شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۰۷۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
در گسترش حمل و نقل عمومي تهران/
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: گسترش حمل و نقل عمومي و افزايش رضايت‌مندي شهروندان، فارغ از اين كه نتيجه آن بر كدام حوزه تاثير مي‌گذارد، براي دولت يك وظيفه ملي است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، اسماعيل جليلي با اعلام اين كه هر پروژه‌اي كه باعث افزايش خدمات‌رساني و نيز كاهش زمان انتظار شهروندان شود موجب رضايت‌مندي آن‌ها مي‌شود، گفت: پروژه‌هاي شهري پايتخت ضمن تسهيل در فرآيند دسترسي‌ها، زمان دست‌يآبي به مقصد را نيز كاهش داده‌اند.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي افزود: پروژه‌هايي مانند تونل‌هاي شهري، تونل‌هاي ريلي، مترو و بي‌آرتي نتايج بسيار مثبتي بر ترافيك تهران گذاشته‌اند و ضمن كاهش فاصله زماني بين مبداء و مقصد، موجب صرفه‌جويي در مصرف سوخت، كاهش آلودگي هوا و نيز افزايش آرامش شهروندان شده‌اند.

 

وي با اشاره به اين كه آرامش شهروندان و حفظ سلامت روان افرادي كه در شهر تردد مي‌كنند از اهميت بسياري برخوردار است، اظهار كرد: با اين نگاه به پروژه‌هاي شهري اهميت آن‌ها مضاعف و نتايج و منافع آن‌ها دو چندان مي‌شود.

 

جليلي تسهيل در رفت و آمدهاي شهري، كاهش آلودگي هوا و افزايش ميزان رضايت‌مندي شهروندان را از نتايج گسترش حمل و نقل عمومي بر شمرد و تصريح كرد: بدون همكاري و مساعدت دولت سرعت اين پروژه‌ها كم مي‌شود.  

 

وي با تاكيد بر اين كه دولت بر اساس قانون بايد با جديت بيشتري به تكاليف خود در راستاي گسترش حمل و نقل عمومي و بهبود نقل و انتقالات درون شهري در حوزه يارانه‌ها عمل كند، اضافه كرد: گسترش حمل و نقل عمومي و افزايش رضايت‌مندي شهروندان، فارغ از اين كه نتيجه آن بر كدام حوزه تاثير مي‌گذارد، براي دولت يك وظيفه ملي است.

 

دكتر جليلي با بيان اين كه مردم نسبت به خدماتي كه دريافت مي‌كنند آگاه هستند، گفت: نبايد رويكردها در گسترش حمل و نقل عمومي و خدمات رساني به شهروندان سياسي باشد چرا كه ضرر و زيان حاصل از آن به مردم تحميل مي‌شود.

 

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در پايان خاطرنشان كرد: آلودگي هوا، فرسودگي ناوگان، صف‌هاي طولاني مسافران و نارضايتي مردم، مشكلاتي‌ هستند كه بايد تمام مسئولان بدون توجه به رويكردهاي سياسي براي رفع آن‌ها تلاش كنند.

نظر شما