دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۰۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
سفير ارمنستان به تماشاي نمايش «شهسوار و شاهزاده» در تئاتر مولوي نشست.

به گزارش شهر، سفير ارمنستان در ايران شب گذشته در سالن اصلي تئاتر مولوي به تماشاي نمايش «شهسوار و شاهزاده» نشست. گريگور آراکليان که به همراه ساهاک يقازاريان رايزن فرهنگي کشور ارمنستان در ايران و آندرانيک خچوميان مترجم نمايشنامه «شهسوار و شاهزاده» تماشاگر اين نمايش بودند.

 

سفير ارمنستان ضمن اظهار خرسندي از اجراي يک نمايش ارمني در ايران گفت: بازيگران اين نمايش خيلي خوب بازي کرده بودند و من از تماشاي هنرنمايي آنها لذت بردم.

 

آراکليان درباره مضمون اين نمايش گفت: من اين نمايش را دوست داشتم و معلوم بود که براي اجراي آن زحمات زيادي کشيده شده است. «شهسوار و شاهزاده» نمايشي است که علاوه بر اجراي زيبا، مضمون ارزشمندي هم دارد. اين نمايش به عدالت خواهي مي‌پردازد و ستمگري را نفي مي‌کند.

 

وي افزود:در شرايط کنوني جهان، مي‌توان گفت اجراي اين نمايش در بهترين زمان بوده است. مضمون اصلي اين نمايش، يعني عدالت‌خواهي حرف روز مردم دنياست.

 

«شهسوار و شاهزاده» نوشته زوراير خالاپيان، نويسنده ارمني است که به کارگرداني مريم معترف ساعت 19:30 در سالن اصلي تالار مولوي اجرا مي‌شود.

 

«شهسوار و شاهزاده» با نگاهي طنز آلود، دن‌کيشوت را به ملاقات هملت مي‌برد و قصه‌اي کمدي - تراژدي از رويارويي اين دو شخصيت شناخته شده ادبيات نمايشي جهان را روايت مي‌کند. در اين نمايش پهلواني که در توهم ياري مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است در سفري به جستجوي برپايي عدالت ساختگي‌اش مي‌رود و شاهزاده او را به دربار دعوت مي‌کند. شهسوار با شاهي آشنا مي‌شود که برادر خود را کشته و با بيوه‌ او ازدواج کرده و آدمکش و خائن است.  

افشين زارعي، اسماعيل بختياري، رضا امامي، حميد معدن‌کن، حسن محمدي، رضا علوي، مهدي رحيمي، شراره پورخراساني و مريم معترف از جمله بازيگران اين نمايش هستند.

 

طراحي صحنه «شهسوار و شاهزاده» را مجيد فشخامي و طراحي لباس را شهرزاد شفيعي برعهده داشته‌اند. شراره پورخراساني و هاد کاظمي به عنوان دستيار کارگردان با اجراي اين نمايش همکاري دارند. پوستر «شهسوار و شاهزاده» توسط مرتضي اتابکي طراحي شده، طراحي نور آن را هادي کاظمي برعهده داشده و موسيقي آن را سجاد کياني براي اجراي زنده، آماده کرده است.

 

علاقمندان به اين نمايش مي‌توانند براي رزرو اينترنتي بليط به دو نشاني www.molavitheater.com يا www.tiwall.com مراجعه کنند.

نظر شما