شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۰۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱
برنامه‌اي متناسب با باورهاي رهبري و مطالبات مردم ارائه خواهم داد تا دست کم در دولتي با نام و نشان جمهوري اسلامي، رئيس جمهور براي مردم کسي بيش از يک همدرد باشد و چيزي بيش از وعده آينده دهد.

به گزارش شهر به نقل از مهر، منوچهر متکي در نامه اي خطاب به خانواده هاي ايراني رسماٌ کانديداتوري خود را در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد .

 

وزير امور خارجه سابق کشورمان که نامش از مدت ها پيش در محافل عمومي و سياسي به عنوان يکي از گزينه هاي رياست جمهوري مطرح بود پيش از اين اظهار نظر در خصوص کانديداتوري اش را به آينده نزديک موکول کرده بود اما سر انجام امروز با نوشتن نامه اي خطاب به مردم رسما وارد کارزار رياست جمهوري شده است .

 

متکي قصد دارد تا 24 خرداد ماه در خصوص رئوس برنامه ها و اقدامت مهم خودش در نامه هايي با قشر هاي مختلف مردم سخن بگويد .

 

بنا بر اين گزارش متن نامه منوچهر متکي به اين شرح است :

 

 

«بسم الله الرحمن الرحيم»

 

خانواده هاي محترم ايراني

 

هم ميهنان سرافراز

 

با تقديم صميمانه ترين سلام ها

 

کشور عزيزمان بيش از هر زمان در انتظار تغيير نگاه براي ساختن و پرداختن فرداي خويش است. بي ترديد هنگامه آن فرا رسيده است که عادلانه و عاقلانه تاريخ‌مان را مرور کنيم که چه گفتيم وچه کرديم؟و باز در کنار هم بينديشيم که چه بايد گفت و چه بايد کرد؟

 

باور کنيم در سايه عظمت اسلام واستقلالي که ميراث مجاهدت امام عزيز (ره) وشهيدانمان است،در کشوري به غناي انساني و طبيعي ايران، پيشرفت وعدالت نه يک آرزو و شعار که رسالت و راهبرد تاريخي امروز و هر روز ماست. رسالتي که بي ترديد سهم دولت در آن ممتاز است . دولت متعهد است که بجاي قناعت به گذران اين روزهاي خود به کمتر از تحقق آرمان زندگي عزتمندانه مردم رضايت ندهد. انصاف حکم مي کند تلاش ها و دستاوردهاي افتخار آميز همه ي دولت ها را در کنار قدم هايي که برداشته نشد و يا به خطا برداشته شد قرار دهيم و ببينيم که وضع امروزين ما حاصل جمع همه اقدامات درست و نادرست است.

 

انتظار مي رفت در بستر تاکيدات مکرر رهبري شرايط زندگي ما مردم به ويژه در وضع معيشت بيش از گذشته مورد اصلاح قرار گيرد نه آن که در خوش بيني مفرط و جهل مرکب کساني که تحريم را سپر ناکارآمديشان کرده اند توجيه شود .مگر قرار نبود عزم همه دولتمردان جزم گردد تا جراحي بزرگ اقتصاد کشور با هدف مندي يارانه ها ضامن عزت هر چه بيشتر مردم و حلال مشکلات شود؟ در حالي که شبيخون تورم و بيکاري، شاهرگ حيات اقتصادي خانواده ها را در مرز تهديد قرار داده است ، مگر مقرر نبود با رفع فقر ، فساد و تبعيض حرکت در مسير توسعه و آباداني کشور تسهيل شود؟حال چگونه زمينه ي بروز ارقام بي سابقه اي از فساد مالي فراهم آمده است؟

 

سوال اساسي اين است که مگر مديريت کشور با تکيه بر درآمد هاي حاصل از ذخاير نفت وگاز که طي سال هاي اخير نيمي از درآمدهاي يکصد ساله اخير را به خود اختصاص داده است چه پيچيدگي خاصي دارد که از عهده هر کس وهمه کس بر نيايد؟نياز امروز ما به هنر مديريت جهاد گرايانه اي است که فرصت شناس ،بلکه فرصت ساز باشد و هر پديده اي را به نفع و منافع ملي مبدل سازد .مديريتي که در تعامل هوشمندانه با دنيا ظرفيت هاي سياست خارجي را در خدمت رونق اقتصاد داخلي به کار گيرد، نه آنکه با خود نمايي و قهرمان سازي هزينه هاي سياسي واقتصادي کشور داري را افزايش دهد . نياز امروز ما بيش از هر زمان ديگر به نقش آفريني مديراني منصف است که در همه عرصه ها به ويژه در بهره گيري از توانمندي فرزندان ملت و نخبگان در حاشيه مانده با عدالت و درايت عمل نمايند .باور کنيم براي ما امروز صداقتي که بيممان دهد از دروغي که فريبمان دهد بهتر است .پيشرفت وعدالت شاخص هايي دارد که از هر آمار اقوالي صادق تر است و بي ترديد وقت آن رسيده است که مسير طي شده را درست ببينيم و آينده را بدرستي بسازيم.

 

اينجانب با درک همين ضرورت هاي تاريخي ،بايدها و به ويژه نبايد هاي مديريت کشور در عرصه هاي گوناگون از مسائل اقتصادي تا سياست خارجي ، از ساحت اساسي فرهنگ وهنر تا موضوعات اجتماعي معتقدم که بايد بيش از گذشته حکمت و حکومت را به ائتلاف گرفت و حاکمان و حکيمان را هم نشين کرد تا خود فرمان عمل را در تدبير کشور داري بدست گيرند.

 

بر همين انگيزه با استعانت از درگاه الهي و بيعت دوباره با رهبر حکيم انقلاب اسلامي و کسب اذن و اجازه از محضر خانواده هاي بزرگوار ايراني علي الخصوص خانواده هاي معظم شهدا مصمم به حضور در انتخابات رياست جمهوري شده ام تا با توکل و تحرک برنامه تحول کشور را به ويژه در گره گشايي از ائين زندگي روزمره مردم عرضه دارم .

 

نمي خواهم به بها و بهانه انتخابات که به راستي ابزار است و نه هدف، خود سالاري کنم که اولين "من بهترم " را شيطان گفت و مطرود شد و نمي گويم که همه چيز را مي دانم که آن که اين گفت هيچ نمي دانست . اما اطمينان دارم برنامه اي متناسب با باور هاي رهبري و مطالبات مردم را ارائه خواهم داد تا دست کم در دولتي با نام و نشان جمهوري اسلامي ،رئيس جمهور براي مردم کسي بيش از يک همدرد باشد و چيزي بيش از وعده ي آينده دهد.

 

تا حکمت الهي چه باشد و راي مردم بر چه افتد.

 

بنده خدا - منوچهر متکي

هشتم اسفند يک هزاروسيصد و نودويک

نظر شما