دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۹۸۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
مدير عامل موسسه خانه شهرياران جوان اعلام کرد/
مديرعامل موسسه خانه شهرياران جوان از آغاز مرحله دوم اردوهاي جهادي شهري خبر داد.

به گزارش شهر نقل از روابط عمومي خانه شهرياران جوان، اشتري ضمن اعلام آغاز مرحله اجرايي فصل زمستانه اردوهاي جهادي شهري گفت: اردوهاي جهادي خانه شهرياران جوان در هشت محور آموزش و پژوهش، بهداشت و سلامت، فعاليت هاي خيريه، فرهنگي و هنري، فعاليت هايي در حاشيه طرح هاي عمراني، پاکسازي، مقابله با آسيب هاي اجتماعي، نوسازي و زيباسازي و فضاي سبز شهري اجرا مي شود.


وي افزود: انجام امور با روحيه جهادي و گسترش روحيه و فرهنگ جهادي از رويکردهاي اصلي شهرداري تهران است و در اين راستا اجراي طرح اردوهاي جهادي شهريِ جوان محور با تاکيد بر تقويت روحيه اخلاص، ايثار، تعاون، تلاش، تعهد و مشارکت مسئولانه است.

اشتري درباره اهداف برگزاري اردوهاي جهادي شهري بيان داشت: برآوردن اهداف فرهنگي مديريت جهادي و ترويج روحيه جهادگري و خودسازي و تزکيه ميان شهروندان و استفاده بهينه از نيروهاي داوطلب جوان شهر تهران از دستاوردهاي اصلي اين طرح جهادي است.


مدير عامل موسسه خانه شهرياران جوان ضمن اشاره به برآورده شدن بخش اعظم اهداف در فصل پاييزه اردوهاي جهادي شهري خاطر نشان کرد : اردوهاي جهادي شهري پاييزه با حضور 300 نفر از جوانان و نوجوانان داوطلب و جهادي در سطح مناطق 22 گانه با اجراي طرح هايي همچون، تجهيز کتابخانه هاي مدارس و اهدا کتاب به شهروندان، شناسايي و حمايت از نوسازي واحدهاي مسکوني فرسوده و تجميع ريزدانه‌هاي شهري، توزيع و کاشت نهال در سطح منطقه و آموزش نگهداري از آنان، شناسايي بي‌سوادان در سطح مناطق و برگزاري کلاس هاي سواد آموزي، شناسايي و ثبت تصويري آثار باستاني و تاريخي شهر تهران، تهيه محصولات فرهنگي در جهت کاهش مصرف دخانيات و آموزش چهره به چهره به شهروندان، رنگ آميزي و تصويرسازي مفهومي در مدارس و ... برگزار شد.

اشتري درباره طرح هاي اجرايي پيش بيني شده در اردوهاي جهادي شهري زمستانه گفت: در فصل زمستانه اردوهاي جهادي شهري 44 طرح محله اي، 10 طرح پهنه اي و 5 طرح فراگير (در سطح تهران) پيش بيني شده است که به همت جهادگران جوان شهر تهران برگزار مي شود.




وي ضمن تشريح طرح هاي اجرايي در فصل زمستانه اردوهاي جهادي شهري گفت: در فصل زمستانه به اجراي طرح هايي همچون ارائه خدمات پزشکي و بهداشتي، برگزاري کلاس هاي تقويتي براي دانش آموزان بي بضاعت، اهدا و کاشت نهال و ... در سطح محلات، همياران خط سفيد (آموزش قوانين و مقررات عبور و مرور به عابرين)، ياران مردم (آموزش نکات ايمني و آتش نشاني به صورت چهره به چهره)، دره سبز (بررسي اثرات و رفع آسيب هاي اجتماعي دره فرح زاد بر زيست ساکنين محله) و ... در سطح پهنه هاي شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز مي پردازيم.




وي در خصوص طرح هاي اجرايي فراگير گفت: طرح "زير چتر سلامتي" با هدف ارتقاء کيفيت سلامت بانوان، بانوان سرپرست خانوار و بانوان بدسرپرست با همکاري اداره کل امور بانوان و اداره سلامت شهرداري تهران در سطح شهر برگزار مي شود.




مدير عامل موسسه خانه شهرياران جوان در ادامه سخنان خود تصريح کرد: ثبت نام از علاقمندان به منظور شرکت در اردو همچنان ادامه دارد و شهروندان مي توانند با مراجعه به سايت خانه شهرياران جوان www.shahryaranejavan.ir و دفاتر خانه شهرياران جوان در سطح مناطق در کانون هاي جهادگران جوان محله بر اساس توانمندي و علايق خود براي ثبت نام اقدام کنند.


وي در پايان يادآور شد : اميدواريم به پشتوانه برگزاري اردوهاي جهادي شهري با مشارکت شهروندان زمينه تحقق اهداف شهرداري تهران درباره لزوم استفاده از توانمندي هاي نيروهاي جوان و داوطلب شهر تهران و استفاده از مديريت جهادي به منظور حل مشکلات اقتصادي و فرهنگي شهر تهران و افزايش مطلوب کيفيت زندگي فراهم شود .

نظر شما