دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۰۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
نصب احجام مذهبي و مفهومي در استقبال از نوروز 92/
هنرمند خوش ذوقي براي شهر تهران درختاني با ميوه ماهي طراحي کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، رضا حسيني اشلقي ضمن بيان اين مطلب افزود: "درخت ماهي" عنوان کاري است که براي طرح استقبال از نوروز 92 ساخته ام.

 

وي با بيان اينکه جنس اين کار از فلز و روش کار برش و جوشکاري است، اعلام کرد: در اين طرح 6 درخت و 2 بوته وجود دارد که بر روي هر درخت 3 ماهي کار شده است. اين اثر هنري در اتوبان همت بعد از پل باکري جانمايي شده است.اين هنرمند با اشاره به اينکه درختان سبز و ماهي ها به رنگ قرمز طراحي شده است، گفت: درختان در کنار هم چيده شده و مجموع کار در 9 متر نصب شده است به طوري درختان با يک فاصله از يکديگر جانمايي شده اند.ارتفاع هر درخت 3 متر است و پهناي درختان نيز يک متر و 80 سانت هستند.

 

حسيني اشلقي درباره چرايي انتخاب اين طرح نيز افزود: به دنبال ايجاد نشاط در شهر بودم از اين رو درخت و ماهي را که براي ما يادآور نوروز و شادي است انتخاب کردم و با انتخاب رنگ اصلي آنها نيز فضاي عيد را براي شهر خواستار شدم.

 

وي تاکيد کرد: کار فانتزي است و مجموع کار به صورت دو بعدي طراحي شده است. 
  

 
مجسمه الله اکبر در اتوبان يادگار امام نصب شد
  
مجيد حقيقي، هنرمند مجسمه ساز با اشاره به اينکه فضاهاي شهري نيازمند المان هايي است که مذهب را در شهر بيش از هر زمان نشان دهد، گفت: خط مجسمه با موضوع الله اکبر در نوروز 92 با همين هدف در اتوبان يادگار امام نصب شد.

 
او با بيان اينکه بهتر است در فضاهاي شهري از مجسمه هايي استفاده شود که از خلاقيت و ابتکار بيشتري برخوردار است، گفت: کاري که او ارائه داده نوعي گره کوفي بنايي است که بيشتر در تزيين مساجد از آن استفاده مي شود و مشابه آن را سال قبل در قشم و مشهد ساخته است.


مجيد حقيقي، ليسانس مجسمه سازي از دانشگاه هنرهاي زيباي دانشگاه تهران دارد و براي پايان نامه ليسانس خود نيز موضوع ساخت مجسمه با استفاده از خط و نقاشي را انتخاب کرده است.

نصب مجسمه "بازي کودکانه" در تهران

 
هنرمند جوان مجسمه ساز با طراحي "بازي کودکانه" و تبديل به آن مجسمه، زنگ خطر دور شدن کودکان امروزي با تحرک و شادي را به صدا درآورد.

 
بيتا فيروز رنجبر با بيان اينکه براي نوروز 92، مجسمه اي با عنوان "بازي کودکانه" طراحي و ساخته ام، افزود: در اين طرح يک پسر بچه در حال بازي با ماشين است.

 
وي با اشاره به اينکه اين مجسمه در سه نقطه از شهر نصب شده است، تاکيد کرد: بوستان کودک واقع در ابتداي خاوران، بوستان کودک منطقه 5 و بوستان پرواز واقع در منطقه 2 محل نصب اين اثر است.

 
اين هنرمند جوان همچنين خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر کودکان بيش از آنکه با اسباب بازي هاي از قبيل ماشين بازي کنند ترجيح مي دهند تا در خانه پشت کامپيوتر يا پلي استيشن باشند و کمتر تحرک داشته باشند.

 
رنجبر ادامه داد: ارتباط کودکان با دنياي بيرون کمرنگ شده است در حالي که دنياي کودکي يعني تحرک و شادي و بازي با هم سن و سالان.

 
وي با بيان اينکه جنس اين مجسمه فايبرگلاس و به رنگ سفيد است، گفت: رنگ سفيد را به دليل پاکي کودکان انتخاب کردم. در اين مجسمه کودک با ارتفاع يک متر و 10 سانت و ماشين به عرض 60 سانت طراحي و ساخته شده است.

نظر شما