شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۶۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از دست اندرکاران سفرها و خدمات نوروزي:
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي تأکيد کردند: همه دستگاه‌هاي مسئول بايد تلاش کنند تا سوانح و حوادث سفرهاي نوروزي به حداقل ممکن برسد.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان ارزش و اجر خدمت در ايام تعطيلات عيد را بالاتر از ايام ديگر سال دانستند و افزودند: تمام اين خدمات در ميزان الهي محفوظ است و محاسبه خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: از آنجاييکه خداوند متعال شاکر و عليم است، علاوه بر آگاهي از زحمات و سختي هاي خدمت در ايام تعطيلات عيد، قطعاً از اين کارهاي حسنه سپاسگزاري خواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين از خانواده هاي عوامل دست اندرکار سفرهاي نوروزي که در ايام تعطيلات، شاهد دوري نزديکان خود هستند تشکر فراوان کردند.

 

ايشان حوادث سفرهاي نوروزي را يکي از دغدغه هاي نگران کننده در اين ايام خواندند و خاطرنشان کردند: تمام دستگاههاي مؤثر در سفرها و مسئول حفظ انضباط جاده اي بايد تلاش خود را براي به حداقل رساندن اين حوادث بکار گيرند.

 

رهبر انقلاب اسلامي از مردم و مسافران هم درخواست کردند تا بيش از پيش مقررات و قوانين را رعايت کنند تا خدايي نکرده در اين ايام شادي، براي آنان تلخکامي بوجود نيايد.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان گفتند: اميدوارم ايام عيد و تعطيلات نوروز به همه مردم ايران خوش بگذرد و مردم اين ايام را با شادي و شيريني سپري کنند.

 

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، سردار سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي گزارشي از برنامه ها و تدابير در نظر گرفته شده براي سفرهاي نوروزي و کاهش ميزان سوانح و تلفات حوادث جاده اي بيان کرد.

وي «آموزش همگاني و نهادينه سازي فرهنگ انضباط اجتماعي»، «استفاده از فناوريهاي نوين و سامانه هاي هوشمند کنترل ترافيکي»، «تصويب و اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي»، «توسعه ناوگان ريلي»، «ايمني راه و تسريع در خدمات رساني به مجروحان حوادث» را از جمله دلايل کاهش سوانح و تلفات در سالهاي گذشته برشمرد و گفت: انتظار اين است که خودروسازان نيز براي ايمني بيشتر خودروها تلاش جدي تري انجام دهند.

نظر شما