يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۰۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
محمد سعيدي کيا با بيان اينکه گروه‌گرايي در انتخاب افراد کابينه احتمالي بنده جايي ندارد، تاکيد کرد: کابينه انقلاب اسلامي بايد يک انسجام ملي در کشور به وجود بياورد تا مانند روزهاي نخستين انقلاب کارها را به پيش ببريم.

به گزارش شهر به نقل از فارس،‌ محمد سعيدي‌کيا اظهار داشت: من از نخستين انتخابات جمهوري اسلامي به نوعي حضور داشتم، بعضي اوقات پاي صندوق راي بودم و برخي اوقات در هيئت اجرايي فعاليت کرده‌ام و به تجربه و يقين مشاهده کرده‌ام که هميشه انتخابات آزاد بوده است.

 

وي تصريح کرد: انتخابات غيرآزاد معني ندارد چرا که انتخابات هميشه آزاد بوده است و اين جفا به کشور و به شعور مردم است که بگوئيم انتخابات آزاد نبوده است.

 

نظرسازي‌ها درباره مشارکت مردم دنباله بحث «انتخابات آزاد» است

 

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در ادامه ابراز داشت: مبدا فتنه 88 نيز بيگانه‌ها و رسانه‌هاي آنان بودند و همين حالا نيز نظر‌سازي و جوسازي را شروع کرده‌اند.

 

وي ادامه داد: فتنه با اشتباهاتي در داخل کشور توام شد اما معناي آن اين نيست که تمام کساني که به طور مسالمت‌آميز اعتراض خود را مطرح کردند آشوبگر بودند.

 

سعيدي‌کيا اضافه کرد: يک عده آشوبگر و مخالفان سابقه‌دار انقلاب و نظام در بستري که بيگانگان آماده کرده بودند بر آتش فتنه دميدند و عده‌اي نيز در اين ميان فريب خوردند.

 

بحث اصلاح‌طلبان بر سر چگونه آمدن است

 

اين فعال سياسي در ادامه درباره حضور يا عدم حضور گروه‌هاي مختلف در انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: گروه‌هاي مختلف مي‌آيند و به هيچ وجه از نيامدن فلان گروه يا جريان نمي‌توان سخن گفت.

 

به گفته وي، بحث گروه‌ها و جريانات سياسي از جمله اصلاح‌طلبان بر سر آم دن و نيامدن نيست بلکه بر سر چگونه آمدن است.

 

پافشاري بر اصول علت نبودنم در دور دوم دولت‌ها‌

 

سعيدي کيا در ادامه اين گفت‌و‌گو ابراز داشت: خداوند به من توفيق داده که از پيش از انقلاب مشي ويژه‌اي براي خود داشته و در انقلاب آن را تقويت کرده و با لطف الهي در فراز و نشيب‌ها نيز حفظ کرده‌ام.

 

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در ادامه بيان کرد: با حفظ همان مشي انقلابي با دولت‌هاي مختلف کار کرده‌ام.

 

?وزير راه و ترابري دولت ميرحسين موسوي و هاشمي رفسنجاني افزود: ?در دولت دوم ميرحسين موسوي و در دوره‌هاي اول سه دولت بعدي حضور داشته‌ام.

 

وزير جهاد سازندگي دولت خاتمي تصريح کرد: بنايي براي تقابل نداشته و همواره بر محور تعامل جلو رفته‌ام اما اينکه در دور دوم دولت‌ها نبودم شايد به اين علت بوده که مشي خود را حفظ کرده‌ و حاضر به عدول از يک سري اصول نشده‌ام.

 

سعيدي کيا اضافه کرد: حاضر نيستم براي اينکه بمانم اصول اعتقادي خود را زير پا بگذارم.

 

مردم را مي‌شناسم و آنان نيز مرا مي‌شناسند

 

وي همچنين گفت: از پيش از انقلاب و پس از آن چند دهه است که کار سياسي انجام مي‌دهم و به تمام نقاط کشور بارها سفر کرده‌ام.

 

سعيدي کيا افزود: به فارس بيشتر از 40 بار آمده‌ام که سفر من تنها به شيراز نبوده بلکه به شهرستان‌ها و روستاهاي اين استان نيز رفته‌ام.

 

وي خاطرنشان کرد: در وزارت راه که مسئوليت راه روستايي را بر عهده داشتم، بنياد مستضعفان نيز در استان‌هاي مختلف و از جمله فارس واحدهاي اقتصادي داشت و بنده افتخار خدمت در آن را يافتم.

 

اين فعال سياسي اضافه کرد: جهاد سازندگي نيز در روستاها فعال بود و از آن مقطع نيز دامداري‌هاي مختلف فارس را از نزديک بازديد کرده‌ام.

 

وي همچنين تصريح کرد: در بنياد مسکن انقلاب اسلامي و وزارت مسکن و شهرسازي نيز بنابر ماموريت‌هاي مختلف تمام شهرها و روستاهاي کشور را ديده‌ام.

 

سعيدي کيا تصريح کرد: شناخت من نسبت به کشور و شناخت نسبي مردم از من پتانسيلي است که براي خدمت وجود دارد.

