دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۸۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
نايب رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه مقابله با آلودگي هوا نيازمند عزم ملي است، گفت: سازمان حفاظت محيط زيست و دستگاه‌هاي مرتبط نقش كم‌رنگي براي حل اين معضل دارند و اين در حالي است كه تهيه و تدوين برنامه‌هاي جامع و استفاده از استانداردهاي بين‌المللي مي‌تواند نقش تعيين كننده‌اي در رفع اين معضل داشته باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دکتر احمد علي مقيمي افزود: شماره گذاري سالانه 500 هزار دستگاه خودروي جديد در تهران طبيعتاً آلودگي هوا را در پي خواهد داشت و البته عواملي مانند استفاده اين خودروها از سوخت نامناسب نيز به اين موضوع دامن مي‌زند.

 

وي با اعلام اين كه تعطيل كردن شهر چاره كار نيست، اظهار كرد: تعطيلي شهر يك مسكّن كوتاه مدت است که البته چندان هم از سوي شهروندان رعايت نمي‌شود، ضمن اين كه طرح‌هايي مانند تغيير ساعات كار كارمندان و مدارس و اجراي سراسري طرح زوج و فرد، از جمله راهكارهاي موقت براي مقابله آلودگي هواست.

مقيمي افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي و گسترش خدمات اين ناوگان را مهم‌ترين راه حل معضل آلودگي هوا دانست و تصريح كرد: بايد به نحوي عمل شود كه مردم بتوانند به راحتي از وسايل نقليه عمومي استفاده كرده و به سيستم حمل و نقل شهري اعتماد كنند.

 

وي يكي از مهم‌ترين عوامل آلودگي هواي تهران و ديگر كلان ‌شهرها را فرودگاه‌ها دانست و اضافه كرد: هر فروند هواپيمايي كه از باند فرودگاه بلند مي‌شود برابر با 10 هزار دستگاه خودرو آلودگي ايجاد مي‌كند و براي رفع اين مشكل فرودگاه‌ها بايد از تهران و ساير کلان شهرها خارج شوند. دکتر مقيمي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با تاكيد بر اين كه ايجاد فضاي سبز و كاشت نهال در اطراف تهران مي‌تواند به رفع آلودگي هوا كمك كند، اعلام كرد: همچنين مي‌توان بخشي از دستگاه‌هايي كه حضورشان در پايتخت چندان حائز اهميت نيست را از تهران انتقال داده و علاوه بر آن حاشيه‌نشيني را نيز در اين کلان شهر كنترل كنيم.


نايب رييس كميسيون عمران مجلس در پايان با اعلام اين كه بايد در حمل و نقل عمومي به ويژه در مترو سرمايه‌گذاري كنيم تا مردم به راحتي بتوانند از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند، خاطرنشان كرد: شهرداري تهران به اندازه خودش كار مي‌كند و اگر دولت نخواهد، هيچ سازماني به تنهايي نخواهد توانست معضل آلودگي هوا را حل كند.

نظر شما