دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۹
کد خبر: ۶۰۵۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: شهر اميد و آرزو، شهر کاغذي و مجموعه آموزه هاي ترافيکي تا پايان اسفند براي کودکان و نوجوانان ارائه مي شود.

شهرام جباري زادگان در گفت و گو با شهر پيرامون فيلم هاي آموزشي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهردراي تهران گفت: مجموعه اي از فيلم هاي مختلف آموزشي در مجموعه معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک آماده شده و به زودي با شيوه هاي پخش مختلف جهت مشاهده علاقه مندان عرضه مي شود.


معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران افزود: براي تهيه اين فيلم ها اوايل سال 90 فراخوان عمومي اعلام کرديم. در اين فراخوان قصد تهيه مجموعه اي از فيلم هاي انيميشن، رئال و ترکيبي از اين دو را مد نظر داشتيم. در نهايت بيش از 30 گروه اعلام آمادگي کردند. در جلسه هاي کارشناسي نقطه نظراتمان را منتقل کرديم و خواستيم که آنها نيز نظرتشان را به ما انتقال دهند.

 

وي خاطرنشان کرد: گروه ها سناريوي اوليه اي را از طرح هاي مورد نظرشان به ما ارائه دادند. طي چند مرحله اين سناريو ها پالايش شد و در نهايت به اين نتيجه رسيديم که بين اين 30 گروه 3 گروه که اتفاقا تجربيات اوليه در حوزه هاي ساخت انيميشن و رئال مخصوصا کودک و نوجوان داشتند را انتخاب کرديم.اکنون بيش از يک سال کاري است که اين 3 گروه مشغول به کار هستند.

 

جباري زادگان پيرامون يکي از اين فيلم ها تحت عنوان شهر آرزو و اميد گفت: در اين فيلم گروه معروف فتيله اي ها ايفاي نقش مي کنند. اين مجموعه در قالب يک فيلم رئال 80 دقيقه اي بيانگر اين داستان است که خانواده اي که يک پسر و دختر جوان دارند در ارتباط با استفاده از وسائل حمل و نقل عمومي به چه صورت عمل مي کنند. به نظر مي رسد کمتر فيلمي به اين صورت آشکارا موضوع استفاده از وسائل حمل و نقل عمومي را مورد توجه قرار داده است.

وي خاطرنشان کرد: شهر آرزو و اميد براي گروه سني نوجوانان دبستان تا راهنمايي است و به راحتي قابليت عرضه به جشنواره فيلم هاي کودک و نوجوان را دارد.

 

 

وي در ادامه به تشريح ساير فيلم ها پرداخت و خاطرنشان کرد: دومين فيلمي که سفارش داده ايم مجموعه انيميشني است با عنوان شهر کاغذي که يک تريلوژي 3 قسمتي است. در اين مجموعه که تمامي اجزاء آن از کاغذ است، سيمرغ کاغذي خبرهايي را از آينده را به چند تن از کودکان آن شهر مي رساند. اين اطلاع رساني منجر به حوادثي در داستان مي شود. به جهت اين که بچه ها تحت تاثير اتفاقات ناگوار قرار نگيرند و کشته هاي احتمالي اين داستان آنها را متاثر نکند اين شهر، شهر کاغذي است. گروهي که اين انيميشن را ساخته است داراي تجربيات بين المللي است.


وي افزود: سومين مجموعه اي که تدارک ديده ايم، ترکيبي از رئال و انيميشن است در مدت زمان 60 دقيقه، به صورت يک تريلوژي است که يک سري آموزه هاي ترافيکي را به شهروندان منتقل مي کند.

 

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران افزود: بجز مجموعه شهر آروز و اميد دو فيلم بعدي در قالب انيميشن صرف و يا ترکيب انيميشن و رئال است که خاص گروه ابتدايي است. براي هر سه توليدات قالب هاي متنوعي را پيش بيني کرده ايم. يکي از اين قالب هاي عرضه، به صورت هدايايي است که مديريت شهري به کودکان در سطح مدارس شهر ارائه مي کند. با توجه به اينکه شهرداري  دبيرخانه معاونت حمل و نقل کلان شهرهاي کشور است، اين مجموعه را در اختيار 14 کلان شهر نيز قرار مي دهيم. بستر پخش از رسانه ملي گزينه ديگري براي انتشار اين محصولات است.

 

وي خاطر نشان کرد: همچنين تله فيلم شهر اميد و آروز را به صورت DVD به مسافران نوروزي هنگامي که از مبادي ورودي و خروجي شهر وارد و خارج مي شوند اهداء مي کنيم.


جباري زادکان تصريح کرد: در اين فيلم ها سعي کرده ايم به انتقال آموزه هايي بپردازيم که مغفول مانده است.مخاطب هر سه مجموعه اي که تهيه کرده ايم کودکان و نوجوانان هستند. پايان اسفند زمان اتمام هر 3 پروژه است هر چند پروژه شهر اميد و آرزو را تحويل گرفتيم و دو پروژه ديگر را نيز تا پايان اسفند تحويل مي گيريم.

 

 

نظر شما