دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۰۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
عضو كميسيون عمران مجلس تاکيد کرد:
عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه تهران به عنوان پايتخت ايران اسلامي مورد توجه جامعه جهاني است، گفت: بدون ترديد توسعه شهر و بسط زيرساخت‌هاي شهري در تهران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران،محمد ابراهيم محبي افزود: دولت بر اساس قوانين و مقررات موظف است از طرح‌هاي كلان توسعه شهري از جمله گسترش شبكه مترو در تهران و ساير کلان شهرها حمايت كند.

 

وي با تاكيد بر لزوم حمايت نمايندگان مجلس از اجراي قانون، اظهار كرد: لازم است مجلس و دولت از طرح‌هايي كه به منظور توسعه شهر و بسط زيرساخت‌هاي شهري به ويژه گسترش مترو اجرا مي‌شود، به صورت کامل حمايت كنند.

 

محبي اجراي طرح‌هايي مانند طرح زوج و فرد از درب منازل هنگام تشديد آلودگي هوا را مقطعي دانست و تصريح كرد: بدون ترديد اجراي چنين طرح‌هايي نمي‌تواند مشكلات اساسي مانند آلودگي هوا را به صورت ريشه‌اي مرتفع سازد.

 

وي با اشاره به اين كه كاهش آلودگي هواي تهران به طرحي جامع و كامل نياز دارد چرا كه به معضلي جدي تبديل شده، اضافه كرد: هر روز بخش اعظمي از وقت شهروندان در ترافيك سپري مي‌شود و ضرورت دارد مسئولان تدبيري اساسي به منظور رفع اين مشكل در درازمدت بيانديشند.

دكتر محبي با اعلام اين كه در كلان شهرها توسعه حمل و نقل غير موتوري به عنوان يك ضرورت نيازمند سرمايه‌گذاري لازم و برنامه‌ريزي كامل است، گفت: اقداماتي كه در اين زمينه در تهران در حال اجراست براي شروع كار و ارائه مدلي در طولاني مدت، مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

 

وي با بيان اين كه مديريت شهري تهران به منظور اجراي طرح‌‌هاي شهري از طريق اختصاص بودجه مورد نياز بايد مورد حمايت قرار گيرد، افزود: اجراي اين طرح‌ها در شرايط كنوني به عنوان نياز شهرندان بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

 

عضو كميسيون عمران مجلس در پايان با ذکر اين نکته كه در جامعه جهاني موضوع حفاظت از محيط زيست در اولويت قرار دارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما نيز اين موضوع بايد از اولويت برخوردار باشد چرا كه يك محور همه شاخص‌هاي توسعه يافتگي «حفظ محيط زيست» و يك محور آن نيز «سلامت انسان‌ها» است.

نظر شما