شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
با حضور معاون شهردار تهران در منطقه 20:
مراسم اختتاميه مسابقات رباتيک محلات شهر تهران پس از 18 ساعت رقابت علمي، با حضور معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به ميزباني منطقه 20 برگزار شد و از 34 تيم برتر رباتيک تقدير به عمل آمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 تهران، سيد محمدهادي ايازي معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در مراسم اختتاميه کانون رباتيک محلات شهر تهران گفت: ما اعتقاد و باور داريم که بسترسازي فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي براي شهروندان در محلات از وظايف ماست که برپايي جشنواره هاي هفتگانه در کنار سراهاي محله موجب تحقق اين مهم شده است.

ايازي تشکيل کانون هاي اجتماعي 374 محله شهر تهران را از مهمترين اهداف جشنواره هاي اجتماعي و فرهنگي برشمرد و اظهار داشت: از اين ظرفيت هاي اجتماعي ايجاد شده براي توسعه فرهنگي و اجتماعي محلات و سپردن امور به شهروندان استفاده مي کنيم.

وي با اشاره به اينکه مجري واقعي جشنواره هاي اجتماعي و فرهنگي شهر تهران شهروندان هستند تصريح کرد: مهمترين علت بالابودن سطح جشنواره هاي هفتگانه حضور و مشارکت حداکثري شهروندان بوده است و اين درحالي است که اين جشنواره ها به نحوي طراحي شده که پاسخگوي تمامي نيازهاي افراد اعم از هنري، علمي و مذهبي براي تمام رده هاي سني در محلات است.

اعضاء کانون هاي رباتيک دانشمندان بالقوه هستند

دکتر مرتضي موسي خاني دبير علمي جشنواره رباتيک محلات شهر تهران برگزاري اين حرکت علمي را ارزشمند ارزيابي کرد و گفت: تمامي اعضاء کانون هاي رباتيک، دانشمندان بالقوه اي هستند که فعاليت هاي علمي آنان مي تواند باعث بي نيازي کشور از دستاوردهاي تکنولوژي روز دنيا شود.

دکتر موسي خاني با اشاره به اينکه توجه به آموزش و ارتقاء سطح علم رباتيک يک روز با 80 تيم شروع شد تصريح کرد: امروز با حمايت و برنامه هاي مدون شهرداري تهران شاهد حضور 57 هزار تهراني در کانون هاي رباتيک جشنواره شکوفا هستيم.

دبير علمي جشنواره رباتيک محلات شهر تهران رويکرد مديريت شهري تهران مبني بر نگاه يکپارچه به شهر تهران و کاهش فاصله شمال و جنوب اين کلانشهر را مثبت ارزيابي کرد و اظهار داشت: در حال حاضر که در شهرري هستم تفاوتي را با شمال شهر حس نمي کنم و ما شاهديم که علم رباتيک در شهرري پا گرفته و رشد کرده است و اين حرکت عظيم ارزشمند، دستاوردهاي خوبي به همراه داشته است.

پيروزي يک هزار و 707 رباتيک کار شهر تهران در مسابقات نهايي

اصغر عطائي قائم مقام شهردار منطقه 20 تهران نيز در ادامه رويکرد نگاه اجتماعي مديريت شهري تهران را ارزشمند برشمرد و گفت: در اين دوره مديريت شهري توجه خاصي به موضوعات انساني شده است که مجموعه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در عملياتي کردن اين نگاه بسيار موثر بوده است.

عطائي به حضور يک هزار و 707 نفر از برگزيدگان مناطق 22 گانه شهر تهران در مسابقات نهايي رباتيک محلات شهر تهران اشاره کرد و يادآور شد: تمامي راه يافتگان به مسابقات نهايي پيروز ميدان هستند.

قائم مقام شهردار منطقه 20 تهران در پايان از تمامي اولياء شرکت کنندگان تشکر کرد و افزود: استقبال چشمگير از اين جشنواره نشان از اعتماد پدران و مادران آنان به مجموعه مديريت شهري دارد و اين مهم نشان مي دهد که راه و هدف در پيش گرفته راه درستي است.

گفتني است تيم هاي برگزيده جشنواره رباتيک محلات شهر تهران پس از 18 ساعت رقابت علمي انتخاب شدند و با حضور معاون اجتماعي فرهنگي و مديرکل برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران، دبير علمي جشنواره رباتيک شهر تهران، دبير جشنواره شکوفاي شهر تهران، معاون اجتماعي و فرهنگي و قائم مقام شهرداري منطقه 20 و رئيس اداره آموزش و پرورش ناحيه يک شهرستان ري از آنان تقدير به عمل آمد.

بر پايه اين گزارش 34 تيم برتر رباتيک محلات شهر تهران در 10 ليگ رالي، نورخور، حل ترافيک شهري، آتش نشان، جاده صاف کن، خدمتکار، پارک نوري، خلاقيت و مبارز شامل مناطق يک،2،4، 5 ،7،9،10، 11، 12 ،14، 15،16،17، 18، 20 و22 بود که به تيم هاي اول يک ميليون هديه نقدي به همراه تنديس طلا، تيم هاي دوم يک ميليون هديه نقدي به همراه تنديس نقره و تيم هاي سوم هفتصد هزار تومان هديه نقدي تقديم شد.

 

 

نظر شما