يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۷
کد خبر: ۶۰۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲
عسگراولادي، بادامچيان و آل اسحاق در همايش سراسري جبهه پيروان خط امام و رهبري جديدترين مواضع انتخاباتي خود را تشريح کردند.

به گزارش شهر به نقل از  فارس، حبيب‌الله عسگراولادي دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري صبح پنجشنبه در همايش سراسري اين جبهه با عنوان نگاه به آينده که در مجموعه فرهنگي آموزشي رفاه برگزار شد، با بيان اينکه در انتخابات آينده حداقل 3 و حداکثر 5 قطب فعاليت مي‌کنند، تصريح کرد: بايد دانست که شيطان همواره در درون تشکيلات‌ها وجود دارد و کساني که در درون يک تشکل هستند بدانند که شيطان در آنجا هست.

 

وي با تاکيد بر اينکه بايد مراقب هواي نفس و منيّت‌ها بود، اظهار داشت: در بحث عرفي سياسي هيچ فردي با ديگري تفاوت ندارد نبايد غفلت کرد از اينکه شيطان در رديف ما نشسته است.

 

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد: در حال حاضر که با آهنگ جامعتين بويژه آيت‌الله مهدوي کني به دنبال ائتلاف هستيم؛ شيطان در جهت متفرق کردن حرکت مي‌کند. وقتي ما در 5 قطب در انتخابات مي‌خواهيم حضور داشته باشيم مباحثي مثل مناظرات صورت خواهد گرفت و شيطان آنها را به سمت منازعات پيش مي‌برد.

 

عسگراولادي با بيان اينکه در مناظرات بايد بر روي 20 درصد اشتراکات تکيه کرد، گفت: نبايد طرف مقابل را صددرصد مثل خود کنيم؛ برخي نقدهايي به 2 مناظره بنده داشتند که برخي از آنها را جواب دادم و به برخي نيز اشاره مي‌کنم؛ اگر بنده بخواهم در مناظره نفي مطلق کنم، ديگر مناظره نخواهد بود. بلکه بايد نقاط مثبت را پذيرفت و در خصوص نقاط ضعف صميمانه بحث کرد.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: به دليل اينکه در شرايط پيچ تند و امتحان بزرگ قرار داريم و به 5 قطب تبديل شده‌ايم در واقع بايد گفت که در اين زمينه شيطان بي‌تقصير نبوده چرا که بايد يک قطب مي‌شديم.

 

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاکيد بر اينکه ما در زير خيمه جامعتين حرکت مي‌کنيم افزود: اگر مراجع نسبت به مسائل اشکالي داشته باشند، ما زير خيمه آنها خواهيم بود.

 

عسگراولادي با بيان اينکه مقام مصلحت مقام معظم رهبري در اين نيست که درباره گزينش و انتخابات موضع بگيرند، گفت: بدون اينکه انتظار داشته باشيم مراجع درباره نامزدهاي ما اظهارنظر کنند مسلم است که به آنها تمکين مي‌کنيم.

 

وي با بيان اينکه بنده مطلع‌ام که اين 3 نامزد جبهه پيروان خدمت رهبري براي اجازه گرفتن نرفته‌اند، گفت: به اين دليل که معتقدند که نبايد از امامت امت خرج کرد و بايد مردم، علما و مراجع اظهارنظر کنند.

 

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاکيد بر اينکه اگر اين 3 نامزد به 9 نامزد افزايش يابند بايد نسبت به اظهارنظرهاي آنها دقت داشت، افزود: در واقع اينکه آنها دچار افراط و تفريط نشوند و در واقع به طور خصوصي مطالب را به آنها برسانيم و زير ديد همه اصولگرايان سراسر کشور باشند.

 

وي اضافه کرد: بايد بر روي دو چيز مطالعه داشت اول دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري و دوم مطالبات مردم؛ ما در انتخابات‌هاي گذشته از اينجا آسيب ديديم.

 

بادامچيان: تمرکز اصلاح طلبان و جريان انحرافي براي شوراها

 

اسدالله بادامچيان رئيس ستاد انتخابات شوراهاي اسلامي نيز طي سخناني در همايش سراسري جبهه پيروان خط امام و رهبري، اظهار داشت: اميدواريم انشاالله بتوانيم مديريت مقتدرانه ويژه با هماهنگي مرکزيت داشته باشيم و اين مسئوليت سنگين را انجام دهيم.

 

وي با بيان اينکه اصلاح طلبان و جريانات انحرافي به شدت مشغول کارند و پولشان و قدرتشان و وقتشان بيشتر از ما است، گفت: در مسئله تبليغات بايد بگويم که ما پول زياد نداريم و اصلا پول کم هم نداريم و به اجبار گفتيم که نمک در آش است، از اين رو بايد به سمت محتوا و شکل در تبليغات پيش برويم، بايد فعالتر باشيم و بايد از فرصت هشت هفته‌اي که پس از آغاز سال جديد در اختيار ما است نهايت استفاده را داشته باشيم.

