يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۵
کد خبر: ۵۹۸۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
معاون شهردار تهران در آستانه راهپيمايي بزرگ 22 بهمن اعلام کرد:
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از تدارگ گسترده ناوگان حمل و نقل عمومي براي حضور ميليوني شهروندان تهراني در راهپيمايي بزرگ يوم ا... 22 بهمن خبر داد و اعلام کرد: به اين منظور اتوبوسراني، مترو و تاکسيراني با به کارگيري تمام توان خود نسبت به جا به جايي راهپيمايان به مقصد ميدان آزادي اقدام خواهند کرد.


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي با تبريک فرا رسيدن سي و چهارمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي افزود: سرويس¬هاي ويژه شرکت واحد اتوبوسراني از ساعت 7 صبح 22 بهمن در 45 مبداء از جمله ميدان ها، پايانه ها و شهرکها آماده اند تا شهروندان را به صورت رايگان به  ميدان آزادي برده و باز گردانند. وي با اعلام اين که به منظور رفاه حال شهروندان جهت حضور در راهپيمايي 22 بهمن از آغاز فعاليت در نخستين ساعات صبح تا پايان مراسم راهپيمايي تمامي خطوط مترو به صورت رايگان در خدمت شهروندان خواهد بود، اظهار کرد: به منظور تسريع و تسهيل در جا به جايي انبوه مسافران، سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 2 و 4 به عنوان خطوط اصلي مسير راهپيمايي کاهش خواهد يافت.
مهندس تشکري هاشمي با اعلام اين که حرکت قطارها در خط دو از 7 دقيقه روزهاي تعطيل به 4 دقيقه و در خط چهار از 10 دقيقه روزهاي تعطيل به 5 دقيقه کاهش خواهد يافت، تصريح کرد: به اين ترتيب شاهد افزايش جا به جايي مسافر به ميزان 43 درصد در خط دو و 50 درصد در خط چهار نسبت به ايام عادي خواهيم بود و حرکت قطارها در خطوط1 و 5 نيز برابر برنامه زمان¬بندي است. وي از پيش بيني 10 خط تاکسيراني از ساعت 7 صبح 22 بهمن با اختصاص 200 دستگاه ون براي جا به جايي رايگان شهروندان در راهپيمايي خبر داد و اضافه کرد: اين خطوط به سمت ميدان انقلاب اسلامي و ميدان آزادي پيش بيني شده اند، ضمن اين که ساير خطوط تاکسيراني به صورت عادي به فعاليت هاي خود ادامه مي دهند. وي اين 10 مسير را به اين شرح اعلام کرد: ميدان هفت تير به ميدان انقلاب اسلامي، ميدان امام حسين(ع) به ميدان فردوسي، ابتداي حافظ به چهار راه کالج، ميدان حضرت ولي¬عصر (عج) به چهار راه حضرت ولي عصر (عج)، ميدان حر به بزرگراه شهيد نواب صفوي، ميدان توحيد به ميدان آزادي، ميدان جمهوري اسلامي به خيابان آزادي، ميدان سپاه به خيابان انقلاب اسلامي، ابتداي شادمان به خيابان آزادي و بزرگراه شهيد ستاري به سه راه فرودگاه.


معاون شهردار تهران در پايان با اعلام اين که در روز 22 بهمن ساير امکانات و ظرفيت هاي ترافيکي پايتخت در جهت برگزاري هر چه با شکوه تر راهپيمايي به کار گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافيک شهرداري تهران وضعيت ترافيک شهر را در اين روز کنترل خواهد کرد تا در صورت بروز کوچک ترين مشکل ترافيکي نسبت به برطرف کردن آن هماهنگي هاي لازم را به عمل آورد. گفتني است 45 مبداء که ناوگان اتوبوسراني از ساعت 7 صبح 22 بهمن سرويس هاي ويژه به مقصد ميدان آزادي در آنها پيش بيني گرديده، به شرح زير اعلام شده اند:
تهران پارس، خاقاني، ميدان امام حسين(ع)، ميدان شمشيري، ميدان رازي، ميدان محمديه، ميدان قيام، ميدان خراسان، ميدان شوش، ميدان راه آهن، ميدان ابوذر، ميدان جليلي، ميدان نازي آباد، خاني آباد، خليج فارس، شهرک حضرت ولي عصر (عج)، يافت آباد، شاد آباد، تهرانسر، کارگر شمالي، ميدان صادقيه، کوي نصر، اسد آبادي، شهران، شهر زيبا، کن، پونک، جنت آباد، شهرک شهيد باقري، ميدان صنعت، شهر ري، 13 آبان، دولت آباد، خزانه، ميدان رسالت، سيد خندان، هفت حوض، شهرک شهيد محلاتي، تجريش، قدس، لويزان، ميدان شهدا، پيروزي، ميدان شهيد کلاهدوز و شهرک شهيد بروجردي.  

نظر شما