يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۹۹۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
در مراسم اختتاميه فيلم فجر برخي گلايه کردند که با حواشي جالبي همراه بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، اولين کسي که در مراسم اختتاميه سي و يکمين جشنواره فيلم فجر با حالت شکوه و کنايه صحبت کرد؛ بهرام عظيمي کارگردان بود، او زماني که مي خواست، نام فرد برگزيده در بخش جلوه‌هاي ويژه بصري را معرفي کند پشت ميکروفن رفت، گفت: سال قبل ما پرايد جايزه گرفتيم و با خوش‌قولي دوستان جايزه‌مان را همان زمان با خودمان برديم که اي کاش خوش‌قولي انجام نمي‌شد، چون من آن پرايد را سال قبل 7 ميليون و 300 هزار تومان فروختم اما الان 22 ميليون تومان شده است. به همين دليل قصد داريم شکايتي را از آقاي وزير، آقايان شمقدري و خزايي تنظيم کنيم.

    

جايزه سيمرغ بلورين بهترين صداگذاري توسط اصغر شاهوردي صدابردار حادثه ديده سينما اهدا شد. او بر روي ويلچر و با کمک همسر خود بر روي سن آمد.

 

حضور شاهوردي روي سن با تشويق‌هاي حاضران به طور ايستاده روبه‌رو شد، در اين ميان اشک هاي اصغر شاهوردي جاري شد. همسر اصغر شاهوردي پس از اعلام نام محمدرضا دلپاک به عنوان صداگذار برگزيده جشنواره، گفت: بزرگ‌ترين افتخار من اين است که همسر اصغر شاهوردي هستم. اگر حمايت‌هاي شما عزيزان نبود شايد امروز من هم نبودم. از آقاي دکتر حسيني، آقاي شمقدري، آقاي ميرعلايي و تمام دوستاني که تا کنون با مشکلات سختي که گريبانگير ماست حمايتمان کردند تشکر مي‌کنم. اگر حمايت‌هاي آنها نبود شايد الان اصغر کنارمان حضور نداشت. من عشق را از اصغر ياد گرفتم و آن را به فرزندانم هديه کردم. 

    

مسعود بهنام همواره در ياد هنرمندان

   

در بخش اهداي جايزه صدابرداري، بهمن اردلان روي سن آمد تا برگزيده اين نقش را معرفي کند اما او پيش از اعلام نام يدالله نجفي و رشيد دانشمند به عنوان برگزيده، از مسعود بهنام صداگذار فقيد سينماي ايران ياد کرد که چند روز قبل از جشنواره درگذشت.

   

در اين بخش يدالله نجفي به عنوان برنده سيمرغ بلورين بهترين صداگذاري روي سن رفت و گفت: کار اصلي صدابرداري در فيلم «قاعده تصادف» را رشيد دانشمند برعهده داشت و آقاي بهزادي به احترام سن و سال من، نام مرا در اين فيلم قبل از نام آقاي دانشمند نوشتند.

     

هومن بهمنش از اساتيدش گفت 

 

هومن بهمنش که سيمرغ بهترين فيلمبرداري را براي فيلم سينمايي «دربند» دريافت کرد، پيش از روي سن آمدن با محمود کلاري و تورج منصوري که از آنها به عنوان اساتيدش ياد مي‌کرد روبوسي کرد و از آنها براي رفتن روي سن و دريافت جايزه، اجازه گرفت.

 

بهمنش پس از دريافت سيمرغ گفت: گرفتن اين سيمرغ برايم افتخار است. نه به خاطر اين‌که چنين تنديسي گرفته‌ام بلکه چون اين تنديس را از دست استاد زرين‌دست مي‌گيرم و خوشحالم که اين جايزه سيمرغ را در کنار اساتيدم آقايان منصوري، کلاري و آلادپوش گرفتم.

 

رامبد جوان در مراسم حاضر نشد 

 

رامبد جوان که سيمرغ بلورين بازيگر نقش مکمل مرد را براي «گناهکاران» دريافت کرد به دليل اجراي تئاتر به سالن نيامده بود و سام قريبيان فيلمنامه‌نويس فيلم «گناهکاران» جايزه او را دريافت کرد.

 

هنگامي که سعيد راد براي معرفي بازيگر برگزيده نقش اول مرد روي سن رفته بود در معرفي حميد فرخ‌نژاد، گفت: به نظرم هيات داوران يکي از بهترين‌هاي بازيگري سينماي ايران را برگزيده‌ اين جشنواره کردند. من حدود 4 سال قبل بازي‌اش را ديده بودم و به او تبريک گفتم. افتخار مي‌کنم که حميد فرخ‌نژاد را معرفي مي‌کنم.

