سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۰۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
عضو كميسيون عمران مجلس:
عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه آلودگي هوا حقيقتاً چالش اساسي تهران است، گفت: عواملي همچون نبود توجه كافي در خصوص كيفيت سوخت مصرفي خودروها و كارخانه‌ها و عدم توليد خودرو مطابق با استاندارد‌هاي لازم، سبب‌ساز معضل شده‌اند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، منصور آرامي افزود: با توجه به تجارب ساير كلان شهرها راهكارهايي كه در اين راستا ثمربخش بوده‌اند را جهت کنترل آلودگي هواي تهران مي‌توان به كار گرفت و به عنوان نمونه توكيو كه 35 سال پيش به عنوان يكي از آلوده‌ترين شهرهاي دنيا به شمار مي‌رفت، ‌اكنون به يكي از پاك‌ترين شهرهاي دنيا تبديل شده است. 


وي با اعلام اين‌ كه ارتقاي كيفيت هواي توكيو با ارتقاي كيفيت سوخت مصرفي و خودروهاي توليدي و نيز رعايت استاندارد‌هاي موجود در اين دو بخش حاصل شده، تاكيد كرد: تهران نيز در صورت رعايت اين استانداردها مي‌تواند از شهري آلوده به شهري پاك تبديل شود.


عضو كميسيون عمران مجلس در پايان با تأكيد بر اين كه آلودگي هواي تهران تبديل به يك معضل شده كه آثار زيان‌باري را به همراه دارد، خاطرنشان كرد: ضرورت دارد تمام مسئولان و مردم در جهت رفع اين معضل تلاش بيشتري كنند چرا كه نبايد تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي ايران تا اين حد دچار مشكل آلودگي هوا باشد.


نظر شما