چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۷۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
همه ملزومات تهران‌گردي در بسته‌هاي 5 هزار توماني/
همزمان با نزديک شدن تعطيلات نوروز 1392 کتاب راهنماي کاربردي گردشگري تهران با رويکردي متفاوت به گردشگري و براي تسهيل سفر به تهران منتشر شد.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، راهنماي کاربردي گردشگري تهران تاليف عرفان فکري با همکاري ستاد گردشگري نوروزي شهر تهران در شمارگان يک ميليون نسخه منتشر شد و آماده عرضه به تهران‌گردان و مسافراني است که در طول تعطيلات عيد نوروز امسال به تهران سفر مي‌کنند.

 

اين کتاب در طول تعطيلات نوروز امسال در بسته‌هاي گردشگري «مهمان طهران» شهرداري تهران، براي مسافران و تهران‌گردان عرضه خواهد شد. مجتبي احمدلو، دبير ستاد گردشگري نوروزي شهر تهران اعلام کرد: «قيمت اين بسته‌هاي گردشگري که اقلام متنوعي براي راهنماي گردشگران و تسهيل استفاده از خدمات شهر تهران قرار گرفته‌است، 5000 تومان خواهد بود و در 92 ايستگاه اطلاع‌رساني نوروزي در 22 منطقه شهرداري تهران و 9 مبدا ورودي شهر به گردشگران عرضه خواهد شد.»

 
عرفان فکري مولف اين کتاب مي‌گويد: «اين کتاب نگرش متفاوت و جديدي به مقوله گردشگري دارد و جزييات دقيقي براي استفاده تهران‌گردان با هر سطح مالي و سليقه‌اي در آن آمده‌است.» وي با اشاره به اين نکته که اين کتاب با رويکردي جديد و با هدف تسهيل استفاده از خدمات مختلف شهري براي گردشگران تهيه شده‌است مي‌گويد: «اين کتاب يک مجلد کاملا کاربردي و نو است که هر گردشگري با همراه داشتن آن مي‌تواند ساده‌تر مقصد خود را براي هر فعاليتي، چه رفاهي، چه تفريحي و چه تاريخي پيدا کند.»

 
کتاب راهنماي کاربردي گردشگري تهران، برداشتي است آزاد از تجربيات جهانگردان حرفه‌اي سراسر دنيا که به شهر تهران سفر کرده‌اند. آنان هر ساله تجربيات خود را در مجموعه‌اي گردآوري مي‌کنند و در اختيار ساير گردشگران قرار مي‌دهند.


در اين کتاب از نقاط ديدني شهر تا اماکن خدمات‌رساني مانند بيمارستان‌ها و رستوران‌ها، به انتخاب جهانگردان حرفه‌اي که به تهران سفر کرده‌اند، هر يک با توصيفي مختصر و جزييات دقيق نشاني و مسيريابي براي گردشگران مشخص شده‌است. به گفته مجتبي احمدلو، دبير ستاد گردشگري شهر تهران، در بسته‌هاي گردشگري نوروزي تهران در کنار کتاب راهنماي کاربردي گردشگري، يک نقشه تهران با اطلاعات گردشگري کامل، از جمله مشخص شدن اماکن گردشگري، ايستگاه‌هاي مترو و بي‌آر‌تي، هتل‌ها و مراکز اقامتي، رستوران‌ها، مراکز فرهنگي، تفريحي و رفاهي قرار گرفته‌است.


همچنين مسير تورهاي تهران‌گردي 16 گانه نيم‌روزه شهر تهران پشت اين نقشه چاپ شده تا امکان مسير يابي براي تهران‌گردان را ساده‌تر کند. «تهران‌کارت» براي استفاده از خدمات رايگان ويژه و تخفيف‌هاي قابل توجه گردشگري و اقامتي، از ديگر محتويات اين بسته‌ها خواهد بود که ديگر محصولات فرهنگي و گردشگري به تهران‌گردان عرضه مي‌شود.

نظر شما