دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۷
کد خبر: ۶۰۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: احداث قطعه پاياني بزرگراه آزادگان به همراه احداث پل ها و ريل گذاري انجام شده در مجموع 90 ميليارد تومان هزينه داشته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران مازيار حسيني در حاشيه بهره برداري از قطعه پاياني بزرگراه آزادگان گفت : بزرگراه ازادگان پر ترافيک ترين معبر کشور است و کمر بند جنوبي تهران محسوب مي شود که بار انتقال ترانزيتي کشور را نيز بر عهده دارد .

 

وي افزود: سال ها بود که تندروهاي اين بزرگراه احداث نشده بود و تنها 6 کيلومتر تندرو حدفاصل بزرگراه بسيج تا شهيد کاظمي بار ترافيکي کل مسير تندروها را برعهده داشت .

 

حسيني با اشاره به اين که بقيه طول مسير تندروها طي اين چند سال محل تخليه نخاله و زباله بود اظهار کرد: عدم رعايت نکات فني و شرايط موجود و عدم وجود زه کشي هاي مناسب و شبکه انتقال آب هاي سطحي و و جود زمين هاي کشاورزي در دو طرف معبر بزرگراهي موجب شده بود اين معبر به مسيري با کيفيت نامناسب تبديل شود که براي احداث کامل بزرگراه حتي بر نقاطي تا 16 متر از خاک سطح را برداشتيم تا زير مناسبي انجام دهيم .

 

وي افزود: در طول مسير بزرگراه آزادگان شبکه انتقال آبهاي سطحي نيز احداث شده است و اين بزرگراه از نظر کيفيت جزو بي نظير ترين کارهاي عمراني در کشور محسوب مي شود .

 

وي با بيان اين که بزرگراه آزادگان با شبکه هاي سطحي مناسب، روشنايي و خط کشي ها به شهروندان تحويل مي شود، گفت : تا چند روز گذشته شايد کسي تصور نمي کرد قطعه پاياني اين بزرگراه به بهره برداري برسد اما خوشبختانه اکنون 20 کيلومتر ازبزرگراه آزادگان قابل بهره برداري است .

 

معاون شهردار تهران در ادامه به احداث پل دسترسي در عرض اين بزرگراه براي تردد موتور سواران و به ويژه زارعان زمين هاي کشاوري محدوده اشاره کرد و افزود : اين پل 180 متر رمپ دارد که تا چند روز آينده احداث آن تمام مي شود و همچنين 4 پل شامل دور برگردان الغدير و خليج فارس و دو پل راه آهن تهران –اهواز نيز در اين پروژه احداث شده است که در خلال اجراي آن 5 کيلومتر ريل گذاري نيز به انجام رسيد و در نهايت يک خط به 3 خط موجود راه آهن افزود .

 

حسيني با اشاره به افتتاح بخش هاي بزرگراه آزادگان که طي چند ماه گذشته به انجام رسيد گفت: با بهره برداري از اين مسير زمان سفر به شدت کاهش يافت و تاثيرات ترافيکي مثبتي در اين محدوده به وجود آمد .

 

معاون شهردارتهران با بيان اين که بزرگراه آزادگان از سخت ترين کارها بود اما بيشترين عملکرد و گشايش را در عبور و مرور دارد اظهار کرد: احداث قطعه پاياني بزرگراه به همراه احداث پل ها و ريل گذاري انجام شده در مجموع 90 ميليارد تومان هزينه داشته است .

 

حسيني همچنين خاطر نشان کرد : امروز و همزمان با اين پروژه بلوار معلم يا شهيد مهتدي نيز بهره برداري مي شود که اين بلوار بلوار يافت آباد را به بلوار خليج فارس متصل مي کند .

 

وي افزود : احداث پل اول غير همسطح کهريزک نيز تمام شده و اين پل نيز آماده بهره برداري است .


نظر شما