به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهرداد لاهوتي افزود: به عنوان نمونه افتتاح تونلهاي شهري از جمله توحيد و نيايش و همزمان توسعه حمل و نقل عمومي به عنوان يك راهكار اساسي، از جمله اقداماتي اند كه تاثير بسيار مطلوب و چشمگيري در رفع معضلات ترافيكي خواهند داشت.
وي با اشاره به اين كه تمام مسئولان بايد با تلاش مضاعف نسبت به بر طرف كردن كمبود ظرفيت حمل و نقل عمومي و مشکل آلودگي هوا بپردازند، اظهار كرد: تنها تلاش مديريت شهري تهران به عنوان يك نهاد عمومي غير دولتي كافي نيست و دولت نيز بايد به منظور رفع اين معضلات به وظايف قانوني خود عمل كرده و از توسعه حمل و نقل عمومي حمايت كند.
لاهوتي گسترش حمل و نقل عمومي و افزايش سهم آن به 75 درصد از نقل و انتقالات شهري را اصليترين راهكار رفع آلودگي هوا تهران دانست و تصريح كرد: در خصوص سوخت نيز لازم است استانداردهاي روز دنيا رعايت شود و سوخت يورو 4 عرضه شود.
وي با بيان اين كه از مهمترين عوامل تاثيرگذار در آلودگي هوا خودروهاي جديدي كه در توليد آن ها استاندارد يورو 4 رعايت نشده و نيز خودروهاي فرسوده هستند، اضافه كرد: خودروهاي فرسوده با تردد در شهر به عنوان يك آسيب جدي، عامل مهم تشديد آلودگي هوا محسوب ميشوند و لازم است يك عزم ملي در راستاي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده صورت پذيرد.
نايب رييس فراكسيون مديريت شهري مجلس در پايان خاطرنشان كرد: مهمترين معضل آلودگي هواي تهران خودروها هستند و بيش از 80 درصد آلودگي هواي تهران به دليل تردد خودروهاي فرسوده و توليد خودروهاي غير استاندارد ايجاد ميشود.