سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۰۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
عضو کميسيون آموزش مجلس خواستار شد:
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اين که اقدامات مديريت شهري تهران در حوزه ترافيک حقيقتاً قابل تقدير است، گفت: توجه به رويکرد توسعه حمل و نقل عمومي در پايتخت به عنوان يک نياز اساسي قطعاً سبب افزايش رفاه شهروندان مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، عبدالوحيد فياضي افزود: مجموعه اقداماتي از قبيل توسعه حمل و نقل عمومي که به رفاه شهروندان مي‌انجامد، راهکارهاي مناسبي‌اند که مي توانند بسترساز توسعه جامعه ‌شوند و به دليل نتايج و فوايد مثبتي که به دنبال دارند، بايد از انجام چنين اقداماتي که اجراي آن ها هزينه هاي سنگيني در بر دارد، استقبال و حمايت شود.

وي با اشاره به اين که مسائل و مشکلات پايتخت بسيار ويژه است و به هيچ عنوان با ديگر نقاط کشور قابل مقايسه نيست، اظهارداشت: اين مسائل و مشکلات به خصوص در زمينه افزايش ظرفيت حمل و نقل عمومي به توجه ويژه دولت نياز دارد.

فياضي با بيان اين که بسياري از مشکلات اجتماعي ريشه در مسائل شهري دارند، تصريح داشت: به عنوان نمونه مشکلات حوزه حمل و نقل شهري يکي از آسيب هايي است که بر روي روابط اجتماعي افراد، بهداشت رواني جامعه و راندمان بهره‌وري کار تأثير مي‌گذارد و لذا چنين مسائلي بايد به عنوان يک مولفه مهم در توسعه اجتماعي شهرها مورد توجه قرار گيرند.

وي با تأکيد بر اين که لازم است هر روز در جهت توسعه و بازسازي ناوگان حمل و نقل عمومي حرکت شده و در اين راستا از بخش خصوصي حمايت شود، اضافه کرد: بايد سهم دولت، شهرداري و شهروندان در نقل و انتقالات شهري مشخص شده و هر بخش سهم خود را در جهت توسعه حمل و نقل عمومي بپردازد.

فياضي با اعلام اين که اميدواريم دولت در پرداخت سهم خود به منظور گسترش حمل و نقل عمومي اقدام نمايد، گفت: آلودگي هواي تهران به يک آسيب جدي و يک مشکل بزرگ اجتماعي تبديل شده که براي رفع اين معضل، تعامل تمام دستگاه‌ها ضروري است.

 
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس  خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها بايد در قالب يک عزم همگاني به مسئوليت ها و وظايف خود عمل کنند چرا که مردم متضرر اصلي بروز مشکلاتي نظير تراکم ترافيک و تشديد آلودگي هوا هستند و تلاش مسئولان در راستاي رفع اين مشکلات، سبب افزايش رضايت‌مندي مردم از کارکرد نظام خواهد شد.

نظر شما