دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۹۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
بررسي جذب و تعديل نيروهاي شهرداري در شوراي شهر تهران منجر به افزايش بودجه نيروهاي قراردادي شهرداري به 363 ميليارد تومان شد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، در شوراي شهر امروز انتقاداتي درباره تعديل نيرو از يکسو و جذب و استخدام نيروهاي قراردادي از سوي ديگر در شهرداري تهران مطرح شد.

 

بر اساس اين گزارش شهرداري تهران 30 ميليارد تومان اعتبار براي تعديل نيرو در اتوبوسراني طي سال 92 با رضايت کارکنان پيش‌بيني کرده است، از سوي ديگر خواستار 423 ميليارد تومان اعتبار براي جذب 4 هزار نفر نيروي قراردادي شده است.البته کميسيون برنامه و بودجه با 330 ميليارد تومان از اين رقم موافقت کرده بود.

 

پروين احمدي‌نژاد عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در اين باره گفت: شهرداري از يک طرف 30 ميليارد تومان بودجه براي تعديل نيرو در اتوبوسراني مطالبه مي‌کند و از طرف ديگر بيش از 400 ميليارد تومان هزينه براي جذب نيروهاي جديد پيش‌بيني کرده است، در حالي که مي‌توان به جاي تعديل نيرو در اتوبوسراني و بازخريد آنها، بخشي از اين افراد را در پست‌هاي ديگري به کار گيرد.

 

احمدي‌نژاد خواستار ارائه ليست مشخصي از چگونگي جذب نيروهاي قراردادي در شهرداري شد تا شوراي شهر بر اساس اين ليست در اين باره تصميم‌گيري کند.

 

حسين محمد پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران تاکيد داشت که هيچ پست سازماني جديدي طي 3 سال اخير به شهرداري تهران اضافه نشده است. جذب نيروهاي قراردادي نيز به عنوان جايگزيني براي نيروهايي که از خدمت منفصل شده و يا اخراج شده‌اند، انجام مي‌شود.

 

وي تاکيد کرد: اگر شوراي شهر زماني را براي ارائه گزارش درباره چگونگي جذب نيرو در شهرداري اختصاص دهد، جزئيات اين موضوع را به تفکيک ارائه مي‌کنيم.

 

عليرضا دبير عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران اما به عنوان موافق درباره اختصاص اين اعتبار سخن گفت و اظهار کرد: در موارد ديگر بودجه‌اي، به نظر کميسيون برنامه و بودجه اعتماد مي‌کنيم. خوب است در اين موضوع نيز به کميسيون اعتماد و با اعتبار پيشنهادي براي نيروهاي قراردادي شهرداري موافقت کنيم؛ دستگاه‌هاي ديگري در کشور به دنبال جذب چند صد هزار نيروي انساني هستند، اما هيچ‌کس درباره آنها بحث نمي‌کند.

 

رسول خادم رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران هم بدون اينکه به بحث استخدام‌ها در شهرداري ورود کند، تنها به گفتن اين جمله بسنده کرد که اگر بحث استخدام باز شود، نيروي انساني در شهرداري داستان جالبي دارد.

 

وي با بيان اينکه کميسيون برنامه و بودجه با 330 ميليارد تومان براي اين رديف موافقت کرده است، گفت: اين در حالي است که شهرداري 423 ميليارد تومان اعتبار در اين رديف درخواست کرده است.

 

در نهايت براي اينکه نظر شهرداري هم تامين شود، خادم پيشنهاد داد که 10 درصد به بودجه نيروهاي قراردادي شهرداري اضافه شود. بر اين اساس اين رديف به رقمي حدود 363 ميليارد تومان افزايش يافت و در حالي که پورزرندي اصرار داشت که باز هم بحث را در اين باره ادامه دهد تا اعتبار بيشتري عايد نيروهاي قراردادي شهرداري تهران شود، رييس‌ شوراي شهر تهران خطاب به او گفت: ديگر چانه نزنيد! همين ميزان کافي است.

نظر شما