سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۵۹۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
همزمان با 34 مين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي
شهردار منطقه 19 از افتتاح 50 پروژه عمراني، ترافيکي و اجتماعي اين منطقه در چهارشنبه هفته جاري خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، عباداله فتح الهي با اعلام اين خبر گفت: اتمام اين پروژه ها حاصل تلاش شبانه روزي مسئولين شهري منطقه 19 در بخشهاي مختلف است که در آن بزرگراه شقايق بعنوان بزرگترين پروژه عمراني اين منطقه افتتاح مي شود.

با اتصال اين بزرگراه به بزرگراه آزادگان تردد خودروها از مسير آزادگان- آيت الله سعيدي امکانپذير شده و شهروندان مي توانند جهت ورود به آزادگان از مسير خيابان شكوفه وشهيد كاظمي نيز استفاده کنند. ضمن اينکه حجم ترافيکي اين معبر مهم کاهش و ايمني آن نيز افزايش يافته است.

وي در تشريح ده ها پروژه اجرايي ديگر اين منطقه به افتتاح خانه کشتي محمد بنا  اشاره کرد و گفت: اين مکان با امکانات ورزشي مناسب، آماده بهره برداري کشتي گيران و علاقه مندان به اين رشته ورزشي است. زيربناي آن 4600 متر مربع و مجهز به امکاناتي همچون 6 تشک کشتي، سونا، بخار خشک و جکوزي، سالن بدنسازي و ورزشهاي رزمي نيز است. ساماندهي خيابان خلازير پروژه عمراني ديگر اين منطقه است که عمليات عمراني تعريض فاز نخست اين خيابان به پايان رسيده و با يکسان سازي عرض آن، اين محور به شريانهاي مهم منطقه افزوده شده است. تأمين و تکميل روشنايي، افزايش ايمني در تردد خودروها و ساماندهي مشاغل مزاحم از جمله اقدامات عمراني اجرا شده براي ساماندهي اين خيابان است.

به گفته فتح الهي بهره برداري از تالار پذيرايي ياس با هدف فراهم ساختن تسهيلات ازدواج آسان براي جوانان در محله بهنيار نيز آماده افتتاح است.


وي در تشريح فضاهاي مذهبي که در اين دوره افتتاح مي شود افزود: مساجد نوسازي شده سيد الشهدا (ع)، چهارده معصوم(ع) و بني هاشم که با معماري اصيل اسلامي و تجهيزات مناسب و سازه ايمن آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، از ديگر پروژه هاي اين منطقه در بخش اجتماعي است. با افتتاح اين مساجد بيش از 5 هزار مترمربع فضاهاي مذهبي اين منطقه نوسازي شده است. همچنين احداث زمين چمن مصنوعي محلات دولتخواه و شکوفه شمالي و بوستان افرا، تعويض فرش و مرمت چمن مصنوعي بوستانها و مرمت و تجهيز 30 باب مدرسه و 91 باب مسجد نيز در آستانه افتتاح قرار گرفته اند.

شهردار منطقه ادامه داد: اجراي 5/10 کيلومتر روشنايي در معابر مهمي همچون شقايق، شکوفه و خلازير، تسهيل دسترسي به بزرگراه آيت اله سعيدي با اصلاح هندسي راستگرد بزرگراه آزادگان، بازسازي و احداث پياده روي محلات جهت عبور و مرور آسانتر شهروندان و معلولين، مرمت و نگهداري بزرگراه هاي خليج فارس، تندگويان و آزادگان به منظور روانسازي تردد و کاهش آلاينده ها، ساماندهي پايانه هاي شهيد سروري و شاهد براي افزايش امکانات رفاهي شهروندان و حمل و نقل عمومي، تجهيز پل هاي عابر پياده به روشنايي سولار، نصب سرپناه ايستگاه اتوبوس و نصب المانهاي ترافيکي در بزرگراه ها و خيابانها به منظور ايمني خودروها و تسهيل تردد شهروندان از ساير پروژه هاي عمراني و ترافيکي آماده بهره برداري است.

نظر شما