 سال به ايران برمي‌گردد تا با صميمي‌ترين دوست خود که زندگي‌اش را مديون اوست براي آخرين بار تجديد ديدار کند و همين مسئله، اتفاقات ناخواسته ديگري را براي او رقم مي‌زند.

 

در «خاکستر و برف» كامبيز ديرباز و ميترا حجار با فيلمنامه‌اي از روح‌ا... سهرابي و سيد مرتضي مصطفوي به ايفاي نقش پرداخته‌اند. البته ديرباز و حجار در اين فيلم در نقشي 10 سال بزرگتر از خودشان ايفاي نقش كرده‌اند.

 

تنهاي تنهاي تنها ساخته احسان عبدي

 

فيلم «تنهاي تنهاي تنها» كاري از احسان عبدي ساعت 16:15 به روي پرده مي‌رود.

 

«تنهاي تنهاي تنها» فيلمي انساني، ضد جنگ و ضد سياست است و درباره يک زن روسي است كه از بوشهر به سمت جنوا مي رود و 3 روز منتظر کشتي‌اي مي ماند تا با کاپيتان آن درباره بچه اي که در آن کشتي پنهان شده صحبت کند. وي براي منصرف کردن کاپيتان کشتي از تحويل بچه به پليس داستان زندگي «رنجرو» کودک بوشهري را برائ او تعريف مي کند.

 

بخشي از فيلم در بوشهر و بخشي ديگر در ايروان فيلمبرداري شده و ايروان به عنوان مدلي از جنوب در نظر گرفته شده است.

 

از بازيگران آن مي‌توان به ميثم فرهومند، آرمن هومانسيان، آنا پانوسيان، عباس باک و ايراهيم تمهيد اشاره كرد.

 

خاک و مرجان

 

فيلم «خاک و مرجان» ساخته مسعود اطيابي ساعت 19:30 در چهارمين سانس اكران مي‌شود.

 

اين فيلم يک ملودرام اجتماعي است که به مسايل روز افغانستان مي‌پردازد و داستاني شخصيت‌محور دارد و زندگي يک خانواده افغاني را در قاب تصوير روايت مي کند.

  

اطيابي در اين فيلم از بازيگران معروف افغاني براي ايفاي نقش‌ها استفاده كرده و محصول مشترك ايران و افغانستان است.

 

از تهران تا بهشت 

 

در سانس آخر ساعت22:00 فيلم «از تهران تا بهشت» ساخته ابوالفضل صفاري نمايش داده مي‌شود.

 

در اين فيلم مهناز افشار و عليرضا خمسه به ايفاي نقش پرداخته‌اند. همچنين از ديگر بازيگران مي‌توان به جعفر والي، مهران احمدي، فرزين صابوني، شبنم فرشاد جو، مسعود مهرگان، مهدي عباسي، سروش طاهري، اشکان صفاري، علي باقري، نازنين پور حدادي اشاره كرد.

 

داستان فيلم زندگي مربوط به غزال، زن جواني است که با همسرش دچار چالش شده است، رو به فروپاشي است. مرد زن را ترک مي‌کند و زن در جستجويي به دنبال شوهر، مسيري نماد گون را طي مي‌کند و در اين سير و سلوک به حقيقت ماجرا پي مي‌برد.

  

بر اساس اين گزارش، پس از نمايش هر فيلم نشست گفت‌ و گو با فيلمسازان برگزار مي‌شود اما فيلم‌هاي مستند و فيلم‌هاي خارج از مسابقه نشست گفت‌ و گو با فيلم‌سازان نخواهد داشت.

نظر شما