يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
نفس راحت ناصرخسرو با تخليه کامل شيميايي فروشان/
مديرعامل شرکت ساماندهي و صنايع و مشاغل ، ترفند نمايشگاه داران و دلالان خودرو در خيابان‌هاي شهيد بهشتي و 17 شهريور را رو کرد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، رضا قديمي در نشستي با خبرنگاران در مورد ساماندهي واحدهاي صنفي خيابان 17شهريور گفت: برنامه‌اي که در اين خيابان صورت گرفت، زنگ خطري به نمايشگاه داران خودرو بود و به زودي اين طرح در خيابان‌هاي ديگر تهران از جمله سهروردي و بهشتي اجرايي خواهد شد و ما بنا داريم ساماندهي مناسبي را در خصوص فروشندگان و نمايشگاهيان اتومبيل داشته باشيم.

 

وي افزود: اکنون بسياري از آنها در محل هايي ديگر مانند خيابان بهشتي تمام فضاي پارک حاشيه اي و ظرفيت بسياري از پارکينگ‌هاي طبقاتي اين خيابان را قرق کرده‌اند و مي توان خودرو‌هايي که هنوز پلاک نشده‌اند در اين پارکينگ‌ها مشاهده کنيد و متاسفانه کسي جرات اعتراض به آنها را ندارد.

 

قديمي اظهارداشت: در تمام دنيا نمايشگاهيان در حاشيه شهرها و در فاصله 2 شهر مشغول به فعاليت‌هاي خود هستند و اين در حالي است که از سوي شهرداري تهران در حال حاضر چند مرکز براي خريد و فروش خودرو تأمين شده است.

 

مديرعامل شرکت ساماندهي و صنايع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: مرکز خريد و فروش چيتگر، خاوران، رجايي و شهيد دوران از جمله مراکزي هستند که افراد مي‌توانند با مراجعه به اين مراکز خودروي مورد نظر خود را خريداري يا به فروش برسانند.

 

وي در ادامه جلسات متعدد ديگري شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با 7 اتحاديه پوشاک در تهران اشاره کرد و گفت: به زودي نيز اين صنوف تهران را ترک و در حاشيه‌هاي شهر تهران فعاليت‌هاي خود را ادامه خواهند داد.

 

 

مرکز خريد و فروش عبدل آباد اختصاصي پرايد مي شود

 

قديمي در ادامه در پاسخ به يکي از پرسش‌ خبرنگاران در خصوص مشکلات مرکز خريد و فروش خودرو (آيت‌الله سعيدي) با بيان اين که بزودي مشکلات اين مرکز برطرف خواهد شد، گفت: از ابتداي سال 92 مرکز خريد و فروش عبدل‌آّباد صرفاً براي خريد و فروش خودرو پرايد خواهد شد.

 

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شهر در مورد تمهيدات در نظر گرفته شده براي ساماندهي محل پرنده فروش ها اظهارداشت: مرکزي که براي اين صنف در کنار اتوبان آزادگان در منطقه 18 در نظر گرفته شده، مشکلاتي داشت که اکنون با افزايش 5 برابري ظرفيت پارکينگ و ممانعت از فعاليت مشاغل ديگر مانند سگ فروش ها اين مشکلات حل شده است.

 

مديرعامل شرکت ساماندهي و صنايع و مشاغل تهران به اقدامات انجام شده شرکت ساماندهي و صنايع و مشاغل شهر تهران در سال 91 اشاره کرد و افزود: انتقال صنوف يکي از مهمترين برنامه‌هاي کلان‌شهرهاست و اينگونه نيست که با يک برگ نامه دادن صنوف موردنظر مکان را خالي کند.

 

وي با بيان اينکه برخي از مشاغل مزاحم و آلاينده بايد از سطح شهر تهران خارج شوند گفت: برخي از صنوف وقتي پاي منافع شان در ميان باشد با جابه‌جايي و تغيير مکان شغلشان مخالفت مي‌کنند که در اين زمينه نيز تمهيداتي در نظر گرفته شده است.

 

 

شيميايي فروش ها بالاخره از ناصرخسرو رفتند

 

قديمي با اشاره به جابه‌جايي فروشندگان مواد شيميايي ناصرخسرو، تصريح کرد: اکنون بيش از 95درصد فروشندگان اين محل را تخليه کرده و به بازار کيميا منتقل شده اند. 8 واحد متخلف وجود دارد که در اجراي اين طرح همکاري نکرده و به همين دليل حکم قضايي آنها صادر شده و در صورتي که تا پايان امروز تخليه نکنند، واحدشان پلمپ مي شود.

 

وي اظهار داشت: جابه‌جايي فروشندگان مواد شيميايي ناصرخسرو از 15 سال پيش در دستور کار قرار داشته و در اين مورد مصوبه شوراي شهر، استانداري و دستورات شهرداران قبلي نيز وجود دارد اما متاسفانه اين امر عملياتي نشده بود.

 

مديرعامل شرکت ساماندهي و صنايع و مشاغل شهر تهران تصريح کرد: فروشندگان مواد شيميايي در ناصرخسرو يک کار فوق‌تخصصي را به شکل کاملاً سنتي انجام مي‌دهند که اين اقدام بسيار براي شهر خطرناک است و مي تواند حادثه اي بسيار ناگوار به وجود آورد.

 

وي يادآور شد: متاسفانه شکل فيزيکي ناصر خسرو اين امکان را به ما نمي‌داد که نظارت و کنترل دقيقي بر فروشندگان مواد شيميايي داشته باشيم اما بازار کيميا به گونه‌اي ساخته شده است که به هيچ وجه امکان توسعه بازار وجود ندارد و مي‌توان کنترل و نظارت دقيقي بر فروش و توزيع مواد شيميايي داشت.

 

قديمي گفت: بازار کيميا مجهز به سيستم‌هاي امنيتي و ايمني است و مواد شيميايي از محل توليد داراي يک کارت خاص و سامانه هستند و ضوابط خاصي بر اين بازار وجود دارد.

 

مديرعامل شرکت ساماندهي و صنايع و مشاغل شهر تهران اظهار داشت: در بازار کيميا هيچ گونه مواد شيميايي وجود ندارد چرا که مواد شيميايي در انبارهاي شورآباد نگهداري مي‌شود و بازار کيميا صرفاً محل خريد و فروش مواد شيميايي است و اين در حالي است که فروشندگان مواد شيميايي تنها اجازه داده شده است که نمونه‌هايي از مواد را که خطرناک بودند تهيه و در مغازه خود نگهداري کنند.

 

نظر شما