چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۰۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
بزرگراه‌هاي پرحادثه پايتخت مشخص شدند/
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: سرعت مجاز در پنج بزرگراه تهران از امروز بيست کيلومتر بر ساعت کاهش مي‌يابد.

به گزارش شهر، سردار حسين رحيمي با اشاره به اينکه آمارها نشان مي‌دهد به دليل شيب غيراستاندارد و عدم دقت رانندگان بيشترين حوادث ترافيکي و واژگوني در اتوبان‌هاي تهران متعلق به پنج بزرگراه است، افزود: اين بزرگراه‌ها شامل شهيد باکري، شهيد صياد شيرازي، امام علي (ع)، يادگار امام (ره) و شيخ فضل‌الله نوري هستند که بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته حد مجاز سرعت در آنها از روز دوشنبه(فردا) کاهش مي‌يابد.

 

وي گفت: بر اين اساس حداکثر سرعت مجاز در مسير شمال به جنوب تمام بزرگراه‌هاي ياد شده از 100 کيلومتر بر ساعت به 80 کيلومتر بر ساعت کاهش خواهد يافت و در مسير جنوب به شمال اين بزرگراه‌ها و ساير بزرگراه‌هاي تهران نيز کما في‌السابق حد مجاز سرعت 100 کيلومتر بر ساعت است.

 

وي تاکيد کرد: هماهنگي‌هاي لازم در اين خصوص صورت گرفته و دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت در اين بزرگراه‌ها از روز دوشنبه سرعت‌هاي بالاي 80 کيلومتر بر ساعت را ثبت مي‌کنند.

 

به گفته رييس پليس راهور پايتخت، تابلوهاي اين بزرگراه‌ها نيز اصلاح شده و حد مجاز سرعت در آنها 80 کيلومتر بر ساعت ذکر شده است.

 

وي به حد مجاز سرعت در تونل‌هاي توحيد، نيايش و رسالت اشاره کرد و گفت: حد مجاز سرعت در اين تونل‌ها 60 کيلومتر در ساعت است و خودروهايي که بيش از اين سرعت تردد کنند توسط دوربين‌هاي ثبت تخلف جريمه مي‌شوند.

 

سردار رحيمي به جريمه سرعت غيرمجاز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي تجاوز از سرعت مجاز بيش از 50 کيلومتر بر ساعت 100 هزار تومان، به همراه 10 نمره منفي براي وسايط نقليه شخصي و 15 نمره منفي براي وسايط نقليه عمومي، تجاوز از سرعت مجاز بين 30 تا 50 کيلومتر بر ساعت 50 هزار تومان جريمه و پنج نمره منفي براي رانندگان وسايط نقليه شخصي و 10 نمره منفي براي رانندگان وسايل نقليه عمومي و تجاوز از سرعت مجاز تا 30 کيلومتر بر ساعت 40 هزار تومان جريمه براي رانندگان متخلف به همراه دارد.

نظر شما