دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۳
کد خبر: ۶۰۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
سازمان زيباسازي شهر تهران، پنجمين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي تهران يادواره خليج فارس را بهار 92 برگزار مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، سيد مجتبي موسوي، مدير اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران با اعلام اين خبر گفت: پنجمين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي تهران از جنس چوب و به صورت غير رقابتي با هدف توسعه مجسمه سازي معاصر ايران در يکي از بوستان هاي پايتخت برگزار خواهد شد.

 

او با بيان اينکه پنجمين سمپوزيوم با هدف توسعه هنر مجسمه سازي معاصر ايران و تلطيف فضاهاي شهر تهران از طريق فراهم آوردن شرايط بروز و شکوفايي آفرينش هاي هنري برگزار خواهد شد، ادامه داد: اين سمپوزيوم از دهم (همزمان با روز خـليج فـارس) تا بيست و يکم ارديبهشت 1392برگزار مي شود.

 

رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران با تاکيد بر اينکه هدف از برگزاري اين سمپوزيوم تعميم نگاه زيباشناسانه در جامعه، تبادل تجربيات، اطلاعات و مهارت ها، در زمينه مجسمه سازي شهري در ميان هنرمندان و آشنايي شهروندان با مراحل اجراي آثار است، افزود: سمپوزيوم در دو بخش اصلي و دانشجويي برگزار مي شود که در بخش اصلي10 هنرمند ايراني و 7 هنرمند خارجي با نظر شوراي انتخاب آثار حضور خواهند داشت.

 

به گفته او بخش دانشجويي، مختص دانشجويان مقطع کارشناسي رشته مجسمه سازي بوده که تجربياتي از مجسمه سازي با چوب داشته باشند و در اين بخش حداکثر 10 نفر به سمپوزيوم راه مي يابند.

 

موسوي با با اشاره به اينکه سعيد شهلا پور، محمد حسين عماد ، کورش گلناري ، محمدرضا ذبيح الله زاده و جمشيد مراديان اعضاي شوراي انتخاب آثار هستند، ادامه داد: کليه داوطلبان شرکت در سمپوزيوم بايد داراي تجربه و توانايي کار با چوب بوده و بتوانند ايده هاي خود را در مدت سمپوزيوم شخصاً برروي چوب به اجرا درآورند.

 

رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به اينکه آثار منتخب از سوي شوراي انتخاب آثار در پايان معرفي خواهد شد، افزود: به تمامي هنرمندان شرکت کننده علاوه بر مبلغ هديه، گواهي شرکت در سمپوزيوم اعطا خواهد شد و منتخبين بخش اصلي مبلغ پنجاه ميليون ريال و بخش دانشجويي مبلغ پانزده ميليون ريال دريافت مي کنند.

 

او در مورد نحوه برگزاري پنجمين سمپوزيوم مجسمه سازي گفت: به هر هنرمند در بخش اصلي حداکثر يک گرده درخت راش به قطر تقريبي 75 تا 85 سانتيمترو طول تقريبي280 سانتيمتر داده خواهد شد و شرکت کنندگان بخش دانشجويي با يک گرده درخت راش به قطر تقريبي 55 تا 65 سانتيمتر و طول تقريبي 180سانتيمتر در جشنوار شرکت مي کنند.

 

موسوي با اشاره به اينکه به هر يک از هنرمندان در بخش اصلي يک دستيار، از بين دانشجويان مقطع کارشناسي رشته مجسمه سازي از طرف دبيرخانه معرفي مي شود، افزود: ثبت نام دستياران در مهلت تعيين شده ثبت نام سمپوزيوم، فقط با ارايه معرفي نامه استاد مربوطه انجام خواهد شد و در پايان سمپوزيوم مبلغ پنج ميليون ريال به همراه گواهي حضور، اهدا خواهد شد.

 

به گفته او متقاضيان شرکت در سمپوزيوم مي توانند با مراجعه به دبيرخانه سمپوزيوم و تکميل فرم ثبت نام، ارائه يک قطعه عکس پرسنلي، ارائه رزومه مستند و تصاوير آثار خود برروي CD با فرمت JPEG به همراه ماکت طرح پيشنهادي خود، ثبت نام نمايند.

 

رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينکه دبيرخانه سمپوزيوم هفدهم تا نوزده فروردين يکهزار سيصد و نود و دو (17تا 19 اسفند 1392) به مدت 3 روز در ساعات اداري از علاقمندان ثبت نام ميکند، ادامه داد: هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرين مهلت ثبت نام از طريق وب سايت سازمان زيباسازي و خبرگزاري ها معرفي خواهند شد.

 

به گفته رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران، علاقه مندان براي شرکت در اين دوره از سمپوزيوم مي توانند در روزهاي اعلام شده به دبيرخانه واقع در خيابان پاسداران، ميدان هروي، خيابان شهيد وفامنش، خيابان شهيد جمالي شرقي، مرکز فعاليتهاي مجسمه سازي تهران مراجعه کرده و براي کسب اطلاعات بيشتر با تلفن 22969742 تماس بگيرند.

نظر شما