 

فرخ‌نژاد: بخت من بالاخره باز شد 

 

حميد فرخ‌نژاد هم که براي اولين بار و پس از سال‌ها سيمرغ بازيگري مي‌گرفت در ميان تشويق بسيار زياد حاضران روي سن رفت و با خنده بيان کرد: بالاخره بخت من باز شد! از همه‌ي دوستان عزيزي که باعث شدند من در اين‌جا باشم تشکر مي‌کنم.

  

وي همچنين گفت: بايد از علي غفاري، محسن علي‌اکبري و محمود کلاري که واژه‌ي استاد لايق نام اوست تشکر ويژه‌اي کنم. من مطمئنم که هيات داوران با هوشياري براي توجه به جوان‌ها آقاي کلاري را براي دريافت جايزه روي سن دعوت نکردند.

 

فرخ‌نژاد سپس به راه نيافتن «زندگي مشترک آقاي محمودي و بانو» به جشنواره‌ي فيلم فجر اشاره کرد و گفت: اين‌جا از فيلم روح‌الله حجازي که به ناحق از جشنواره کنار گذاشته شد، ياد مي‌کنم. اگر کار او در جشنواره مي‌بود و اجازه‌ي حضور مي‌يافت بسياري از آراي هيات داوران امروز متفاوت بود.

 

سيمرغي که به سوي پدر و مادر پرواز کرد

 

بهنام بهزادي هنگام دريافت سيمرغ بهترين فيلمنامه براي «قاعده تصادف»گفت: بيشترين خوشحالي من امشب براي اين است که افتخار دارم جايزه را در محضر دو تن از عزيزترين کسانم بگيرم که مرا حمايت کردند و در بسياري از اوقات درست يا غلط بودن مسائل را به من ياد دادند.

 

وي يادآور شد: اگرچه من از 17-18 سالگي از آنها جدا شدم اما آنها هميشه با من بودند. لازم مي‌دانم پس از دريافت اين جايزه بدون هيچ تاملي به دست‌بوسي پدر و مادرم بروم.

 

او پس از اين سخنانش اجازه نداد عکاسان با سيمرغ از او عکس بگيرند و بلافاصله نزد پدر و مادرش رفت و ضمن بوسيدن دست آنها جايزه‌اش را تقديم آنها کرد.

   

عليرضا دادونژاد و صحبت هايش با سيمرغ چکي ها 

   

يکي از جالب‌ترين بخش‌هاي مراسم اختتاميه مربوط به اعطاي جايزه ويژه هيات داوران به عليرضا داوودنژاد بود.

   

هنگامي که عليرضا داوودنژاد براي دريافت اين جايزه روي سن رفت، محمدرضا شهيدي‌فرد از خانواده داوودنژاد خواست که روي سن بيايند و جمعي از آنها که در فيلمش حضور داشتند، در ميان تشويق‌هاي بسيار زياد حاضران در کنار عليرضا داوودنژاد قرار گرفتند.

 

داوودنژاد پس از دريافت سيمرغ‌اش گفت: من با اين سيمرغ جديد که او را به زمين کشيده‌اند و روي اين پايه زنجيرش کرده‌اند، احساس غريبي مي‌کنم. آرزو دارم که اين سيمرغ دوباره بتواند پرواز کند.

 

وي افزود: از محمدرضا داوودنژاد برادرم به دليل بازي شگفت‌انگيزش در کلاس هنرپيشگي تشکر مي‌کنم. براي پسرم رضا که به نوعي پدرم محسوب مي‌شود و همسر عزيزش که در طول بيماري او مانند فرشته پرستارش بود تشکر مي‌کنم. بايد اين‌جا از مامان اتي، زن‌دايي اقدس، دخترم زهرا، دامادم، نوه گلم، فيلمبرداران، دستياران و همه‌ي افرادي که در ساخت اين فيلم مرا ياري کردند تشکر کنم.

 

عليرضا داودنژاد پس از اين سخنان جايزه‌ي خود را به دخترش زهرا داوودنژاد تقديم کرد.

 

در اين بخش بهنام بهزادي که براي فيلم «قاعده تصادف» سيمرغ بهترين فيلم بخش بين‌الملل از نگاه تماشاگران را دريافت کرد، گفت: پس از گرفتن چهار سيمرغ ديگر بايد صحبت کنم. من اين فيلم را با سرمايه شخصي‌ام ساختم با همکاري دوستم ابراهيم زاهدي که سيمرغم را به او تقديم مي‌کنم.

 

هم‌چنين سيمرغ بهترين فيلم از نگاه تماشاگران به دو فيلم «حوض نقاشي» و «هيس، دخترها فرياد نمي‌زنند» اهدا شد که منوچهر محمدي تهيه‌کننده فيلم «حوض نقاشي» در مراسم حضور نداشت.

 


نظر شما