يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۰۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
رييس فرهنگسراي خاوران در گفت‌و‌گو با شهر پيرامون کتاب «دشمن‌شناسي» عنوان کرد:
كتاب «دشمن‌شناسي» كتاب فاخر و جامعي است كه در رابطه با شناخت افكار و فعاليت‌هاي دشمنان اسلام در عصر حاضر تهيه شده است.

عليرضا مژگاني رييس فرهنگسراي خاوران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگي شهر، در خصوص كتاب «دشمن‌شناسي» (تبري در اسلام)، اظهار داشت: در فصل تابستان گذشته برنامه‌اي با عنوان «دين زاو» در فرهنگسراي خاوران برگزار كرديم كه در خصوص دشمن‌شناسي و نحله‌هاي فكري در حوزه هاليوودي و فعاليت‌شناسي اينها بود و اين برنامه در طول 3 روز با شركت 18 دانشگاه از سراسر كشور به صورت ورك‌شاپ، سخنراني و ارائه محصولات در اين حوزه برپا شد.

    

مژگاني با اشاره به اينكه محصول برگزاري اين برنامه سه روزه كتابي به نام «دشمن‌شناسي» (تبري در اسلام) شد، افزود: فرهنگسراي خاوران با همكاري گروه پژوهشي هنري حنيف و با مديريت سيدمحمدتقي زاهدي اين كتاب را آماده كرد. در واقع كتاب فاخر و جامعي در حوزه دشمن‌شناسي توليد شده است.

   

وي در رابطه با بخش‌هاي مختلف اين كتاب با اشاره به اينكه كتاب «دشمن‌شناسي» از سه بخش تشكيل شده است، اظهار داشت: در اين كتاب به حكومت عليه خدا پرداخته شده است كه از مباحث آن مي‌توان به مبناشناسي از جمله مباحث صهيونيستي اشاره كرد، فلسفه‌سازي دشمن كه در مباحثي مانند اومانيسم بررسي شده است، مقوله بعدي دين‌سازي دشمن است كه راجع به نحله‌هاي نوظهور از جمله بهائيت، بابيت، صهيونيست و مواردي از اين قبيل بررسي شده است، همچنين در اين بخش از كتاب جنايت ‌ها و كشتارهاي جهاني است كه مباحث تجارت انسان و مباحث هولوكاست پرداخت شده است.

     

مژگاني ادامه داد: از جمله مقوله هايي ديگر در بخش اول اين كتاب به فرماندهي مركزي سازمان ملل از جمله تجارت جهاني در حوزه اسلحه‌سازي و مشروب و مانند آن توجه شده است و همچنين مقوله رسانه و نقاب بيروني دشمن در اين بخش آورده شده كه موارد رابرت مرداك و هاليووود و رسانه‌هاي غربي را مورد بررسي قرار داده است.

 

رييس فرهنگسراي خاوران در رابطه با بخش بعدي اين كتاب اظهار داشت: در اين بخش به شخصيت‌شناسي امام (ره) و مباحثي راجع به انقلاب اسلامي و ويژگي‌هاي عصر امام خميني (ره) پرداخته شده است.

 

وي در خصوص بخش سوم كتاب «دشمن‌شناسي» گفت: در اين بخش پوسترهاي فاخري كار شده كه در حوزه‌هاي مطرح شده در كتاب براي مخاطبان ارائه گشته است.

 

مژگاني در رابطه با خصوصيات ديگر اين كتاب گفت: كتاب مذكور در 270 صفحه با همكاري نشر شهر منتشر شده است كه عصرگاه ديروز در فرهنگسراي خاوران را با حضور حجت الاسلام و المسلمين صديقي (امام جمعه موقت تهران)، دکتر چاووشي و جمعي از انديشمندان و پژوهشگران رونمايي شد.

نظر شما