دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۰۲۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين که اخيراً موضوع انتقال پايتخت از سوي برخي مسئولان دولتي مطرح مي‌شود، گفت: اجراي اين طرح هزينه‌هاي بسيار سنگيني را به کشور تحميل کرده و حساسيت‌هاي اجتماعي فراواني را در کشور ايجاد خواهد کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس مهرداد لاهوتي افزود: اين که کدام شهر به عنوان پايتخت انتخاب شود و انجام بسترسازي‌هاي لازم به اين منظور و همچنين مشکلات فراوان ديگر از تبعات اجراي اين طرح خواهد بود.

 

وي با اشاره به اين که چنان‌چه در راستاي رفع دو معضل بزرگ تهران اقدام شود، ديگر نيازي به اجراي طرح‌هايي از قبيل انتقال پايتخت و صرف هزينه‌هاي هنگفت ناشي از اين جا به جايي نخواهد بود، اظهار کرد: بزرگ‌ترين مشکل تهران، مسأله آلودگي هواست.

 

لاهوتي در خصوص دلايل آلودگي هواي تهران گفت: يکي از مهم‌ترين علل آلودگي هواي تهران، کمبود ظرفيت وسايل نقليه عمومي است و در صورتي که ناوگان حمل و نقل عمومي توسعه يابد، آلودگي هوا به ميزان قابل توجهي کاهش خواهد يافت.

 

وي دومين مشکل بزرگ تهران را مستحکم نبودن ساختمان‌هاي اين کلان شهر دانست و تصريح کرد: لازم است در جهت استحکام هر چه بيشتر ساختمان‌هاي تهران و مقاوم‌سازي آن‌ها در برابر بروز حوادثي مانند زلزله پيش‌بيني‌هاي لازم صورت پذيرد.

 

نايب رييس فراکسيون مديريت شهري مجلس در پايان با تأکيد بر اين که با تحقق اين دو مهم و برطرف کردن اين دو معضل، تهران ‌مي‌تواند به يکي از بهترين کلان شهرهاي دنيا تبديل شود، خاطرنشان کرد: دولت به جاي انتقال پايتخت اعتبارات تهران را بپردازد.

نظر شما