 

رئيس ستاد انتخابات شوراها تصريح کرد: فهرست مورد نظر هر تشکيل در جبهه پيروان درباره انتخابات شوراها اخذ شده و اين فهرست در اختيار همه تشکل‌هاي عضو جبهه و همراه قرار داده شده است.

 

بادامچيان ادامه داد: تصميمات بر اين است که در تهران به يک فهرست واحد برسيم که از همه نيروهاي اصولگرا با همه سلايق در آن حضور داشته باشند.

 

به گفته وي تجربه سه دوره گذشته شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين دوره از انتخابات قابل استفاده است، دور اول شوراي اسلامي تهران در اختيار اصلاح طلبان بود با همه مشکلاتي که داشتند، برخورد، دعوا، نسبت به شهرداري که انتخاب کرده بودند منتقد بودند و آمدند و تظاهرات کردند و مي‌گفتند که اين مشکل «م» دارد، گفتيم منظورتان چيست؟ گفتند منقلي است، گفتيم اگر مشکل دارد بي سر و صدا او را کنار بگذاريد، چرا تنش ايجاد مي‌کنيد؛ دور دوم شوراي اسلامي تهران تقريبا در اختيار اصولگرايان بود که خيلي خدمت کردند و دور سوم هم اکثريت اصولگرا هستند. و برخي که آنجا حضور دارند، گر چه همکاري مي‌کنند اما اگر اکثريت عکس شود، اين کار را انجام نمي‌دهند.

 

بادامچيان در بخش ديگري از سخنانش خاطر نشان کرد: احتمال دارد نمايندگان مجلس راي دهند که تعداد اعضاي شوراهاي اسلامي افزايش نيابد، اين موضوع در کميسيون امور شوراها به تصويب رسيده است، هفته گذشته 54 نفر از وکلاي ملت در نامه‌اي به هئيت رئيسه خواستار تغيير دستور صحن علني براي بررسي طرح اختيارات و وظايف شوراهاي اسلامي کشور و انتخاب شهرداران شدند، بنابراين احتمال اينکه تعداد اعضاي شوراهاي اسلامي افزايش نيابد، وجود دارد.

 

رئيس ستاد انتخابات شوراهاي اسلامي در خاتمه سخنانش خواستار همکاري و همفکري متصديان موضوع انتخابات شوراها در زمينه شعار سراسري شد.

 

آل اسحاق: دغدغه اصلي داخلي ما حوزه اقتصاد و معيشت مردم است

 

در اين همايش، يحيي آل‌اسحاق نامزد احتمالي جبهه پيروان در انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه امروز جمهوري اسلامي از لحاظ داخلي، منطقه‌اي و جهاني در يک شرايط ويژه قرار داشته و ماموريت ويژه‌اي هم قرار دارد، اظهار داشت: اگر اين مسئوليت به درستي شناخته نشود، هر طرح و برنامه‌اي نمي‌تواند مثبت باشد و آثار منفي دارد.

 

آل‌اسحاق با بيان اينکه جهان با يک سيستم مهندسي اداره مي‌شود که داراي ارکان جهت‌سازي و ورودي و خروجي مشخصي است، افزود: در حال حاضر جهان در حال پوست انداختن است و استخوان‌سازي منطقه نيز شکسته شده است و قرار است نظام جديدي در جهان حاکم شود، بنابراين اميد طراحان جهاني اين است که اين منطقه چگونه شکل گيرد.

 

اين نامزد احتمالي رياست جمهوري با بيان اينکه با عنايات الهي جمهوري اسلامي در منطقه بسيار تاثيرگذار بوده و حرف اول را مي‌زند، ادامه داد: کسي که مي‌خواهد در اين مقطع تاريخي مسئوليت رياست جمهوري را قبول کند، بايد اهداف و آرمان‌ها را سامان دهد و براي اين امر لازم است که افراد اقتضائات را بخوبي بشناسد و به سخنان مقام معظم رهبري توجه کند.

 

وي اولين قدم براي هر نامزد را داشتن برنامه مشخص دانست و خاطرنشان کرد: عمده‌ترين تهديد ما در خارج در حوزه اقتصادي و دشمنان ما جمهوري اسلامي را تهديد اول خود به حساب مي‌آورند.

 

آل اسحاق با اشاره به اختصاص بودجه کلان حوزه دفاعي آمريکا براي ايران يادآور شد: دغدغه اصلي ما در حوزه داخلي، اقتصاد، توليد و معيشت و اشتغال مردم است.

 

اين فعال اصولگرا با تاکيد بر اينکه هر گروهي بايد ضمن توجه به تمام حوزه‌ها نيروهاي پيش برنده خود را از افراد اقتصادي قرار دهد، گفت: گستره اصولگرايي اين توان را دارد که با وجود محدوديت‌ها از پس اين مسائل بر بيايد.

 

وي افزود: اگر مسائل اقتصادي حل و فصل نشود، ممکن است با چرخش به مشکلات اجتماعي تبديل شود از اين رو بايد به آن رسيدگي کرد و اين کار شدني است چرا که ما در زمان جنگ توانستيم تورم 40 درصدي را کنترل کنيم.

نظر شما