يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
امير زاده گفت: به منظور حمايت از ناشران و مولفاني که توليدات با کيفيت دارند طرح بيمه کتاب در دست بررسي و اجرا است.
همايون امير زاده در حاشيه نشست خبري دهمين نمايشگاه ياديار مهربان در پاسخ به خبرنگار  مديريت شهري شهر ، پيرامون اختصاص بخشي از بودجه کتاب در وزارت ارشاد جهت حمايت از ناشران و مولفاني که محصولات با کيفيت توليد مي کنند، گفت: در حوزه معاونت فرهنگي در حال انجام دو اقدام بدين منظور هستيم تا بتوانيم حمايت هاي لازم را در اين راستا انجام دهيم. مشاور اجرايي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اولين اقدام در اين راستا طرح رتبه بندي ناشران کشور است؛ امروز ناشراني داريم که از نظر مسائل کمي و کيفي قوي و يا ضعيف هستند. برخي از اين ناشران آنچنان خوب عمل مي کنند که حتي اقتصاد نشر نيز نتوانسته است فعاليت هاي آنها را کاهش دهند. اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: فعاليت بعدي در اين زمينه بحث بيمه کتاب است. مقدمات اوليه و پيشنهاد اين طرح توسط يکي از بيمه گذاران فراهم شده است. سازمان حمايتي و بيمه مورد نظر نيز طرح خود را فرستاده و ما نيز اين طرح را به حوزه کارشناسي ارجاع داده ايم.

وي خاطرنشان کرد: اين بيمه در شاخه هاي متفاوت از آسيب به کتاب و دورريز تا فرسودگي و عدم خريد کتاب در نظر گرفته شده است. اگر اين دو طرح به صورت جدي ثمر دهد مي تواند بخشي از اقتصاد نشر را تثبيت کند و به سود دهي برساند. از سوي ديگر اطمينان خاطري براي ناشرين و برخي از مولفان که تحت اين بيمه قرار مي گيرند، است. وي تاکيد کرد: يقينا ناشراني که توليدات با کميت و کيفيت داشته باشند از حمايت هاي مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برخوردارند. همچنين امير مسعود شهرام نيا دبير دهمين نمايشگاه ياديار مهربان در مورد اين سوال در حيطه فعاليت هاي شهرداري تهران به شهر گفت: در مجموعه نمايشگاه هاي ياد يار مهربان به علت اين که کتاب هايي که ارائه مي شود مورد انتخاب و کارشناسي قرار مي گيرد، خود به خود حمايت از ناشران برجسته صورت انجام مي شود. اما در اين نمايشگاه اختصاص بودجه جداگانه اي را به حمايت از ناشران و مولفاني که دست به توليد محصولات با کيفيت مي زنند، نداريم.

وي تصريح کرد: ما اين حمايت ها را در قالب برنامه هايي که توسط امور کتابخانه هاي سازمان فرهنگي وهنري صورت گرفته انجام مي دهيم.

نظر شما