دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۰۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
معاون شهردار تهران در جلسه امروز شوراي شهر مطرح کرد:
معاون شهردار تهران گفت: توسعه مترو در اولويت است؛ اما در برخي بزرگراه ها به توسعه زير ساخت هاي حمل و نقل عمومي پرداخته ايم و توسعه بايد متوازن باشد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، مازيار حسيني در جلسه امروز شوراي شهر و در جريان بررسي تبصره هاي حوزه فني و عمراني در بودجه 92 شهرداري و در واکنش به اظهارات برخي اعضاي شوراي شهر که با اختصاص بودجه به برخي پروژه هاي عمراني موافق نبوده و آنها را در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي نمي دانستند، گفت: با انجام پروژه هاي بزرگي که هم اکنون در دست حوزه فني و عمراني است و اجراي پروژه هايي همچون بزرگراه آزادگان، پل هاي دسترسي کهريزک، پل مقابل بهشت زهرا (س)، بزرگراه باکري و باقري نشان دهنده پتانسيلي قوي در اين حوزه است و اجراي ادامه يادگار امام، انگشت کوچکي در ميان اين پروژه هاست.

 

رييس کمسيون توسعه و عمران شوراي شهر افزود: توسعه مترو درشهرداري اولويت است اما در بزرگراه هايي همچون بزرگراه صدر، به مساله حمل و نقل عمومي و احداث BRT پرداخته شده است.

 

وي خاطرنشان کرد: اينکه مترو اولويت است بر کسي پوشيده نيست اما توسعه بايد متوازن باشد، مترو حمل و نقل سنگيني است و به زيرساخت هايي نياز دارد.

 

حسيني با اشاره به بودجه درخواست خود براي مطالعه برخي پروژه هاي بزرگراهي گفت: از شوراي شهر درخواست مي کنم اجازه دهد اين پروژه ها به مدت 6 ماه مورد بررسي قرار گرفته و سپس در کميسيون عنوان شوند.

 

وي تصريح کرد: اجازه دهيد به عنوان کسي که 10 سال در کنار شما بودم بگويم که اين پروژه ها، همچون افزايش ظرفيت بزرگراه همت و کردستان براي شهر ضروري است.

 

حمزه شکيب، رييس کميسيون توسعه و عمران شورا نيز در اين خصوص گفت: شما توانايي خوبي در انجام امور داريد و شهردار تهران نيز توانش را براي اتمام پروژه هايي چون بزرگراه امام علي (ع) گذاشته و ما مي خواهيم اين توان و پتانسيل براي پروژه هاي خاکريز آب نيز گذاشته شود.

 

وي افزود: از انرژي دکتر حسيني که اکنون در امر تونل سازي نيز تجربيات خوبي کسب کرده مي توان در احداث و توسعه هاي مترو نيز استفاده کرد.

 

رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با تاکيد براينکه شورا و شهرداري را نبايد در خلاء پروژه گذاشت، گفت: اعتبارات مورد نياز براي انجام مطالعات اين پروژه ها تصويب شود، اگر مطالعات مورد قبول قرار گرفت و به تاييد رسيد در صورت مهيا کردن فاينانس به اجرا درآيد.

نظر شما