دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۰۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه حضور در انتخابات را احساس تکليف مي داند، گفت: در صورت حضورم در انتخابات به نفع هيچ کس کنار نخواهم نکشيد.

به گزارش شهر به نقل از مهر، محسن رضايي شامگاه دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه هاي اردبيل شرکت در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري را احساس تکليف دانست و اضافه کرد: چون حزب نداريم تا احزاب نامزد معرفي کنند، بنابراين بايد اجازه دهيم هر کسي احساس تکليف مي کند وارد ميدان شود.

 

وي با بيان اينکه در صورت قطعي شدن حضورم در انتخابات به نفع هيچ فرد يا گروهي کنار نخواهم کشيد، متذکر شد: به اندازه کافي من و برادرانم به ديگران فرصت داديم و کنار کشيديم، اما مصلحت خودمان نمي دانيم که در اين شرايط احساس کشور بويژه در سالهاي پيش رو کنار بکشيم.

 

کانديداي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري تصريح کرد: اگر ما و امثال ما به انتخابات ورود نکنيم، خيانت کرده ايم، بنابراين نبايد نگران اين باشيم که يکي بيايد کانديدا بشود، بلکه بايد نگران آن باشيم که يکي راي بياورد اما زمان و فرصت هاي کشور را در طول چند سال هدر دهد.

 

وي با بيان اينکه کشور امروز با تحريمها در شرايط ناخواسته اي مواجه شده است، متذکر شد: ضمن اينکه جنگ نرم و تهاجمات فرهنگي را نيز بايد به مشکلات تحريم اضافه کرد، ما 10 سال فرصت داريم که نسل سوم و چهارم را آماده کنيم تا انقلاب را به آنها واگذار کنيم که فرصت کمي است.

 

رضايي يادآور شد: طي اين مدت علاوه بر اينکه بايد ضعف و عقب ماندگي اقتصادي جبران شود، هم بايد با تحريم و تهاجم فرهنگي مبارزه کنيم و هم بايد نسل آينده را آماده کنيم و نسل سوم و چهارم انقلاب را به عنوان انرژي و فرشته نجات به صحنه بياوريم و با همين انرژي مشکل اقتصادي و تحريم را حل کنيم و اين شدني است. البته بايد اعتراف کرد که در اين خصوص تاکنون کارهاي فرهنگي و اجرايي صورت نگرفته است.

 

وي در پاسخ به سئوال يکي از دانشجويان مبني بر عدم قبول اوليه نتيجه آرا و سپس تغيير رويه و پذيرش نتيجه انتخابات سال 88 عنوان کرد: من پس از انتخابات در خصوص تخلفات به شوراي نگهبان اعتراض کردم که مسير قانوني بود، چراکه معتقد بودم در خيابان چيزي عوض نمي شود، پس از بررسي شوراي نگهبان و اعلام اينکه تخلفي صورت نگرفته به قانون تمکين و نتيجه انتخابات را قبول کردم.

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در خصوص نامه به مقام معظم رهبري و شائبه حمايت از موسوي و کروبي و برداشت هاي ناشي از آن در جامعه يادآور شد: در نامه تاکيد کرده بودم که جامعه معترضين نيز بايد به سمت ولايت گام بردارند اما در خصوص آن سوء تعبير شده بود، برداشت هاي مختلفي شد که بيشتر براساس تحليل هاي شخصي بود.

 

وي با اشاره به تفکرات و ايده هاي اقتصادي و سياسي خود تاکيد کرد: من تمام ايده هايم را براساس ديدگاه هاي رهبري طرح مي کنم، ما در آستانه نوسازي هستيم و وقتي مقام معظم رهبري فرمودند که نياز به تغيير داريم، ضروري است پس از 33 سال مشکلات و اشکلات احتمالي را به صورت کارشناسي بررسي مجدد کنيم.

 

خدمت سربازي اجباري را به سربازي حرفه اي تبديل مي کنم

 

رضايي دغدغه شغلي دانشجويان و تبديل خدمت سربازي اجباري به سربازي حرفه اي را از برنامه هاي خود براي جوانان عنوان کرد و گفت: در خصوص مسائل اقتصادي و تحريم نيز معتقدم بايد ديپلماسي را فعال تر و ماهرانه تر کنيم، مهارت در ديپلماسي و بکارگيري تيم هاي ديپلماسي قوي در بحث سياسي و کنترل گراني و تورم و افزايش توليد در بحث اقتصادي مي تواند تحريم ها را بي تاثير کند.

 

وي با اشاره به مسائل پيش آمده در استيضاح وزير تعاون، کار و امور اجتماعي تاکيد کرد: بايد منازعات در کشور خاتمه يابد، همه مسئولان دور هم جمع شوند و زير پرچم رهبري قرار گيرند، منازعات مخرب بايد 10 سال در کشور تعطيل شود تا تمام مشکلات برطرف شود.

 

رضايي همچنين در پاسخ سئوالي مبني بر تداوم يا عدم تداوم پرداخت يارانه در کشور عنوان کرد: يارانه را نمي شود ادامه نداد بايد ادامه داشته باشد، اما بحث اين است که اين يارانه بايد به چه شکلي ادامه داشته باشد.

 

وي با بيان اينکه يارانه تورم زا است،بيان داشت: اينکه باز بايد به صورت نقدي پرداخت شود يا به صورت کالايي مباحثي است که بايد بررسي شود البته من معتقدم که در پرداخت يارانه بايد پول به حساب درآمدي تک تک افراد جامعه، سرمايه گذاري شود و سود آن برگردد به مردم که اين مي تواند موثرتر باشد.

 

رضايي متذکر شد: يارانه بايد حتما ادامه داشته باشد، به مصلحت نيست که قطع شود اما بايد به سمت توليد اشتغال و درآمد سوق پيدا کند، در اين صورت تورم نيز به دنبال نخواهد داشت.

 

وي با بيان اينکه اقتصاد اسلامي در کشور مظلوم واقع شده و کمتر وارد دو حوزه اقتصاد و اخلاق شده افزود: عمر اقتصاد دولتي تمام شده و تداوم آن سم مهلک براي کشور است، من هم به دنبال اين مدل اقتصادي نيستم.

نظر شما