پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۱۱۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
رييس شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم و عکس همراه تهران دغدغه برگزار کنندگان جشنواره را ترويج خلاقيت در دنياي مدرن عنوان کرد.

به گزارش شهر و به نقل از ستاد خبري اولين جشنواره فيلم و عکس همراه تهران، اولين نشست بخش نگاه هنرمند اين جشنواره با حضور فرجاد خوشبين دبير جشنواره، حسن عليزاده مدير مرکز فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال، سيد فربد ناصرآبادي رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره، حميد خاني دبير اجرايي جشنواره، مهرداد اسکويي دبير بخش فيلم، مهدي مقيم نژاد دبير بخش عکس و تعدادي از هنرمندان بخش نگاه هنرمند برگزار و جزئيات زمانبندي برگزاري جشنواره و شرايط فراخوان براي بخش نگاه هنرمند مطرح شد.

  

سيد فربد ناصرآبادي رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره در اين نشست دغدغه برگزار کنندگان جشنواره را خلاقيت عنوان کرده و چگونگي ترويج خلاقيت در دنياي مدرن را از دغدغه هاي جشنواره همراه تهران معرفي کرد.

   

وي با تشکر از دکتر عليزاده که حرکت هاي بزرگي را در عرصه آموزش فرهنگ عمومي براي استفاده از موبايل برداشته گفت: هنرمندان حاضر در بخش «نگاه هنرمند» به دليل تفاوت در ژانر و نگاه خلاقانه شان در عرصه هنر شناخته شده هستند و بايد گروهي از افراد شاخص با پرداختن به اين مبحث، خلاقيت را در ميان مردم ترويج دهند.

 

وي موضوع بخش نگاه هنرمند را POV (نماي نقطه نظر)هنرمند بيان کرده و ابراز اميدواري کرد که سال آينده بتوانند اين جشنواره را به صورت بين المللي برگزار کنند.

 

در ادامه اين نشست هنرمندان حاضر در اين جلسه پيرامون موضوع بخش نگاه هنرمند و نحوه برگزاري آن سوالاتي را مطرح و ديدگاه هاي خود را بيان کردند.

 

مهرداد اسکويي دبير بخش فيلم جشنواره همراه تهران نيز با بيان چند نمونه از ايده هاي جالب توجه در اين زمينه، به توانايي هاي تصويري و صوتي گوشي هاي تلفن همراه در حال حاضر اشاره کرد که دست هنرمند را در خلق محتوايي قابل عرضه در عرصه حرفه اي باز مي کنند.

 

در بخش بعدي اين نشست که به مدت 3 ساعت و همراه با بحث هاي تخصصي ادامه داشت فرجاد خوشبين دبير جشنواره فيلم و عکس همراه تهران به ارائه توضيحاتي در خصوص جشنواره، بخش هاي مختلف آن و رويکرد آموزشي جشنواره پرداخت.

 

حميد خاني دبير اجرايي جشنواره فيلم و عکس همراه تهران نيز زمان برپايي جشنواره را 3 تا 6 ارديبهشت ماه 92 اعلام کرده و افزود: در پايان جشنواره، نمايش آثار را در دانشگاه هاي سراسر کشور خواهيم داشت. اين برنامه از 10 تا 20 ارديبهشت و به صورت همزمان به اجرا در مي آيد.

 

در اين نشست کمال تبريزي ، مرضيه برومند، رضا کيانيان، نيما بانکي ، حبيب رضايي ، پيمان معادي ، صابر ابر ، مهناز افشار ، ماندانا کريمي ، علي بازل به نمايندگي از بهرام رادان و جمعي از مسئولان مرکز رسانه هاي ديجيتال و نماينده حاميان جشنواره حضور داشتند.

 

مهلت ارسال آثار به جشنواره فيلم و عکس همراه تهران تا پايان اسفند 91 ادامه دارد و علاقه مندان مي توانند آثار خود در زمينه عکس و فيلم موبايلي را از طريق سايت www.tfpf.mobi به جشنواره ارسال نمايند.

نظر شما