دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۰۷۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
ويژه برنامه‌هاي نوروزي تهران در ميدان امام حسين (ع)
مدير مجموعه پياده‌راه ?? شهريور در تشريح برنامه‌هاي مجموعه ميدان امام حسين و پياده‌راه ?? شهريور، از استقبال گرم شهروندان تهراني و گردشگران از برنامه‌هاي مذهبي و فرهنگي اين مجموعه در تعطيلات نوروز خبر داد.

به گزارش شهر، مهدي محمود اقدم، مدير مجموعه پياده‌راه ?? شهريور و ميدان امام حسين (ع)، گفت: «برنامه‌هاي مجموعه ميدان امام حسين (ع) و پياده‌راه ?? شهريور از سي‌ام اسفند ماه گذشته آغاز شده‌است و تا ?? فروردين ماه ادامه خواهد داشت.»

 

وي اضافه کرد: «با توجه به تقارن ايام فاطميه اول با تعطيلات نوروز امسال، در روزهاي چهارم، پنجم و ششم فروردين ماه امسال ويژه‌برنامه‌هاي سوگواري و تعزيه‌خواني با حضور گروه‌هاي بين‌المللي تعزيه برنامه‌ در ميدان امام حسين (ع) برگزار شد. در طول اين سه روز بعد از نماز مغرب و عشا در ميدان امام حسين مراسم تعزيه بر روي صحنه رفته‌است که با استقبال پرشور شهروندان و گردشگران مواجه شده‌اند.»

 

محمود اقدم همچنين در تشريح برنامه‌هاي گردشگري نوروزي اين مجموعه در ابتداي سال جاري گفت: «روز سي‌ام اسفند ماه همزمان با تحويل سال نو، برنامه‌هايي از جمله پخش پيام‌هاي نوروزي مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري در اين ميدان در کنار برپا کردن سه سفره هفت‌سين و برنامه‌هاي فرهنگي مختلف برگزار شد. استقبال شهروندان و مسافران از اين برنامه‌ها ما را غافل‌گير کرد، چرا که فکر مي‌کرديم در هنگام سال تحويل کمتر از برنامه‌هاي ميداني استقبال شود، اما تعداد زيادي از مسافران و شهروندان با حضور در ميدان امام حسين (ع) از برنامه‌هاي ما استقبال کردند.»

 

وي با اشاره به زمينه مذهبي و فرهنگي برنامه‌هاي مجموعه ميدان امام حسين (ع) و پياده‌راه ?? شهريور گفت: «هنگام سال تحويل تعداد زيادي از شهروندان با حضور بر مقبره شهداي گمنام با فرستادن فاتحه، ياد آنها را زنده نگه‌داشتند.»

 

وي برنامه‌هاي ديگر اين مجموعه را شامل برگزاري نمايشگاه کتاب، برنامه‌هاي فرهنگي روي صحنه از جمله دعوت از گروه‌هاي موسيقي آئيني از شهرهاي مختلف و اجراي موسيقي اقوام، خيمه‌شب بازي، پرده‌خواني و نقالي و برپا کردن سه سفره هفت‌سين شامل هفت سين قرآني، هفت سين شهدا و هفت سين بزرگ ميدان امام حسين (ع) عنوان کرد. وي اضافه کرد اين برنامه‌ها پس از روز ششم فروردين ماه و اجراي آخرين نمايش تعزيه در اين ميدان دوباره از سر گرفته‌مي‌شود.

 

مهدي محمود اقدم همچنين از ويژه‌برنامه‌هاي اين مجموعه براي روزهاي دوازدهم و سيزدهم فروردين ماه خبر داد. مدير مجموعه پياده‌راه ?? شهريور گفت: «روز ?? فروردين همزمان با روز جمهوري اسلامي جشنواره هفت سين و جشنواره سبزه در ميدان امام حسين (ع) برگزار مي‌شود که طي آن يک مجموعه از بهترين و زيبا‌ترين سبزه‌ها و هفت‌سين‌هاي شهروندان که به مجموعه فرستاده‌شده‌است، نمايش داده‌مي‌شود. برندگان اين مسابقه با داوري شهروندان انتخاب خواهند شد و جوايزي به آنها اهدا مي‌شود.» به گفته اقدمي هدف از برگزاري اين نمايشگاه و مسابقه را در کنار سرگرمي شهروندان ايجاد امکان جمع‌آوري سبزه‌هاي نوروزي براي پاکيزه نگه داشتن شهر و حفظ محيط زيست عنوان کرد.

 

مدير اين مجموعه همچنين خبر داد که پس از پايان برنامه‌هاي نوروزي برنامه‌هاي ويژه مجموعه ميدان امام حسين (ع) و پياده‌راه ?? شهريور براي فاطميه دوم آغاز خواهد شد. وي خبر داد از آن رو که اين ميدان محور برنامه‌هاي سوگواري فاطميه در دهه فاطميه محسوب مي‌شود، برنامه‌هاي بيشتري براي نيمه دوم فروردين ماه جاري در نظر گرفته‌شده‌است که از جمله آنها مي‌توان به برگزاري ده روزه مراسم سوگواري، اجراي تعزيه، طراحي و اجراي کوچه بني‌هاشم، سخنراني‌ها مذهبي، مداحي، تقدير از خادمين حضرت فاطمه زهرا سلام‌ا... عليها و نويسندگان و شعرا اشاره کرد.وي با اشاره به اين موضوع که مجموعه براي اولين سال است که ويژه برنامه‌هاي نوروزي برگزار مي‌کند عنوان کرد که برگزاري اين برنامه‌ها باعث به وجود آمدن فضاي معنوي و فرهنگي خاصي در اين منطقه شده‌است و تبديل ميدان امام حسين (ع) به يک مرکز فرهنگي باعث شده‌است اين منطقه براي بازديد خانواده‌ها به مکان مناسب و امن و فرهنگي بدل شده‌است و به يک مقصد فرهنگي براي تهران گردي تبديل شده‌است.

 

نظر شما