 

وي افزود: بسياري از همکاران، ياران و دوستان ما در وزارتخانه‌هاي مختلف حضور دارند و جوان‌‌ترها نيز صحبت ما را در نهادهاي مختلف شنيده‌اند.

 

حزب من ياران و دوستانم در سراسر کشور هستند

 

اين کانديداي انتخابات در ادامه در مورد اينکه بدون پشتوانه گروهي چگونه قصد رقابت در انتخابات را دارد، گفت: اين تعداد ياران جمعي که در سراسر کشور تماس مي‌گيرند و براي همکاري اعلام آمادي مي‌کنند براي ما پشتوانه است.

 

وي ادامه داد: برخي از دوستان نيز که در دولت فعال هستند، براي همکاري منع قانوني دارند اما حمايت معنوي خود را اعلام مي‌کنند.

 

نتيجه راي‌گيري روز راي‌گيري معلوم مي‌شود

 

وي در مورد احتمال پيوستن خود به ائتلافي خاص يا کنار کشيدن به نفع رقيبي همسو گفت: نتيجه راي‌گيري روز راي‌گيري معلوم مي‌شود و نظرسنجي‌ها مبني بر اقبال مردم به اين يا آن کانديدا يقيني نيست، بنابراين تا پايان کار در خدمت مردم هستم.

 

دولت يازدهم فرصت‌هاي بي‌نظيري دارد

 

وي درباره فرصت‌ها و چالش‌هاي پيش روي دولت يازدهم در صورت انتخاب خود گفت: دولت يازدهم فرصت‌هاي بسياري براي خدمت به مردم و اعتلاي کشور دارد.

 

سعيدي کيا تصريح کرد: اگر با مردم صادقانه برخورد کنيم پاسخ ما را به خوبي مي‌دهند.

 

وي ادامه داد: ما کف وظيفه خود را انجام دهيم مردم سقف قدرداني را انجام مي‌دهند.

 

وزير کابينه نهم بيان کرد: بايد با مردم صادقانه حرف بزنيم، صادقانه قول بدهيم و در حد توان خدمت کنيم، حدي که البته تا نامتناهي خليفه الهي انسان ادامه دارد.

 

نظر مردم را نسبت به شيوه ادامه هدفمندي مي‌پرسيم

 

وي بيان کرد: تمام آنچه که دولت‌هاي مختلف جمهوري اسلامي به مردم قول داده‌اند و عملياتي شده امکان متوقف شدن ندارد.

 

سعيدي‌کيا تصريح کرد: اگر با کار کارشناسي به لزوم متوقف شدن طرحي رسيديم بايد در يک فرصت زماني مشخص جايگزيني مناسب و مورد پسند مردم پيدا کنيم.

 

وي افزود: قول هدفمندي يارانه‌ها نيز به مردم داده شده و نمي‌شود آن را متوقف کرد اما روش اجراي آن قابل تجديدنظر است.

 

سعيدي‌کيا بيان کرد: نحوه اجراي هدفمندي يارانه‌ها شيريني اوليه آن را در کام مردم تلخ کرد.

 

وي اضافه کرد: در دولت يازدهم بايد با اعتماد به مردم و کارشناسي دقيق جايگزين‌هاي مناسب ادامه طرح هدفمندي را بررسي کرد.

 

اين فعال سياسي در ادامه اظهار داشت: در تمام مراحل بايد نظر مردم پرسيده شود و نبايد در مسئله‌اي که به زندگي هر روز ملت ارتباط دارد نظرات در حلقه‌هاي بسته گرفته شده و تنها نتايج با آنان درميان گذاشته شود.

 

کابينه انقلاب اسلامي تشکيل مي‌دهم

 

سعيدي کيا در ادامه ابراز داشت: در صورت انتخاب تمام ظرفيت‌هاي کشور و وفاداران به انقلاب اسلامي که کارآمدي داشته باشند در کابينه جاي دارند.

 

وي ادامه داد: گروه‌گرايي در انتخاب افراد کابينه احتمالي بنده جايي ندارد و افرادي که در عمل وفاداري خود را به انقلاب ثابت کرده‌اند متناسب با تجارب و تخصص خود مي‌توانند در کابينه جا داشته باشند.

 

سعيدي‌کيا تصريح کرد: کابينه انقلاب اسلامي بايد يک انسجام ملي در کشور به وجود بياورد که از اين پراکندگي‌هاي فعلي و دلخوري‌ها نجات پيدا کنيم و مانند روزهاي نخستين انقلاب با شور و نشاط و روحيه انقلابي کارها را به پيش ببريم.

 

وي سخنان خود را در آرامگاه حافظ با اين شعر از حضرت حافظ آغاز کرد که «داني که چيست دولت ديدار يار ديدن، در کوي او گدايي بر خسروي گزيدن» و در ادامه با ابياتي از سعدي سخنان خود را به پايان برد، « ايهاالناس! جهان جاي تن‌آساني نيست، مرد دانا به جهان داشتن ارزاني نيست، سعديا گرچه سخندان و مصالح گويي، به عمل کار برآيد به سخنداني نيست.»

نظر شما