يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۳
کد خبر: ۶۰۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
مديرکل امور بانوان شهرداري تهران گفت: با انعطاف و نوآوري مي توانيم برنامه ريزي هايي چون جشنواره تسنيم به منظور همياري بانوان در محله هاي پايتخت داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، نرگس معدني پور، مديرکل امور بانوان و دبير جشنواره تسنيم در اختتاميه جشنواره که با حضور جمعي از بانوان محله هاي تهران و سيد محمد هادي ايازي معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، معصومه آباد عضو شوراي شهر و نيز زهرا مشير مشاور شهردار تهران در امور بانوان برگزار شد، گفت: مديريت و برنامه ريزي در حوزه بانوان براي کارآمدبودن به نوآوري و انعطاف پذيري در ساختار خود نياز دارد. اين برنامه ريزي بايد به گونه اي صورت گيرد تا ضمن اين که بانوان را در مواجه با مسائل چابک و کارآمد مي کند، بهبود وضعيت زندگي را براي آن ها نيز فراهم آورد.


مديرکل امور بانوان شهرداري افزود: اولين و مهمترين موضوع براي برنامه ريزي در حوزه زنان در جشنواره تسنيم، مبني بر اولويت محله اي بود تا خود بانوان اين فرصت را داشته باشند مشارکت ويژه اي در اين امر داشته باشند.


معدني پور خاطر نشان کرد: وجود خانه هاي تسنيم در سطح محلات اين فرصت را فراهم آورد تا با در نظر گرفتن همياري هاي اجتماعي شهروندان و استفاده از تجارب آنها و هدايت امور امکاني فراهم شود تا بهبود وضعيت بانوان در سطح محلات مهيا شود.


وي افزود: جشنواره تسنيم به منظور مشارکت بانوان در زمينه هاي همياري اجتماعي و داوطلبانه و جريان سازي براي ترغيب آن ها برگزار شده است.


دبير جشنواره تسنيم يادآور شد: اين جشنواره زمينه اي براي معرفي و ارتقاي خانه هاي تسنيم و استفاده از قابليت بانوان در سطح محلات و در قالب هاي مختلف همچون برگزاري کارگاه هاي مختلف، نمايشگاه، اردو و ... را فراهم آورده است.

 

مدير کل امور بانوان با اشاره به اينکه جشنواره تسنيم در 5 محور کار خود را آغاز کرد، گفت: تسنيم بر گرفته ازتوانمندسازي اجتماعي بانوان، سبک زندگي اسلامي- ايراني، نهاد خانواده، يکدلي و ايثار و مشارکت هاي اجتماعي برگرفته از اين 5 واژه است.


وي ادامه داد: اين جشنواره به منظور معرفي کانون بانوان و همچنين پياده سازي امور مربوط به اين قشر از جامعه با محوريت خانه هاي تسنيم برگزار شد .


دبير جشنواره تسنيم به اهداف اين جشنواره اشاره داشت و گفت: فراهم سازي ساز و کار براي کشف و شکوفايي است استعداد بانوان ، آموزش و توانمندسازي بانوان، گسترش شبکه هاي اجتماعي بانوان در محلات، زمينه سازي براي تبادل نظر به منظور بهبود وضعيت زنان در سطح محلات و استفاده از ظرفيت کانون ها در طراحي و اجراي برنامه هاي مربوط به بانوان از جمله اهداف تسنيم در اين دوره به شمار مي رود .

 

وي تصريح کرد: تسنيم با هدف شناسايي و شکوفايي امور مربوط به بانوان در بخش هايي همچون عکس زنان و زندگي شهري، خوشنويسي کوثر، بهترين ها از دورريختني ها و احياگران نور برگزار شد که در زمره خلاقيت هاي فرهنگي و هنري به شمار مي رود. شناسايي نيازهاي محلات و طراحي و اجراي پروژه هاي کوچک محلي از جمله محورهاي اجتماعي اين جشنواره است.


وي عنوان کرد: حضور بيش از 10 هزار شرکت کننده در جشنواره عکس، بيش از 400هزار بانوي خوشنويسي کوثر بيش از 20 هزار نفر در جشنواره بهترين ها از دوريختني ها از ديگر موضوعات اين جشنواره بود.


وي افزود: دو هزار و 200 نفر در کانون محلات، 71 هزار و 400 نفر از بانوان در سطح محلات در اين کانون ها آموزش ديده اند.


دبير جشنواره تسنيم يادآور شد: 4 هزار و 15 ايده به جشنواره راه پيدا کرد که 1600 مورد آن تبديل به پروژه هاي کوچک محلي و اجرا شد.


معدني پور به برگزاري 22 نمايشگاه و ارايه 154 گزارش نيمرخ و چاپ تمامي آثار اشاره کرد.


وي يادآور شد: راه اندازي سامانه تسنيم جهت ثبت و ساماندهي خانه هاي تسنيم يکي ديگر از اقدامات مهم اين جشنواره بود.

نظر شما